صحرایی: عرضه حقوقی ها در بورس را به شکل قانونمند محدود می کنیم

به گزارش تور آسیایی ارزان، مدیرعامل بورس تهران گفت: به علت عرضه سنگین برخی از حقوقی ها در بازار، در تلاش هستیم تا با ابزار قانونی، عرضه حقوقی ها را محدود کنیم.

صحرایی: عرضه حقوقی ها در بورس را به شکل قانونمند محدود می کنیم

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، علی صحرایی با اشاره به اینکه، هدف صندوق بازارگردان، نقدشوندگی بازار است، گفت: طبق مصوبات شورای عالی بورس، از 20 شهریورماه امسال، ناشران و سهامداران عمده موظف هستند نقدشوندگی را از طریق ابزار بازسازی و عملیات بازارگردانی انجام دهند و صف های فروش و خرید را جمع کنند.

وی ادامه داد: 175 شرکت بازارگردان به بورس تهران معرفی شدند، 13 ناشر به دلیل کمبود منابع، بازارگردانی را نپذیرفتند، 94 ناشر مدارک را برای شرکت بورس ارسال کردند و هنوز 58 ناشر با بورس تهران مکاتباتی انجام نداده اند.

صحرایی گفت: بورس تهران تا به امروز، 20 شرکت را که بازارگردانی را انجام نداده است به کمیته تخلفات فراخوانده، زیرا این وظیفه، الزامی است و باید بازارگردانی انجام شود.

مدیرعامل بورس تهران اضافه کرد: در روز گذشته، 25 نماد متوقف بود، 53 شرکت، بازارسازی انجام داد، 32 شرکت تعهد کامل برای بازار گردانی و 76 شرکت بخش عمده ای از تعهدات عملیات بازارگردانی انجام داده است ضمن اینکه 200 شرکت عدم تعهد بازار گردانی داشتند.

وی گفت: برخی از حقوقی ها در هفته گذشته در پایان معاملات، عرضه هایی انجام دادند و باعث نگرانی بسیاری از سهامداران حقیقی شدند.

صحرایی با بیان اینکه حقوقی ها باید متناسب با شرایط بازار، عرضه داشته باشند، افرود: ما از طریق ابزار های مقرراتی تلاش می کنیم تا قانونمند عرضه حقوقی ها را محدود کنیم، ضمن اینکه در همه دنیا میزان عرضه حقوقی ها محدود است و سهامداران عمده، ملزم هستند برای فروش سهام خود، بازار یابی کنند، اما در کشور ما حقوقی ها به صورت نماد عادی در بازار عرضه می کنند.

مدیر عامل بورس تهران اضافه کرد: برخی از حقوقی ها، در زمان اوج (پیک) نوسان بازار، یعنی در تیر و مرداد اقدام به عرضه سهام کردند و در نقد شوندگی سهام، مشارکت نداشتند.

وی همچنین درباره شرایط بازار سرمایه گفت: انتخابات سایر کشور ها و اخبار مرتبط با آن، تاثیر زیادی در بازار سرمایه گذاشته ضمن اینکه اخبار مربوط به شرکت های فلزاتی و معدنی، هم در افت شاخص تاثیر گذاشت و عرضه های روز چهارشنبه توسط حقوقی ها نیز یکی از دلایل افت بازار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1285

به "صحرایی: عرضه حقوقی ها در بورس را به شکل قانونمند محدود می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحرایی: عرضه حقوقی ها در بورس را به شکل قانونمند محدود می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید