فارس من، اعمال فرایند منطقی افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد

به گزارش تور آسیایی ارزان، حدود 3128 نفر از کاربران سامانه فارس من خواهان ضرورت همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد بودند که در روزهای اخیر رئیس دانشگاه آزاد از پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان این دانشگاه برای امسال به هیات امنا اطلاع داد.

فارس من، اعمال فرایند منطقی افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل دکترا در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، تا به این لحظه سه هزار و 128 نفر از کاربران سامانه فارس من گلایه ای تحت عنوان ضرورت همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد را مطرح نموده و از خبرنگاران خواهان پیگیری شدند.

حرف دل این کاربران این است که از آخرین جهش ناگهانی در افزایش قیمت دلار و به دنبال آن افزایش لجام گسیخته همه قیمت ها و نیز کاهش شدید ارزش پول ملی ، بیش از دو سال می گذرد، پس از این مسئله توان معیشتی حقوق بگیران از جمله اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد به یک چهارم کاهش پیدا نموده است، در طی این دو سال و اندی بسیاری از سازمان ها به ویژه سازمان های دولتی اقدام به افزایش حقوق کارمندان خود تقریباً متناسب با تورم نموده اند ولی دانشگاه آزاد به گونه ای کاملا سوال برانگیز اقدام مناسبی در این زمینه انجام نداده و به افزایش ناچیز حقوق ها بسنده نموده است، آخرین مصوبه نیز در این زمینه مربوط به هیأت محترم امنا در سال 99 جهت افزایش 15 و 50 درصدی هم هنوز اجرایی نشده و اجرای آن در هاله ای از ابهام سرگردان است.

و اما سوال اینجاست آیا یک مدیر از کارمندان خود که به یکباره ارزش حقوقشان به یک چهارم کاهش پیدا نموده می تواند عملکردی به میزان قبلی انتظار داشته باشد؟ و آیا باید در این زمینه بی تفاوت باشد و اقدامی شایسته انجام ندهد؟

خبرنگار این موضوع را پیگیری کرد.

چرا افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد به درستی اعمال نمی گردد؟

سردبیر ثبت این سوژه در پیگیری خبرنگار، شرح داد که با توجه به اینکه ما جزء واحد پزشکی دانشگاه آزاد هستیم دقیقا شرایط مان را با دانشگاه های دولتی مقایسه می کنیم. دانشگاه شهید بهشتی اواخر سال 98، حدود 50 درصد به حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی خود اضافه نموده که در مجموع می توان گفت بالغ بر یک میلیون و هشتصد هزار تومان به کل حقوق این گروه اضافه شده است؛ حتی در سال 99 نیز که از سوی دولت افزایش 15 درصدی حقوق ها اعلام شد این دانشگاه مجدداً این افزایش حقوق را اعمال نموده است.

همچنین وی می گوید که دانشگاه آزاد خود را زیرمجموعه وزارت کار نمی داند ولی خیلی از کارها یا قوانینی که مربوط به استخدام است را براساس قوانین کار اعمال می نماید. سال 98 وزارت کار معین کرد 15 تا 20 درصد باید افزایش حقوق داشته باشیم اما دانشگاه آزاد حدود 10 درصد از این مبلغ را برای کارکنان و اعضای هیات علمی خود در نظر گرفت به طوری که از سال 96 به بعد همچنان افزایش حقوق ها سیر نزولی داشته است.

سردبیر این سوژه معتقد است با وجود اینکه ما پرستار هستیم و باید بتوانیم با 20 سال سابقه و سختی کار بازنشسته شویم اما دانشگاه آزاد این مساله را قبول نمی نماید و به جای اینکه لیست بیمه را به عنوان کارگر رد کند به عنوان بیمه کارمندی لحاظ می نماید به طوری که تعدادی از همکاران ما شکایت کردند و به وسیله دیوان عدالت اداری به نتیجه رسیدند.

عدم جوابگویی مسؤولان دانشگاه آزاد

برای روشن شدن این موضوع که آیا واقعا همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد در این چند سال لحاظ شده است یا خیر، خبرنگار پیگیری هایی انجام داد اما تا به این لحظه مسؤولان دانشگاه آزاد در این زمینه پاسخ شفافی ارائه ننموده اند.

افزایش حقوق باید براساس میزان اثربخشی، درآمدزایی و تحول آفرینی پرسنل باشد

اما محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در ملاقات با روسای واحدهای دانشگاه آزاد استان مرکزی که روز دوشنبه 9 تیرماه برگزار گردید گفته است که پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد برای امسال به هیات امنای این دانشگاه ارائه شده است.

همچنین وی معتقد است که کشور در شرایط مالی نامطلوبی قرار گرفته است و لازم است که چند برنامه ازجمله متناسب سازی نسبت استاد به دانشجو، ترکیب هیات علمی موثر در هر استان در دانشگاه اجرا گردد تا در یک فرآیند منطقی، شرایط افزایش حقوق به صورت معقول فراهم گردد.

طهرانچی می گوید: لازم و لازم است که با یک رقم منطقی، فرایند بازخرید پرسنل ادامه داشته باشد.

طهرانچی با تأکید بر لزوم ایجاد فرآیندهایی برای افزایش حقوق در دانشگاه آزاد می گوید: در فرآیند جدید، افزایش حقوق ها، باید براساس میزان اثربخشی، درآمدزایی و تحول آفرینی پرسنل انجام گردد و اگر کسی در افزایش درآمد دانشگاه نقشی داشت، حقوق بیشتری دریافت کند.

همچنین رئیس دانشگاه آزاد با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی در هر سازمان، می گوید: این موضوع در دانشگاه آزاد نیز بسیار حائز اهمیت است و تمام کوشش ما برای رضایت کارکنان و بازنشستگان است. در این راستا، پرداخت معوقات پاداش بازنشستگان در اولویت است. کوشش کل مجموعه، ارتقای برند و کیفیت دانشگاه آزاد در تمامی زمینه هاست؛ همانگونه که در آموزش مجازی بسیار پیروز عمل کردیم.

به گزارش فارس، متاسفانه علی رغم پیگیری های انجام شده از سوی خبرنگار مسؤولان این دانشگاه درباره همسان سازی حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی این دانشگاه جوابگو نبودند که رئیس دانشگاه آزاد در آخرین صحبت های خود که با روسای واحدهای استانی این دانشگاه داشت از پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد برای امسال به هیات امنای این دانشگاه اطلاع داد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1122

به "فارس من، اعمال فرایند منطقی افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، اعمال فرایند منطقی افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید