مایعی که از پوسیدگی دندان جلوگیری می نماید

به گزارش تور آسیایی ارزان، پوسیدگی های دندان اگر درمان نشوند درد، تورم و بی خوابی همراه دارند از این رو گروهی از محققان دانشگاه نیویورک یک راه حل مقابله با پوسیدگی یافته اند که کارآمد و مقرون به صرفه است.

مایعی که از پوسیدگی دندان جلوگیری می نماید

به گزارش خبرنگاران ، در این درمان از ماده فلوراید دی آمین نقره(SDF) استفاده شده که یک مایع مقرون به صرفه قیمت برای جلوگیری از پوسیدگی است و حتی اجازه نمی دهد شرایط پوسیدگی های موجود نیز بدتر گردد. طبق بیانیه محققان این مایع مقابله با پوسیدگی مشابه سیلانت های دندانی عمل می نماید.

به نقل از مهر، ریچارد نیدرمن پروفسور اپیدمولوژی و ترویج سلامت در کالج دندانپزشکی دانشگاه نیویورک و مولف ارشد پژوهش می گوید: همزمان تحقیقات روزافزونی نشان دهنده آن است که SDF می تواند با پوسیدگی های دندان مقابله کند و احتیاج به سوراخ کردن و پرکردن دندان را کاهش دهد.

پوسیدگی دندان یکی از نگرانی های رایج درباره بچه ها در سراسر دنیا است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا از برنامه تهیه سیلانت در مدارس پشتیبانی می نماید تا به کاهش پوسیدگی و حفظ سلامت دهان و دندان یاری کند. در این برنامه متخصصان دندان یک پوشش محافظتی روی دندان های دانش آموزان به کار می برند. اکنون SDF به عنوان یک ماده افزودنی جالب توجه به این برنامه افزوده است.

طبق بیانیه محققان SDF در اصل به وسیله سازمان غذا و داروی آمریکا برای رفع کردن حساسیت در دندان ها تایید شده است.

این مایع به طور مستقیم روی سطح دندان به کار می رود و باکتری های عامل پوسیدگی را حذف می نماید. علاوه بر آن مایع مذکور رمینرالیزاسیون دندان را ترویج می نماید و در نتیجه از پوسیدگی جلوگیری می گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 اسفند 1402 بروزرسانی: 16 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 3942

به "مایعی که از پوسیدگی دندان جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایعی که از پوسیدگی دندان جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید