صنایع دستی ایران در اروپا خانه دائمی پیدا کرد

به گزارش تور آسیایی ارزان، نخستین مجتمع دائمی نمایشگاهی از کالاهای صنایع دستی ایرانی در شهر لایدندورپ کشور هلند توسط بخش خصوصی و حمایت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توسط معاون رئیس جمهور افتتاح شد.

صنایع دستی ایران در اروپا خانه دائمی پیدا کرد

جهت دریافت خدمات طرح محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مراسم افتتاحیه این مجتمع با حضور سلطانی فر - معاون رئیس جمهور و بهمن نامور مطلق معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، جهانگیری سفیر ایران - هلند ، فرهاد شریف - معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران، و شهرداران شهرهای لاهه، آمستردام، لیدن، رایزویک، و استار و لایدندورپ و سفرای کشور های مختلف و چند تن از روسای دانشگاه ها و مقامات هلندی و ایرانی برگزار گردید.

مسعودسلطانی فر - معاون رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به شرایط ایجاد شده پس از توافق هسته ای تاکید نمود: دولت جمهوری اسلامی ایران بر آن است تا با فعال کردن صاحبان تجارت و صنعت و نیز فعالان عرصه های فرهنگی، روابط مالی و تجاری و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و هلند را بهبود بخشیده و به دور از مناقشات و جنجال های سیاسی کشورهایی که منافع خود را در تحریم جمهوری اسلامی ایران می بینند، زمینه رشد و شکوفایی هرچه بیشتر روابط فرهنگی و مالی ایران و اتحادیه اروپا به ویژه ایران و هلند را رقم بزند.

سلطانی فر افزود: دو کشور ایران و هلند از دیرباز روابط حسنه ای داشته اند و هم اکنون نیز هیچ محدودیتی در توسعه همکاری های سیاسی، مالی و فرهنگی خود ندارند. ما بر این باوریم که گشایش مرکز تجاری - فرهنگی ایران و هلند گام بزرگی در این راستا محسوب شده و می تواند ابتکار عملی برای همکاری های آینده با کشور هلند و نیز سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با سفر خود به هلند زمینه همکاری های بیشتر میان دو کشور در زمینه های مالی، گردشگری و صنایع دستی فراهم گردد.

در این مراسم جهانگیری - سفیر ایران در هلند ضمن خوش آمدگویی به مهمانان افتتاح مرکز تجاری ایران و هلند را بزرگترین رویداد در چارچوب گسترش مناسبات مالی، صنایع دستی و گردشگری فی مابین دو کشور دانست و افتتاح این مرکز را به عنوان اولین مرکز تجاری صنایع دستی در قلب اروپا برشمردند و خاطر نشان ساختند تولیدات صنایع دستی، فرش ، مبلمان و ... که نماد فرهنگ و تمدن کشور ایران است در این مرکز تجاری برای شهروندان کشور هلند در معرض نمایش و عرضه واقع شده است.

وی توضیح داد: بخش خصوصی با اقداماتی نظیر ایجاد مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند می تواند از این تجارب برای افزایش فعالیت ها و معرفی ظرفیت های و توانایی های دو ملت استفاده کند.

سفیر ایران در هلند همچنین از رویکرد دولت یازدهم به منظور ایجاد زمینه های لازم برای همه بخش ها در راستای توسعه مالی با استفاده از ارتباطات بین المللی تقدیر و تشکر کرد.

جهانگیری با اشاره به نقش و اهمیت ارتباطات بین بانکی در سرمایه گذاری و تجارت بین دو کشور، بر لزوم همکاری نزدیک تر بانک های دو کشور در پیشبرد اهداف صادراتی تاکید نمود.

همچنین مازیار تشکری تیمجانی - مدیرعامل این مرکز نیز در توضیحاتی در مورد این مرکز تجاری گفت: این مجتمع بزرگ که پیغام آور نماد و فرهنگی ایرانی در خارج از کشور است به مساحت 3600 متر مربع در دو طبقه شامل فضای فروشگاهی به مساحت 1000 متر مربع ، انبارهای مسقف، دفاتر تجاری و اداری ، سالن جلسات و سمینارها،گالری، شو روم دائمی از کالای صنایع دستی ایرانی، مبلمان و فرش ،کارگاه های آموزشی، رستوران ،پارکینگ و بارانداز است.

وی تاکید نمود: این اتفاق با حمایت های همه جانبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ویژه معاونت صنایع دستی کشور, اتحادیه مبلمان با دریافت مشاوره از تجار و بازرگانان هلندی فراهم شده است

به گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری; در این راستا بازدید عمومی از اصلی ترین مراکز عمده فروشی صنایع دستی کشور هلند به نام tico و مشابه سازی چنین فضایی در کشور ایران با موضوعیت صنایع دستی انجام پذیرفت.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 717

به "صنایع دستی ایران در اروپا خانه دائمی پیدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی ایران در اروپا خانه دائمی پیدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید