مشکل تامین روغن خام کارخانه روغن نباتی جهان هنوز حل نشده ، تولید 60 تن روغن در هفته!

به گزارش تور آسیایی ارزان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: فعلا مشکل تأمین روغن خام برای کارخانه روغن نباتی جهان حل نشده و تولید فعلی از حدود هزار و 200 تن روغن خام موجود در کارخانه در حال انجام است.

مشکل تامین روغن خام کارخانه روغن نباتی جهان هنوز حل نشده ، تولید 60 تن روغن در هفته!

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تولید در کارخانه روغن نباتی جهانی با حدود 60 تن در هفته ادامه دارد، اظهار کرد: فعلا مشکل تأمین روغن خام برای این کارخانه حل نشده و تولید فعلی از حدود هزار و 200 تن روغن خام موجود در کارخانه در حال انجام است.

فغفوری ادامه داد: برای حل این مشکل سازمان خصوصی سازی کشور باید یک نامه به ثبت اسناد ارسال کند با این مضمون که واگذاری این شرکت در قالب خصوصی سازی اتفاق نیتفاده تا اداره ثبت اسناد بتواند آخرین تغییرات شرکت را در سامانه ثبت شرکت ها اعمال کندو این شرکت بتواند برای دریافت روغن خام در سامانه شرکت بازرگانی دولتی ثبت نام کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان تأکید کرد: هفته گذشته از سوی استانداری زنجان به سازمان خصوصی سازی نامه درخواست برای این موضوع ارسال شده است.

وی در خصوص مشکل بدهکاری شرکت روغن نباتی جهان به شرکت بازرگانی دولتی نیز گفت: سازمان اقتصادی کوثر مدعی است که چنین بدهی وجود ندارد و حتی از سوی این سازمان مطرح شده که شرکت بازرگانی دولتی به روغن نباتی جهان بدهکار است.

فغفوری با بیان اینکه موضوع بدهی یا طلب شرکت روغن نباتی جهان از شرکت بازرگانی دولتی از طریق مراجع قضایی و از سوی سازمان اقتصادی کوثر در جریان است، افزود: درخواست ما این است که اختلافات و مسائل در فضای قضایی حل شود و برای حل این مسائل گروکشی صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید:

  • شرکت بازرگانی دولتی بدون توجه به طلب قبلی، مسائل کارخانه روغن جهان را حل نماید
  • نمایندگان مجلس پیگیر حل مشکل کارخانه روغن نباتی جهان باشند / گروکشی شرکت بازرگانی دولتی غیراخلاقی است
  • عدم شفافیت؛ اصلی ترین مشکل کارخانه روغن جهان / مطالبه دانشجویان ورود دستگاه قضا
  • مسئولان کارخانه روغن نباتی جهان را به خاک سیاه نشاندند / پیگیری های چندماهه دانشجویان زنجانی برای حل این بحران

گفتنی است، روغن نباتی جهان برای دریافت هزار تن روغن خام از شرکت بازرگانی دولتی، مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون تومان واریز کرده، اما شرکت بازرگانی دولتی، تنها 450 تن روغن به شرکت اختصاص داده و بقیه مبلغ را به عنوان بخشی از طلب خود از این شرکت برداشته است. این موضوع مورد شکایت از سوی مالک کارخانه روغن نباتی جهان شده و فرایند تولید را در این کارخانه دچار اختلال کرده است.

البته این موضوع تنها بخشی از مسائل شرکت روغن نباتی جهان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1392

به "مشکل تامین روغن خام کارخانه روغن نباتی جهان هنوز حل نشده ، تولید 60 تن روغن در هفته!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل تامین روغن خام کارخانه روغن نباتی جهان هنوز حل نشده ، تولید 60 تن روغن در هفته!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید