مزدا6 جدید، با حال و هوای تویوتا کمری!

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش زندگی امروز ،فرادید|مزدا اعلام نموده می خواهد سدان سری6 خود را در نسل جدید با الهام از سدان پرفروش تویوتا فراوری نموده و راهی بازارهای جهانی کند. این یعنی سازنده ژاپنی بالاخره راضی شده تغییر جهت دهد و دست از ب.ام.و سازی بردارد!

مزدا6 جدید، با حال و هوای تویوتا کمری!

به گزارش فرادید، مزدا که به ساخت خودروهای کم نقص و زیبا مشهور است به واسطه علاقه بسیار به ساخت محصولاتی با دینامیک بالای رانندگی همیشه از خریداران کمتری نسبت به دو برند هوندا و تویوتا در کلاس سدان های شهری متوسط رنج می برد و حالا اعلام نموده می خواهد با الگوگیری از تویوتا کمری 2018، نسل جدید مزدا 6 را با توانایی های فراتر از سدان شهری تویوتا فراوری کند.

آن طور که موتور1 وب سایت آمریکایی روایت نموده اند، تغییر رویه مزدا جدی است و این شرکت از این پس می خواهد فراوریات خود را ضمن داشتن لذت رانندگی با کیفیت و هندلینگ تویوتا همراه کند. به گزارش سایت خبری کارباز(carbuzz) مزدا تحت تأثیر شیوه مهندسی مدل جدید تویوتا کمری (Camry) قرار گرفته است و میخواهد در زمینه های مختلف، محصولات خود را با هدف رقابت با این خودروساز فراوری کند. تا پیش از این خریداران حاضر در کلاس سدان های شهری متوسط کمتر از هندلینگ بالا و دینامیک عالی به عنوان متغیری اساسی در انتخابشان نام می بردند اما انقلاب تویوتا در مدل 2018 کمری در این حوزه موجب شده همه برندها تغییراتی عمیق را در نگاه شان اعمال نمایند.

خوشبختانه مزدا جزو اولین برندها در این حوزه است و روی کیفیت ساخت موتورهای مشهورش تمرکز نموده است. در واقع از مدتی قبل، در جریان رویدادی برای معرفی پیشرانهجدید احتراقی مزدا موسوم به اسکای اکتیو X، نمونه اولیه این پیشرانه توسط بخش تحقیق و توسعهشرکت مزدا در شهر ایروین کالیفرنیا آزمایش شد. یکی از مهندسان مزدا درباره این موتور جدید گفته که اگر خودروی تویوتا کمری قبل از این، با سواری خسته نماینده فروش خوبی داشت، حالا اوضاع تغییر نموده است و با بهبود لذت رانندگی فروش بیش تری به دست خواهد آورد. همین موضوع باعث می گردد بهبود مزدا در زمینه کیفیت رانندگی چشمگیر باشد.

مزدا در حال حاضر برای معرفی خانواده بازطراحی شده مزدا 6 برای بازار اروپا آماده می گردد که قرار است اواخر اسفندماه در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته گردد. خودروساز ژاپنی همچنین فناوری انقلابی احتراق تراکمی با جرقه زنی کنترل شده (SPCCI) را با هدف تبدیل شدن به اولین پیشرانه بنزینی قابل دسترس مجهز به فشرده سازی سوخت در دنیا به نمایشگاه ژنو خواهد آورد. پیشرانه اسکای اکتیو X مزدا روی کاغذ باید مزایای پیشرانه های دیزلی با انتشار گازهای گلخانه ای پایین و محدوده دور بالاتر با کاهش مصرف بنزینرا ترکیب کند. خودروساز ژاپنی ادعا نموده است که نسل بعدی مزدا 6، با پیشرانه توربوشارژ 2.5لیتری به قدرت 250 اسب بخار، حداقل مصرف سوخت 7.5 لیتر در 100 کیلومتر خواهد داشت.

منبع:فرادید

منبع: زندگی روز
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 913

به "مزدا6 جدید، با حال و هوای تویوتا کمری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزدا6 جدید، با حال و هوای تویوتا کمری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید