منظره تماشایی شفق قطبی

به گزارش تور آسیایی ارزان، شفق قطبی منظره جالبی از رقصیدن نورهای زیبا و تلفیق جذاب و دیدنی رنگ های آبی، سبز و قرمز است که بی وقفه به شکل های گوناگون درآمده و هر بیننده ای را مسحور خود می کند.

منظره تماشایی شفق قطبی

پدیده شفق قطبی تنها در بعضی از نقاط کره زمین مانند روسیه، آلاسکا، گریلند و ایسلند قابل مشاهده است و به همین خاطر آرزوی تماشای شفق قطبی برای بسیاری از افراد رویایی دور از دسترس می باشد.

این پدیده جوی فقط در دایره قطبی دیده شده و در هشت کشور قابل مشاهده می باشد که از این بین، روسیه سهم بیشتری داشته و شفق قطبی در چندین نقطه از این کشور قابل مشاهده است.

تماشای شفق قطبی در مورمانسک

مورمانسک در شبه جزیره کولا یکی از ایده آل ترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی است. مورمانسک شهری زیبا در شمال غرب روسیه و نزدیک به مرز فنلاند می باشد که جمعیتی در حدود 300 هزار نفر را در خود جای داده و از امکانات کافی و فوق العاده ای در محیط کاملاً شهری برای تماشای شفق قطبی برخوردار است.

موقعیت جغرافیایی مورمانسک

شهر مورمانسک در منتهی الیه شمال غرب روسیه واقع شده است. این شهر با مسکو 1850 کیلومتر و با شهر سن پترزبورگ 1330 کیلومتر فاصله دارد.

شرایط آب و هوایی مورمانسک

مورمانسک از آب و هوای بسیار سردی برخوردار است. در تابستان ها اغلب هوا خنک و ابری بوده و زمستان ها با یخبندان و بارش شدید برف همراه است. بهترین زمان برای سفر به شهر مورمانسک بین ماه های جولای تا آگوست می باشد که هوا از شرایط بهتری برخوردار است.

هم چنین بهترین زمان بازدید از شفق قطبی ماه سپتامبر و اوایل ماه آوریل می باشد.

شکم گردی در مورمانسک

در روسیه صبحانه مهم ترین وعده غذایی بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بلینی، سوپ سالیانکا، سوپ برش و کاشا از جمله محبوب ترین غذاهای روسی برای وعده صبحانه می باشد.

یکی از اصلی ترین مواد غذایی در مورمانسک ماهی می باشد که در بیشتر غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. آن ها علاقه خاصی به ماهی کبابی، ماهی بخارپز و سوپ ماهی دارند.

قیمت یک وعده غذایی در یک رستوران سطح پایین حدود 275 روبل می باشد. هم چنین یک فنجان کاپوچینو 150 روبل و یک بطری اب معدنی حدود 40 روبل قیمت دارد.

اقامت در مورمانسک

برای اقامت در شهر مورمانسک می توانید از هتل، هتل آپارتمان، هاستل و آپارتمان مبله استفاده کنید. یک شب اقامت در یک هاستل معمولی بین 350 تا 400 روبل هزینه دارد.

از مدرن ترین و شیک ترین هتل های مورمانسک می توان به هتل ازیموت، هتل فیورد، هتل دیس مینی، هتل پارالل 69 و هتل مریدیان اشاره کرد.

جاذبه های شهر مورمانسک

مهم ترین و محبوب ترین جاذبه مورمانسک شفق قطبی است که بهترین زمان مشاهده آن از اوایل ماه سپتامبر تا دهم آوریل می باشد.

دهکده سامی و هاسکی پارک از دیگر مکان های دیدنی مورمانسک می باشد که در نزدیکی این شهر واقع شده و مکان بسیار مناسبی برای آشنایی با فرهنگ مردم قطب نشین است. اسنومبیل، سگ های هاسکی، سورتمه سواری با گوزن ها، خانه های اسکیمویی و ... می تواند تجربه ای خاطره انگیز از سفر به یک مکان قطبی را در ذهن شما بر جای گذارد.

از دیگر جاذبه های مورمانسک می توان به دریای بارنتز و خلیج کولا اشاره کرد.

چطور به قطب شمال برویم

آژانس مسافرتی ماهبان گشت آسمان با تجربه ای بسیار بالا در زمینه برگزاری تور قطب شمال، توانسته رضایت مشتریان خود را در سفر به این مقصد جذاب جذب کند. برای خرید تور قطب شمال می توانید با شماره 88482850 تماس گرفته و از اطلاعات کامل تور مطلع شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 935

به "منظره تماشایی شفق قطبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منظره تماشایی شفق قطبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید