فروش فوق العاده 152 هزار دستگاه خودرو در نیمه دوم سال جاری

به گزارش تور آسیایی ارزان، مدیرکل صنایع حمل ونقل وزارت صمت گفت: 152 هزار دستگاه خودرو در شش ماهه دوم سال در قالب فروش فوق العاده به بازار عرضه خواهد شد که برای ایران خودرو 110 هزار دستگاه و شرکت سایپا 42 هزار دستگاه خودرو معین شده است.

فروش فوق العاده 152 هزار دستگاه خودرو در نیمه دوم سال جاری

به گزارش خبرنگاران، سهیل معمارباشی، در رابطه با تصمیمات اتخاذ شده در جلسه اخیر کمیته خودرو (که روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار گردید)، اظهار کرد: با توجه به مسائل موجود در بازار خودرو و ضرورت افزایش عرضه برای مدیریت این بازار، در طی این جلسه تصمیم گرفته شد فروش های فوق العاده با تحویل حداکثر یک تا سه ماهه افزایش یافته و به صورت منظم انجام گردد که این مسئله مورد تاکید ویژه سرپرست وزارت صمت بوده است که براساس آن اجرای طرح فروش فوق العاده 152 هزار دستگاه خودرو در شش ماهه دوم امسال با اولویت افزایش عرضه در سطح بازار در دستور کار نهاده شد.

مدیرکل صنایع حمل ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بر اساس ظرفیت فراوری که از برنامه فراوری خودروسازان تا آخر سال باقی مانده است، 152 هزار دستگاه خودرو در نیمه دوم سال به صورت فروش فوق العاده توسط شرکت های ایران خودرو و سایپا عرضه می گردد. که در این برنامه سهم ایران خودرو 110 هزار دستگاه و سهم شرکت سایپا 42 هزار دستگاه خودرو معین شده است.

وی روشنگری کرد: جناب سرقینی در اعلام تصمیات اتخاذ شده در جلسه اخیر کمیته خودرو، تعداد خودروهای قابل عرضه برای نیمه دوم سال را گرد شده، 150 هزار دستگاه اظهار داشتند اما به صورت دقیق تر و به تفکیک شرکت های خودروساز طبق آنچه که اشاره شد، در مجموع 152 هزار دستگاه خودرو طی شش ماهه دوم سال 99 در قالب فروش فوق العاده به بازار و به همان روش قرعه کشی عرضه خواهد شد.

معمارباشی توضیح داد: در آنالیز صورت گرفته از سوی نهادهای بازرسی، وزارت صمت و حتی رسانه ها، کسری قطعات خودروهای موجود در پارکینگ ها معین هستند. در حال حاضر تعداد خودروهای ناقص بالغ بر 100 هزار دستگاه است که در پارکینگ خودروسازان قرار دارند که به سبب وارداتی بودن این قطعات و عدم تامین و ترخیص به موقع آن ها به دلایلی که تا حدود زیادی معین بوده و گمرک جمهوری اسلامی و همچنین بانک مرکزی و سایر دستگاه مرتبط از شرایط این موضوع به طور کامل آگاهی داشته و آگاه هستند، امکان تجاری سازی خودروها وجود نداشته است.

وی اضافه نمود: به مردم عزیز کشورمان اطمینان خاطر می دهیم که به هیچ عنوان احتکار خودرو از سوی خودروسازان مطرح نیست و هیچگونه عمدی برای عدم عرضه به بازار وجود ندارد و به شدت این مسئله کنترل می گردد و نهادهای نظارتی و بازرسی این موضوع را مورد رصد دقیق قرار داده اند. خودروهای موجود در کف پارکینگ ها اغلب متعلق به تعهدات معوق خودروسازان هستند.

مدیرکل صنایع حمل ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید براینکه تحویل خودرو ناقص به مشتریان مورد تایید وزارت صمت نیست و به هیچ عنوان این اتفاق رخ نخواهد داد، گفت: در این زمینه، به دلیل عدم تکمیل و تحویل به موقع، خودروسازان مشمول پرداخت جریمه به مشتریان خود هستند. امکان دارد که قطعه ای از خودرو مشتری پس از پیمایش دچار معیوب یا دچار مشکل گردد و در مراجعه به نمایندگی های خدمات فروش، نماینده به آن ها اعلام کند که در حال حضار قطعه مورد نظر موجود نیست و مدتی زمان می برد تا تامین گردد اما امکان ندارد که خودروی ناقص از سوی خودروساز تحویل مشتری گردد.

این مقام مسئول در وزارت صمت تاکید نمود: با توجه به اینکه در شرایط حاضر عملاً امکان واردات خودرو به کشور وجود ندارد، با شرایط موجود در رابطه با تامین احتیاج بازار باید برنامه ریزی لازم انجام گردد.

معمارباشی در رابطه با قیمت موعدتحویل خودرو به متقاضیان نیز اظهار داشت: هم اکنون فروش فوق العاده و همچنین شرایط فروش به صورت پیش فروش توسط شرکت ها انجام می گردد که در فروش فوق العاده قیمت ها ثابت و براساس قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت در روز انعقاد قرارداد، خودرو تحویل مشتری می گردد. در شرایط فروش به صورت پیش فروش نیز که به صورت تعهدات زمانی چهار تا 12 ماهه و 12 تا 24 است، قیمت در روز تحویل محاسبه و خودرو تحویل مشتری خواهد شد.

مدیر کل صنایع حمل ونقل وزارت صمت در سرانجام اعلاک کرد: مردم موارد شکایتی خود را می توانند به وسیله سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان و اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت دنبال نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1236

به "فروش فوق العاده 152 هزار دستگاه خودرو در نیمه دوم سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش فوق العاده 152 هزار دستگاه خودرو در نیمه دوم سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید