طرز تهیه مربای توت فرنگی با استویا، رژیمی و خوشمزه

به گزارش تور آسیایی ارزان، مربا یک صبحانه و میان وعده خوب است که اگر با شیرینی کمتر تهیه گردد یا اصلا از شکر در آن استفاده نگردد، می تواند گزینه سالم تری باشد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر را مرور نموده بودیم و در ادامه طرز تهیه مربای توت فرنگی با استویا را آنالیز خواهیم کرد. استویا یک شیرین کننده طبیعی است که شیرینی خوب و بیشتری از شکر دارد اما کالری ندارد بنابراین اگر رژیم خاصی دارید می توانید مرباهای خود را به جای شکر با آن تهیه کنید.

طرز تهیه مربای توت فرنگی با استویا، رژیمی و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه مربای توت فرنگی با استویا

  • توت فرنگی 4 فنجان
  • استویا مایع 14 قطره
  • نمک یک سوم قاشق چایخوری
  • آب لیموی تازه 2 قاشق چایخوری
  • عصاره وانیل خالص 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای توت فرنگی با استویا

1. آماده کردن توت فرنگی ها

اولین مرحله از طرز تهیه مربای توت فرنگی با استویا درست مثل طرز تهیه مربای توت فرنگی خرد شده این است که توت فرنگی ها را خوب بشویید و خشک کنید. بعد آن ها را به دو یا چهار قسمت خرد کنید.

2. تهیه مربای توت فرنگی

اکنون و در این مرحله توت فرنگی، استویا مایع و نمک را در یک قابلمه بزرگ ترکیب کنید. در قابلمه را ببندید و روی اجاق گاز روی حرارت میانه به مدت 10 دقیقه بپزید.

از چنگال یا پوره سیب زمینی بهره ببرید تا توت ها را با دقت له کنید و به پختن (بدون در قابلمه) ادامه دهید تا سس به قوام دلخواه شما غلیظ گردد، حدود 2 تا 5 دقیقه دیگر، مرتبا هم بزنید.

از روی حرارت بردارید و آب لیمو و عصاره وانیل را هم اضافه و خوب مخلوط کنید. مربای آماده شده را در دمای اتاق خنک کنید و سپس در یخچال بگذارید تا خنک تر گردد. (تا 10 روز به خوبی در یخچال نگهداری می گردد.)

نکات تکمیلی برای تهیه مربای توت فرنگی

تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر و با جایگزین های شکر هم کار بسیار ساده ای است فقط کافی است نکات و فوت وفن های تهیه مربای توت فرنگی را با جزییات بدانید.

استویا چیست و کاربردش در تهیه مربا چیست؟

استویا یک جایگزین مناسب برای شکر است که از برگ های گیاه Stevia Rebaudiana آمریکای جنوبی تهیه می گردد. برگ های این گیاه حاوی مواد شیمیایی به نام استویول گلیکوزیدها هستند که طعم شیرین بسیار غلیظی دارند. گفته می گردد استویا حدود 200 تا 400 برابر شیرین تر از شکر سفره است و یک شیرین کننده غیر مغذی است، به این معنی که کربوهیدرات، کالری یا مواد مصنوعی ندارد.

بنابراین یکی از کاربردهای استویا استفاده از آن در تهیه انواع مربا و کیک و غذاهایی است که باید از شیرین کننده بهره ببرید. در کل استویا یک شیرین کننده خوب حتی به جای عسل است.

افزودن طعم و مزه بیشتر به مربا

توت فرنگی از آن دسته میوه هاست که هم طعم و هم عطر خاص خودش را دارد بنابراین معمولا در مربای توت فرنگی هیچ طعم دهنده دیگری استفاده نمی گردد. اما اگر دوست دارید طعمی متفاوت داشته باشید می توانید مقداری وانیل به مربا اضافه کنید. طرز تهیه مربای توت فرنگی با وانیل را در کتاب کاله بخوانید.

غلظت مربای توت فرنگی

غلظت مربای توت فرنگی شما نه باید آنقدر زیاد باشد که به سختی از قاشق بچکد نه آنقدر کم که شل باشد. در ضمن مربای خیلی غلیظ معمولا شکرک می زند بنابراین مربا را آنقدر بجوشانید که غلظت کافی را به دست آورید.

یک روش ساده برای امتحان غلظت مربا این است که با یک قاشق از قابلمه در حال پخت مقداری مربا بردارید در یک ظرف بریزید و بگذارید خنک گردد سپس انگشتتان را در آن فرو کنید و رو به پایین بگیرید اگر مثل آب از دستتان نچکید یعنی مربایتان غلظت کافی را دارد.

استفاده از توت فرنگی تازه یا منجمد

برای تهیه مربای توت فرنگی بهتر است از میوه تازه آن که این روزها همواره موجود است بهره ببرید اما اگر توت فرنگی در دسترس ندارید استفاده از توت فرنگی منجمد هم کاراست.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 12 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5288

به "طرز تهیه مربای توت فرنگی با استویا، رژیمی و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربای توت فرنگی با استویا، رژیمی و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید