طرز تهیه توپک سیب زمینی و تن ماهی؛ فینگر فود مجلسی و خوشمزه

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگارانـ فینگر فود یا غذای انگشتی در اصطلاح به غذا هایی گفته می گردد که بسیار کوچک و لقمه ای هستند و می توان آن ها را بدون استفاده از قاشق، کارد و چنگال تنها با دو انگشت برداشت و به دهان گذاشت. امروز فینگرفود ها نوعی سبک غذایی خاص به شمار می روند که به علت تنوع در رنگ، طعم و شکل وقتی کنار هم در یک سینی قرار می گیرند، بسیار چشم نواز و اشتها برانگیز هستند. خلاقیت در آشپزی یکی از مهم ترین عوامل در تهیه انواع فینگرفود است.

طرز تهیه توپک سیب زمینی و تن ماهی؛ فینگر فود مجلسی و خوشمزه

فینگرفود ها انواع مختلفی دارند: فینگرفود های گرم، سرد، دریایی و.... فینگرفود ها امروز به خاطر راحتی سرو و پذیرایی در بسیاری از مهمانی ها، جشن تولد، سمینارها، میز های بار رستوران، جشن های مهد کودک و مدرسه و... حضور فعال دارند. توپک سیب زمینی و تن ماهی یکی از انواع فینگر فود های خوشمزه و مجلسی است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و برای پذیرایی بسیار مناسب است. در ادامه این مطلب طرز تهیه توپک سیب زمینی و تن ماهی همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه توپک سیب زمینی و تن ماهی

سیب زمینی آبپز: 2 عدد

تخم مرغ آبپز: 2 عدد

پنیر خامه ای: 50 گرم

کنسرو تن ماهی: 100 گرم

سس مایونز: 1 قاشق غذاخوری

سیر رنده شده: 1 قاشق چای خوری

شوید خشک: 1 قاشق چای خوری

کنجد بو داده: به مقدار لازم

نمک: به مقدار لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

1ـ نکات مربوط به تن ماهی

یکی از نکات بسیار مهم در خصوص مصرف تن ماهی جوشاندن آن است. قوطی کنسرو را به مدت 20 دقیقه در ظرف حاوی آب جوش قرار دهید، طوری که آب کاملاً قوطی را احاطه کند. جوشاندن تن ماهی پیش از مصرف موضوعی است که متخصصان علم تغذیه و پزشکان به آن تأکید دارند. زیرا ممکن است به علت یک سهل انگاری در هنگام فراوری، شرایط نامناسب نگه داری و یا رد شدن تاریخ مصرف قوطی تن ماهی به نوعی باکتری خطرناک آلوده باشد. این باکتری عامل ایجاد نوعی مسمومیت کشنده به نام بوتولیسم است.

جوشاندن تن ماهی تنها راهی است که می تواند این باکتری های مضر را از بین ببرد. پس این مرحله را جدی بگیرید. اگر در انجام این کار سهل انگاری کنید، می تواند منجر به فاجعه ای غیرقابل جبران گردد. بله دقیقا درست متوجه شدید. نجوشاندن تن ماهی پیش از مصرف می تواند تبعات غیرقابل باوری را برای شما به همراه داشته باشد؛ بنابراین با تصور این که مسئله ای پیش نخواهد آمد، به علت تنبلی یا گرسنگی زیاد جوشاندن قوطی کنسرو را از قلم نیاندازید.

2 ـ نکات مربوط به سس مایونز

همواره وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده ای می پرسند، آیا می گردد به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می توانید ماست چکیده را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می اندازد؛ بنابراین توصیه می گردد برای مهمانی ها این کار را انجام ندهید؛ چون همان طور که گفتیم ماست آب می اندازد و باعث زشت شدن ظاهر سالاد می گردد.

طرز تهیه توپک سیب زمینی و تن ماهی

1 ـ برای آغاز کار ابتدا سیب زمینی آبپز و تخم مرغ آبپز را رنده یا با پوره کن له کنید و داخل یک کاسه بریزید و پنیر خامه ای را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

2 ـ در مرحله بعد تن ماهی را بجوشانید و روغن آن را بگیرید؛ سپس سس مایونز، سیر رنده شده، شوید خشک و نمک را به ترکیب سیب زمینی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

3 ـ در مرحله آخر از مواد به مقدار یک نارنگی کوچک بردارید و توی دستتان گرد کنید تا شبیه توپ کوچک گردد؛ سپس توپک را داخل کنجد بغلتانید و در ظرف سرو بچینید. برای تزیین می توانید از زیتون، برگ جعفری و گوجه گیلاسی بهره ببرید، نوش جان.

منبع: فرارو
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 9 اسفند 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2236

به "طرز تهیه توپک سیب زمینی و تن ماهی؛ فینگر فود مجلسی و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه توپک سیب زمینی و تن ماهی؛ فینگر فود مجلسی و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید