عرضه مرزبان توحید؛ کارنامه استاد حکیمی در نمایشگاه کتاب، تبیین دقیق سبک زندگی در جلدهای آینده الحیات

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: مرزبان توحید عنوان کتابی است درباره کارنامه استاد محمدرضا حکیمی که چاپ نخست آن توسط انتشارات دلیل ما منتشر شده و در این انتشارات و همچنین غرفه ویژه دائره المعارف الحیات عرضه می گردد.

عرضه مرزبان توحید؛ کارنامه استاد حکیمی در نمایشگاه کتاب، تبیین دقیق سبک زندگی در جلدهای آینده الحیات

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ثبت نام در کالج های آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، کتاب مرزبان توحید کارنامه استاد علامه محمدرضا حکیمی صاحب دائره المعارف الحیات توسط سعید حسینی و کاظم حسینی تدوین و شده است.

این کتاب حجیم با همکاری مرتضی کیا، مجتبی کیا و قاسم نجاتی جمع آوری شده و دربردارند کارنامه علمی و حکمی و فعالیت های پژوهشی استاد علامه محمدرضا حکیمی متفکر بزرگ معاصر عالم اسلام است.

امروز چهارشنبه 18 اردیبهشت ما علامه محمدرضا حکیمی در غرفه انتشارات دلیل ما حضور یافت و با دانشجویان و طلاب و علاقه مندان به آثارش به گفت وگو نشست.

علامه حکیمی در این جمع با اشاره به اهمیت و ارزش علم و دانایی در اسلام اظهار کرد: آنچه در معارف ما بر آن تاکید شده معرفت و علم مفید است و چندان تفاوتی نمی کند که این دانایی در چه رشته و حوزه ای باشد. از این نظر تفاوتی میان فقه و فلسفه وجود ندارد، مهم دانایی است.

وی ادامه داد: اگر یک موسیقی دان مسلمان در شب قدر به جای عبادت و ذکر و نماز به مطالعه درباره یک مبحث موسیقایی بپردازد که در کنگره ای از موسیقی سخن بگوید تا دیگران نگویند مسلمانان از موسیقی چیزی نمی دانند اولی تر از پرداختن به ذکر و عبادت فردی است.

حکیمی جوانان حاضر را به تفکر و مطالعه توصیه کرد و در پاسخ به خبرنگار خبرنگاران مبنی بر اینکه صندلی عدالت در مقوله سبک زندگی کجاست و چه نسبتی میان مباحث امده در عقل معاش با سبک زندگی است، اظهار کرد: پاسخ این پرسش چیزی است که در نوشتن الحیات در پی تبیین آن هستم و برای رسیدن به درک درستی از آن باید مجموعه الحیات به دقت خوانده گردد. البته قسمت عمده این بحث در جلدهای منتشر نشده خواهد آمد و باید منتظر انتشار آن در آینده باشید.

علامه محمدرضا حکیمی اخیرا اهتمام ویژه ای را برای تکمیل نظریه سبک زندگی مبتنی بر توحید و عدالت محوری در قالب دائره المعارف الحیات انجام داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 802

به "عرضه مرزبان توحید؛ کارنامه استاد حکیمی در نمایشگاه کتاب، تبیین دقیق سبک زندگی در جلدهای آینده الحیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه مرزبان توحید؛ کارنامه استاد حکیمی در نمایشگاه کتاب، تبیین دقیق سبک زندگی در جلدهای آینده الحیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید