عکس ، با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت روی آب دوچرخه سواری کنید

به گزارش تور آسیایی ارزان، ایسنا نوشت: یک شرکت مستقر در نیوزیلند، نسخه جدیدی از دوچرخه های الکتریکی خود را رونمایی نموده است که با سرعت 20 کیلومتر در ساعت روی آب حرکت می نماید.

عکس ، با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت روی آب دوچرخه سواری کنید

دوچرخه موسوم به هیدروفویلرSL3 یا (Hydrofoiler SL3)، محصول شرکت مانتا5(Manta5) است. این شرکت، خالق نخستین دوچرخه هیدروفویل دنیا موسوم به هیدروفویلر XE-1 (Hydrofoiler XE-1) است که در سال 2017 ابداع شد.

دوچرخه های هیدروفویلر که به عنوان نیم دوچرخه، نیم هواپیما توصیف می شوند، باید به وسیله دوچرخه سوار رکاب زده شوند تا پروانه ای را در پشت بچرخانند که به وسیله یک موتور الکتریکی برای یاری به افزایش سرعت تقویت می گردد. هنگامی که به مقدار کافی سریع حرکت می کنید، بال های هیدروفویل دوچرخه در جلو و عقب آن باعث می شوند که دوچرخه بالا بیاید و روی سطح آب حرکت کند.

نسل دوم نسخه SL3 دارای حالت سواری است که احتیاجی به فشار اولیه ندارد و آن را به یک جایگزین مناسب و سازگار با محیط زیست برای شناورهای موتوردار مانند جت اسکی تبدیل می نماید.

سازندگان این فناوری ادعا می نمایند که این ویژگی نو و بعلاوه سایر جنبه های طراحی دوچرخه، راکبان را قادر می سازد تا استفاده از آن را تنها در 40 دقیقه بیاموزند که بیش از دو ساعت کمتر از میانگین زمان یادگیری نسخه اصلی XE-1 است.

مارک روباتام(Mark Robotham)، مدیر عامل مانتا5 گفت: نداشتن بدنه یا پانتون، یک ویژگی خوشایند است. درست مانند بهبود مهارت های خود در راندن یک دوچرخه زمینی، این دوچرخه نیز یادگیری و بهبود و در نهایت دوست داشتن هر جلسه تمرین را تشویق می نماید.

وی اضافه نمود: سقوط کردن و خیس شدن هنگام آغاز کار، بخشی از تفریح هستند. در SL3 معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد تا از مرحله مبتدی به مرحله اعتماد به نفس بروید.

SL3 از فیبر کربن و آلومینیوم درجه یک هواپیما ساخته شده است که آن را به مقدار کافی شناور و سبک می نماید تا به آب منتقل گردد. هنگام مونتاژ، بسته به نوع فویل ها و باتری نصب شده، طول آن به 2.2 متر، عرض دو متر، ارتفاع 1.4 متر و وزن آن به 40 کیلوگرم می رسد. شاسی و فویل، دوچرخه را در حالت ثابت نگه می دارند اما وقتی دوباره زمان بلند شدن فرا می رسد، دوچرخه سوار می تواند رکاب بزند.

این دوچرخه از یک موتور الکتریکی 2500 وات قدرت می گیرد و دارای 10 سطح یاریی برای فراوری سرعت در کنار نیروی پدال است که تنها با فشار یک انگشت می توان از آنها استفاده کرد.

اگرچه حداکثر سرعت دوچرخه به 20 کیلومتر در ساعت می رسد اما این دوچرخه برای حرکت با سرعت 11 کیلومتر در ساعت طراحی شده و حداقل سرعت آن شش کیلومتر در ساعت است.

سه مدل از این دوچرخه موجود است؛ +SL3، SL3 و SL3 Pro که مدل پایه، یک باتری لیتیوم-یونی 600 وات بر ساعت با زمان شارژ سه ساعته دارد و دو مدل دیگر دارای مجموعه باتری 1000 وات بر ساعت با پنج ساعت شارژ هستند.

تمام مدل ها دارای مجموع زمان سواری 4.5 ساعت هستند که طراحان ادعا می نمایند طولانی ترین مدت زمان سواری در میان محصولات مشابه موجود در بازار کنونی است.

مدل Pro با یک فویل عقبی فیبر کربنی عرضه می گردد که می توان آن را با فویل آلومینیومی سنگین تر اما مبتدی تر جایگزین کرد.

تعدادی از ویژگی های ایمنی مانند لایه های دوگانه ضد آب در اطراف باتری ها و پوششی که پروانه را می پوشاند، وجود دارند.

یک نمایشگر بزرگ، معیارهای مهمی مانند سطح دریچه گاز، سطح باتری و بعلاوه هشدارها را نشان می دهد و حسگرها به محض تشخیص دادن سقوط، فورا برق پروانه را قطع می نمایند.

سازنده، راندن هیدروفویلر را به عنوان تجربه ای سورئال و عاری از مسیرها و ترافیک توصیف نموده است که احساس پرواز پرسرعت بالای سطح آب را به شما منتقل می نماید.

راندن هیدروفویلر را می توان در آب شور یا آب شیرین انجام داد و هر کسی که شنا و دوچرخه سواری را بداند، می تواند آن را انجام دهد.

این دوچرخه ها می توانند آب های متلاطم را تحمل نمایند و ادعا شده است که می توانند در شرایط دشوارتر هم دوام بیاورند. این دوچرخه ها می توانند در امتداد آب هایی با عمق تنها یک متر حرکت نمایند اما برای انجام دادن عملیات زیر آب، به حداقل دو متر آب احتیاج دارند.

نسل اول XE-1، تعداد زیادی از هواداران دوچرخه سواری در آب را جذب کرد که از احساس پرواز کردن بر فراز امواج و بعلاوه عدم وجود صدا و انتشار گازهای گلخانه ای هنگام انجام دادن این کار لذت می برند. محبوبیت آن باعث شده است تا گروه مانتا5، رویای ایجاد یک مقوله ورزشی نو با محصولات خود را در سر داشته باشند.

گای هوارد ویلیس(Guy Howard-Willis)، بنیان گذار و رئیس این شرکت گفت: من می خواهم این دوچرخه ها فراتر از صرفا یک محصول تفریحی باشند. من می خواهم که آنها به یک محصول ورزشی تبدیل شوند. اگر بتوان با آنها مسابقه داد، پس رقابتی خواهند بود و اگر رقابتی باشند، شاید روزی به یک ورزش المپیکی تبدیل شوند.

لوئیس ویلکس(Louis Wilks)، مدیر بازاریابی مانتا5 گفت: یک گروه سخت کوش از کاربران فوق العاده وجود دارد که کارهای شگفت انگیزی را انجام می دهند. ما شاهد تشکیل شدن باشگاه های اجتماعی و سازمان های ورزشی، عبور از کانال های دوربرد و انتشار فیلم هایی از تجربیات کاربران روی آب هستیم که باید در لیست آرزوهای هر دوچرخه سوار پرشوری باشند.

دوچرخه ها فقط از توزیع نمایندگان ثبت شده در اروپا و آمریکا با قیمت بین 7000 تا 9000 دلار در دسترس هستند و احتمالا در تابستان 2023 موجود خواهند بود.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2175

به "عکس ، با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت روی آب دوچرخه سواری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت روی آب دوچرخه سواری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید