قیمت ها خودسرانه تغییر نکند!

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران، جزئیات درباره عملکرد دستگاه ها در ثبت اطلاعات و حقوق و دستمزد کارکنان دولت، تکلیف قانون برای پرداخت یارانه به جاماندگان و بعلاوه موضوع حذف یارانه اعلام شد.

قیمت ها خودسرانه تغییر نکند!

محمدرضا میرتاج الدینی در مصاحبه با ایسنا، درباره گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد عملکرد دستگاه ها درباره در ثبت اطلاعات کارکنان دولت در سامانه پاکنا گفت: کمیسیون برنامه و بودجه با یاری دیوان محاسبات، معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش ها در حال تهیه گزارشی درباره عملکرد دستگاه ها و نهادها در مورد ثبت اطلاعات کارکنان است.

در ثبت حقوق کارکنان دولت عقب هستیم

وی بعلاوه اظهار کرد: در قانون دیگری موضوع ثبت حقوق و مزایا در سامانه ای آمده که باید حقوق و مزایای کارکنان دستگاه های مختلف در این سامانه ثبت گردد، در این جا نیز از مجموع 4716 دستگاه 44 درصد حقوق و مزایای کارکنان ثبت شده که این یعنی در ثبت حقوق عقب هستیم.

وی در شرحات تکمیلی گفت: حدود 64 درصد اطلاعات کارکنان ثبت شده و در سامانه دیگر اندازه حقوق 44 درصد کارکنان ثبت شده و اندازه حقوق 54 درصد کارکنان هنوز ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه این گزارش تا دی ماه سال گذشته است، افزود: وزارت نفت وزارتخانه ای است که هنوز ثبت حقوق و مزایا را انجام نداده که باید علت آن آنالیز گردد البته که این موضوع مربوط به دولت قبل بوده است.

انتظار داریم وزیر نفت انقلابی دولت رئیسی این نقیصه را رفع کند و اطلاعات کارکنان وزارت نفت همانند سایر وزارتخانه ها ثبت گردد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بعلاوه درباره متناسب نبودن اندازه افزایش حقوق کارکنان دولت با تورم ادامه داد: طبق قانون باید اندازه افزایش حقوق کارکنان دولت متناسب با تورم باشد اما از آن جا که منابع دولت مکفی نیست، نمی تواند حقوق ها را به اندازه تورم افزایش دهد و به همین علت بخشی از آن را جبران می نماید.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از معیشت مردم فقط به وسیله افزایش حقوق ها نیست، گفت: اگر افزایش حقوق بدون وجود منابع واقعی و به وسیله چاپ پول انجام گردد، نتیجه ای جز تورم مضاعف ندارد.

پس باید به سمت کنترل تورم حرکت کرد که یکی از راه های آن، کنترل حجم نقدینگی بوده و از اولویت های دولت سیزدهم هم است.

هرچه رشد حجم نقدینگی کمتر باشد به همان اندازه اندازه تورم هم کمتر می گردد.

قیمت ها خودسرانه تغییر نکند

میرتاج الدینی افزود: باید حمایت از معیشت مردم از بسترهای غیرنقدی مثل اعطای بسته های کالایی به دهک های مختلف انجام گردد.

در شرایط فعلی تاکید ما به دولت فراوانی کالاهای اساسی در جامعه است که نباید نسبت به این امر هیچ گونه مسامحه و سهل انگاری وجود داشته باشد.

در ماه رمضان فراوانی کالاهای اساسی وجود داشت البته گزارشی از کمبود کالاها یعنی روغن و شکر به ما رسیده است.

روغن مشمول یارانه است ولی شکر مشمول یارانه نیست و دولت اقدامات خوبی برای جبران آن ها انجام داده است.

وی با بیان اینکه شرایط ماکارونی مربوط به آرد صنعتی می گردد، شرح داد: با توجه به مصوبه مجلس، دولت اصلاحاتی درباره قیمت آرد صنعتی و به تبع آن قیمت کالاهای مرتبط با آرد صنعتی اعم از شیرینی و بیسکوییت و ماکارونی دارد.

در این بین نباید اجازه داد افراد خودسرانه قیمت ها را تغییر دهند.

دولت یارانه برای آرد و نان می دهد و درباره آرد صنعتی هم قیمت نو اعلام نموده که شامل محصولاتی همانند بیسکوییت و کیک و ماکارونی می گردد؛ باید قیمت های نو را به گونه ای کنترل کرد که بر اساس تاثیر قیمت آرد غیریارانه ای تغییر قیمت ها انجام گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2093

به "قیمت ها خودسرانه تغییر نکند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت ها خودسرانه تغییر نکند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید