موارد مثبت کرونا رو به افزایش است، فوت 50 درصد بیماران ICU

به گزارش تور آسیایی ارزان، معاون کل وزارت بهداشت، گفت: تراکم بیماران کرونایی در تهران بیشتر است.

موارد مثبت کرونا رو به افزایش است، فوت 50 درصد بیماران ICU

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حریرچی، با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، اضافه کرد: یکی از علل افزایش موارد بستری در بیمارستان های تهران، مراجعات از شهرستان های استان تهران است.

وی با اشاره به فرایند رو به افزایش موارد ابتلاء که به روزانه بالای 6000 نفر رسیده است، گفت: در کل کشور تعداد موارد مثبت رو به افزایش است.

حریرچی ادامه داد: 50 درصد بیماران بستری در بخش های آی سی یو فوت می نمایند، بنابراین برای روز های آینده باید انتظار افزایش موارد فوتی ها را داشت.

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: رعایت 50 درصدی یا 60 درصدی پروتکل های بهداشتی موجب رونق آرامستان های کشور می گردد. یعنی باید برای کاهش موارد ابتلاء و مرگ و میر، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به بالای 80 درصد برسد.

وی اضافه کرد: با اعمال تعطیلی ها فقط خرید از بازار های مرکزی افزایش پیدا نموده است. با این همه محدودیت ها، رفت و آمد ها فقط 6 درصد کاهش پیدا نموده و این قابل تأمل است.

حریرچی ادامه داد: شرایط تهران به حدی نرسیده که وضع قرمز اعلام گردد، تراکم بیمار در تهران به دلیل وجود بیمارستان های مجهز است.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: موارد مرگ که اعلام می کنیم طبق پروتکل بهداشتی است و شفاف است و چیزی کم یا بیشتر نیست.

حریرچی اضافه کرد: آمار مبتلایان و فوتی های اخیر کرونا حدود 12 برابر روز هایی است که شمار فوتی ها به حداقل رسیده بود.

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر روزانه 25 هزار آزمایش کرونا انجام می گردد که حدود 6.5 میلیارد تومان هزینه دارد. قرار است این رقم را به 100 هزار آزمایش در روز برسانیم.

وی اضافه کرد: اقدامات و خدمات جدیدی که برای درمان مبتلایان در نظر گرفته شده، در مرحله دوم مقابله با کرونا واقع شده است و مرحله اصلی همان مراقبت ها و رعایت دستورالعمل ها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1304

به "موارد مثبت کرونا رو به افزایش است، فوت 50 درصد بیماران ICU" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موارد مثبت کرونا رو به افزایش است، فوت 50 درصد بیماران ICU"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید