شینجی میکامی: از تانگو جدا شدم چون دیگر نمی خواهم بازی ترسناک بسازم
به گزارش تور آسیایی ارزان، اخیرا شینجی میکامی (Shinji Mikami)، خالق مشهور سری رزیدنت اویل، در مورد دلایل تصمیم خود برای ترک استودیوی تانگو گیم ورکس (Tango Gameworks) صحبت کرده است.
میکامی تانگو گیم ورکس که استودیویی متعلق به کمپانی زنی مکس (ZeniMax) است را در سال 2010 تاسیس کرد و در فوریه 2023 آن را ترک کرد. سپس، اوایل سال جاری میلادی، او یک شرکت نو به نام Kamuy را تاسیس کرد. حال او در مصاحبه ای در برنامه ژاپنی Byking،، تصمیم خود را با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار داده است. گفتنی است که تانگو بلافاصله پس از تاسیس با مسائل مالی روبرو شد و به سرعت از طریق زنی مکس خریداری شد. میکامی می گوید:
جالب است بدانید که میکامی اگرچه احساس می کرد که مسئولیت پروژه های در حال توسعه را برعهده دارد، در واقع هشت سال قبل از این کار قصد داشت شرکت را ترک کند.
یکی از دلایل این کار، تمایل او به ایجاد محیطی برای بازی سازان جوان بود تا فرصت های مکرر داشته و کسب تجربه کنند. این به معنای چرخه های کوتاه تر بین پروژه ها و همچنین بازی های منحصر به فرد و در مقیاس کوچکتر است. دلیل دوم دور شدن از ژانر ترس و بقا است که او بیشتر به آن معروفیت دارد. بنابراین او تصمیم گرفت تا یک شرکت نو به نام Kamuy راه اندازی کند تا با آن به برنامه های خود برسد. این دلایل با نظرات او در سال 2022 مطابقت دارد. او در 2022 در مصاحبه با فامیتسو اعتراف کرد که تمایل داشته تانگو به عنوان استودیویی شناخته شود که می تواند بازی های متنوع تری را ایجاد کند.
گفتنی است که تانگو گیم ورکس بازی هایی مانند The Evil Within، گوست وایر: توکیو و Hi-Fi Rush را تولید کرد که همگی تقریبا از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار بوده اند. از آنجایی که زنی مکس در سال 2021 از طریق مایکروسافت خریداری شد، تانگو اولین استودیوی ژاپنی این شرکت است. قبل از تانگو، میکامی سری رزیدنت اویل را در کنار آثاری نظیر داینو کرایسیس توسعه داده بود و بیشتر نیز به خاطر آن ها شناخته می شود.
در نهایت از آن جایی که هیدکی کامیا (Hideki Kamiya)، خالق بایونتا و همکار میکامی در کپ کام، پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames) را در سال گذشته ترک کرد، طرفداران حدس می زنند که این زوج می توانند در آینده دوباره با هم همکاری کنند.
منبع: Eurogamer
منبع: دیجیکالا مگ