قیمت بلیت بناهای تاریخی افزایش یافت

به گزارش تور آسیایی ارزان، احمد دانایی نیا، اظهار کرد: افزایش قیمت بلیت بناهای تاریخی یک قانون سراسری است که با تصمیم وزارت و هیأت دولت تمام بناهای گردشگری در حوزه میراث فرهنگی بر اساس شرایطی که دارند، نرخ گذاری شده اند.

قیمت بلیت بناهای تاریخی افزایش یافت

وی اضافه نمود: کل عایدی بلیت فروشی به خزانه کشوری واریز می گردد و ما حق دخل و تصرفی نداریم، اما پیگیری می کنیم که قسمتی از این عایدیها به مجموعه های تاریخی اختصاص پیدا کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، توضیح داد: هزینه های نگهداری مجموعه های تاریخی بسیار زیاد است، به طوری که سال جاری فقط یک میلیارد ریال (100 میلیون تومان) صرف شست و شو و آفت زدایی باغ فین شد و بارندگی های اخیر نیز خسارت زیادی به برخی مکان های تاریخی زد که این مبلغ باید از محلی تامین گردد.

وی تاکید نمود: براساس مصوبه تازه قیمت بلیت باغ فین از 50 هزار ریال به 400 هزار ریال افزایش یافت که باعث گلایه گردشگران شده است و بهتر بود که این افزایش قیمت در طول سال انجام می شد.

دانایی نیا گفت: با هدف حمایت از گردشگران و جبران این افزایش قیمت، با پرداخت ورودی باغ فین، بازدید از موزه ملی کاشان و حمام باغ فین که قبلا بلیت و تعرفه جداگانه ای داشت، رایگان خواهد بود.

مدیر مجموعه باغ فین کاشان نیز گفت: بلیت مکان های گردشگری که در حوزه میراث فرهنگی هستند در سراسر کشور افزایش قیمت هشت برابری داشته اند و حتی برخی از بناها افزایش بیشتری یافته است و ما مجری این قانون هستیم.

رضا دهقانی اضافه نمود: حفظ و نگهداری مجموعه باغ جهانی فین سالانه نیازمند هزینه های میلیاردی است به طوری که برای کوددهی درختان این باغ سه میلیارد ریال خرج شده است.

وی توضیح داد: باغ فین هر هفته میزبان 300 تا 500 دانش آموز است که بازدید آنها به صورت رایگان انجام می گردد و برای جانبازان و خانواده های ایثارگر نیز تخفیفاتی در نظر گرفته شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 فروردین 1403 بروزرسانی: 4 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4458

به "قیمت بلیت بناهای تاریخی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت بلیت بناهای تاریخی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید