با عصرانه ای سریع روز خودتان را بهتر کنید

به گزارش تور آسیایی ارزان، آماده کردن عصرانه یکی از کارهای لذت بخش روز به شمار می رود که با انتخاب یک نوع ساده، سریع و خوشمزه آن می توانید انرژی خود را افزایش دهید و روز بهتری داشته باشید. حتی اگر در حال کار، درس خواندن و یا صرفا استراحت باشید، با درست کردن یک عصرانه مناسب، می توانید خود را برای شامی خوشمزه آماده کنید. در ادامه این متن به آنالیز بعضی از عصرانه هایی خواهیم پرداخت که می توانید آن ها را به سادگی آماده نموده و لذت روز خود را دوچندان کنید. در طرز تهیه 5 عصرانه پاییزی خوشمزه و متفاوت نیز برای شما تعدادی از این عصرانه ها را معرفی نموده ایم.

با عصرانه ای سریع روز خودتان را بهتر کنید

دهان خود را با عصرانه شیرین کنید

وقتی که صحبت از یک عصرانه خوشمزه برای بالا بردن انرژی باشد، خیلی از شما به یاد یک شکلات تخته ای ساده و یا یک تکه پای یا مقداری شیرینی خواهید افتاد. کسی نیست که از لذت خوردن شیرینی در وعده عصرانه غفلت کند؛ پس ما هم در اینجا به شما شیرینی های ساده ای را آموزش خواهیم داد که می توانید به سادگی، از آن ها برای وعده عصرانه خود استفاده کنید.

نان شکلات و موز، شیرین اما سالم

این دسر سالم و خوشمزه یکی از برترین انتخاب ها برای عصرانه خواهد بود. اگر در پی مزه شیرین در روز خود می شد، حتما آن را امتحان کنید. تنها چیزی که برای آماده کردن این عصرانه احتیاج دارید، یک موز رسیده، پودر کاکائو، آرد گندم کامل، کمی عسل و مقداری چیپس شکلاتی برای مجذوب کننده تر کردن این عصرانه است. تمام این مواد را داخل مخلوط کن بریزید تا چسبناک شوند. حالا آن را در فر بپزید تا به یک نان با پتاسیم و فیبر بالا دست پیدا کنید. اگر بخواهید آن را گرم بخورید و یا به عنوان یک عصرانه سریع آن را از قبل آماده کنید، این دستور پخت، شما را راضی نگه خواهد داشت.

کوکی شکلات، مورد علاقه همه

این نوع از کوکی شکلاتی نرم، در دهان شما آب می گردد و حس و حال خوردن براونی را به شما می دهد. برای درست کردن این عصرانه، احتیاج نیست زیاد انرژی مصرف کنید و فقط کافیست آرد، پودر کاکائو، شکر و روغن را باهم مخلوط کنید. این مخلوط را در شکر پودر شده رول نموده و بپزید. حالا شما یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین عصرانه ها را دارید.

توت فرنگی های غرق در شکلات، یک عصرانه رویایی

اگر برای فردای خود دنبال عصرانه ای ساده هستید و نمی خواهید از محصولات سوپرمارکتی استفاده کنید، کافیست توت فرنگی های غرق شده در شکلات را انتخاب کنید. توت فرنگی تازه را در شکلات تلخ آب شده غرق کنید و بگذارید این ترکیب، در فریزر خودش را بگیرد. فردا برای عصرانه می توانید یکی از برترین طعم ها را تجربه کنید.

با سیب زمینی، عصرانه های متنوع درست کنید

عاشقان غذا از نقش سیب زمینی در خوشمزه ها باخبر هستند. شما می توانید با استفاده از این ماده غذایی پر از خاصیت، عصرانه ای خوشمزه و سریع را برای خود آماده کنید. در اینجا برای شما تعدادی از این عصرانه های سریع و ساده با سیب زمینی را آورده ایم.

پنکیک سیب زمینی پنیری: عاشقش خواهید شد

ترکیب پنیر و سیب زمینی می تواند یکی از برترین مزه ها را برای شما فراهم آورد. برای درست کردن پنکیک سیب زمینی و پنیر کافی است سیب زمینی های له شده، پنیر چدار و سبزیجات به دلخواه خودتان را با یکدیگر مخلوط کنید. این ترکیب را بپزید و از پنکیکی خوشمزه لذت ببرید و یا خود مایه پنکیک را به عنوان سس استفاده کنید و سبزیجاتی مثل کرفس را با این سس، مزه دار کنید.

سیب زمینی رنده شده: برترین عصرانه ای که خواهید خورد

این میان وعده ساده را می توانید به راحتی حاضر نموده و از طعم آن لذت ببرید. کافی است سیب زمینی های خود را رنده نموده و در فرم دایره ای شکل سرخ کنید. این عصرانه، از بیرون ترد است و حسی مجذوب کننده را برای شما فراهم خواهد آورد. می تواند از آن در کنار سس هایی باب سلیقه خود استفاده کنید و به ادامه روز خود بپردازید.

سیب زمینی و سیر و پنیر: خوش بوترین عصرانه شما

این عصرانه خوش طعم را می توانید به سادگی حاضر کنید و از آن به عنوان یک تامین کننده انرژی خوشمزه استفاده کنید. سیب زمینی های خود را لایه لایه خرد کنید و در بین این لایه ها سیر بگذارید. در آخر با پنیر پارمسان تزئین نموده و بگذارید در فر بپزد تا رنگ آن رو به طلایی، تغییر کند؛ در آخر می توانید از این عصرانه خوشمزه استفاده کنید و با انواع سس طعم آن ها را به ذائقه خود نزدیک کنید.

سیب زمینی سوخاری با سیر: برای آن ها که کرسپی دوست دارند

برای داشتن یک عصرانه ساده و خوشمزه می توانید تکه هایی از سیب زمینی را با سیر، سبزیجات و روغن زیتون آغشته کنید. این ترکیب را در فر قرار داده و اجازه دهید بپزد؛ در آخر با یک عصرانه خوشمزه با سیب زمینی روبرو خواهید شد که می توانید با ترکیب آن با انواع دیپ ها، یکی از برترین مزه های عصرانه را تجربه کنید.

اصلا کیک های ساده را دست کم نگیرید

در بین این پیشنهاداتی که داشتیم جای یک کیک خوشمزه خالی است. شما با آماده کردن یک کیک ساده می توانید، هم از شیرینی آن استفاده نموده و هم انرژی روزانه خود را تامین کنید. در اینجا برای شما چند کیک ساده ای را که می توانید برای وعده عصرانه آماده کنید، آورده ایم.

کیک ادویه دار: چیزی که تا حالا امتحان ننموده اید

این کیک از ترکیبی از ادویه ها مثل دارچین، هل و دانه وانیل درست شده است که می توانید آن را بدون مخلوط کن آماده کنید؛ این مواد را می توانید داخل یک ماگ ریخته و با گذاشتن در مایکروویو به سادگی بپزید.

برای درست کردن این کیک به مواد زیر احتیاج دارد:

  • نصف پیمانه آرد
  • یک پیمانه شکر
  • نصف قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • یک قاشق چایخوری دارچین
  • نصف قاشق چایخوری هل
  • یک تخم مرغ
  • سه چهارم پیمانه خامه ترش
  • نصف پیمانه روغن گیاهی
  • یک قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • آب یک لیمو (از پوست آن در ادامه می توانید استفاده کنید)

برای درست کردن این کیک، از قبل فر خود را گرم کنید و دمای آن را 175 درجه سانتی گراد بگذارید. در ادامه در یک کاسه بزرگ ترکیبی از آرد، شکر، بکینگ پودر، نمک، دارچین و هل را باهم مخلوط کنید و در کاسه ای دیگر، تخم مرغ را بشکنید و خامه، روغن، عصاره وانیل، پوست لیمو و آب را اضافه نموده و آن را به خوبی مخلوط کنید. حالا محتویات این دو کاسه را با یکدیگر مخلوط کنید تا به یک ماده چسبناک برای پختن برسید؛ حالا می توانید این ترکیب را تا 30 دقیقه در فر بپزید و در آخر از کیک ادویه دار خود برای عصرانه استفاده کنید.

دامپ کیک: آسان و بدون تخم مرغ

این کیک، یکی از آسان ترین کیک ها است که بعد از آن به تمیزکاری کمتری احتیاج پیدا می کنید. می توانید این کیک شکلاتی را در روز هایی که عجله دارید ولی همزمان می خواهید از طعم یک کیک شکلاتی لذت ببرید، درست کنید.

موادی که برای درست کردن دامپ کیک احتیاج خواهید داشت:

  • نصف پیمانه آرد
  • یک پیمانه شکر
  • سه قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • یک قاشق چایخوری بکینگ پودر
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • شش قاشق چایخوری روغن
  • یک قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • یک قاشق چایخوری سرکه سفید
  • یک پیمانه آب سرد

برای درست کردن این کیک، ابتدا فر را در دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید و در کاسه ای آغاز به ترکیب کردن آرد، شکر، پودر کاکائو، بکینگ پودر و نمک کنید؛ حالا بقیه مواد را در چاله ای که از این ترکیب درست می کنید، بریزید و به مخلوط کردن ادامه دهید. در آخر خمیر آماده شده را در فر قرار داده و تا 40 دقیقه بپزید تا خلال دندون که در آن فرو می کنید، خمیر به آن نچسبد. حالا می توانید از خوردن این کیک خوشمزه در وعده های عصرانه خود لذت ببرید.

کیک آجیلی موز: با طعمی بی نظیر

در این پیشنهاد، می توانید از موزهای کاملا رسیده و حتی سیاه شده استفاده نموده و شیرینی این کیک را تامین کنید. در آخر هم با طعم و ترد بودن آجیل هایی که به آن می افزایید، یک حس مجذوب کننده را فراهم آورید.

برای درست کردن این کیک به مواد زیر احتیاج پیدا خواهید کرد:

  • نصف پیمانه آرد
  • یک پیمانه شکر
  • نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • یک قاشق چایخوری دارچین
  • یک تخم مرغ
  • سه چهارم پیمانه خامه ترش
  • نصف پیمانه روغن
  • سه عدد موز له شده
  • نصف پیمانه گردو

ابتدا در یک کاسه بزرگ ترکیبی از آرد، شکر، بکینگ پودر، نمک و دارچین را با یکدیگر مخلوط کنید. در کاسه ای دیگر تخم مرغ، خامه ترش، روغن، عصاره وانیل را با یکدیگر خوب هم بزنید و موز له شده را نیز به آن بیفزایید. کاسه ای که مواد خشک را در آن مخلوط کردید را آرام آرام به کاسه حاوی مواد تر اضافه کنید و در آخر ترکیب این کاسه را در لایه های گردو رول کنید. حالا این مواد را در فری که از قبل در دمای 175 درجه گرم نموده اید قرار دهید و بعد از 35 دقیقه با یکی از خوشمزه ترین کیک ها طرف خواهید بود.

در آخر اینکه

خیلی از مردم عصرانه را به عنوان یک وعده غذایی نمی بینند، اما اگر شما به پر کردن این وعده با مواد غذایی مغذی و خوش طعم بپردازید، می توانید هم از مواد مغذی آن استفاده کنید و هم از نظر روانی روز بهتری را سپری کنید. در انتخاب عصرانه خود دقت نموده و تا جای ممکن از مواد باارزش غذایی بالا استفاده کنید که برترین بهره را از این وعده ببرید.

منابع:

Crispyfoodidea

Tasty

Marthastewart

thekitchn

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 بهمن 1402 بروزرسانی: 20 بهمن 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 3119

به "با عصرانه ای سریع روز خودتان را بهتر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با عصرانه ای سریع روز خودتان را بهتر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید