نحوه انتخاب کابینت مخصوص آشپزخانه

به گزارش تور آسیایی ارزان، انتخاب کابینت مناسب تاثیر زیادی بر ظاهر آشپزخانه خواهد داشت و به طور قطع برای خرید انواع مناسب آن باید هزینه زیادی صرف کرد. در این جا به بیان نکاتی در جهت هدایت شما برای خرید یا سفارش یک کابینت آشپزخانه مناسب می پردازیم. اگر به دنبال تغییر طراحی آشپزخانه هستید در ابتدا باید کابینت مورد علاقه خود را انتخاب نمایید. آیا به دنبال کابینتی با ظاهر مدرن هستید یا انواع چوبی و کلاسیک آن را می پسندید؟ امروزه تنوع کابینت ها بسیار زیاد بوده و در رنگ ها و شکل های مختلف در دسترس می باشند.

نحوه انتخاب کابینت مخصوص آشپزخانه

چگونگی انتخاب کابینت مناسب

زمانی که به طراحی آشپزخانه می پردازید باید میزان فضای کاربردی را در نظر داشته باشید. در انتخاب کابینت هم در ابتدا باید انواعی از آن که مورد پسند شما می باشد را انتخاب نموده و به میزان هزینه ای که قصد دارید برای خرید آن صرف کنید نیز توجه داشته باشید.

انتخاب سبک کابینت با توجه به طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه تاثیر چندان زیادی بر انتخاب کابینت ندارد، اما با این حال می توان گفت انتخاب یک کابینت مناسب بر زیبایی آشپزخانه تاثیر می گذارد. خانواده هایی که جمعیت زیادی دارند به یک جزیره نسبتا بزرگ و یا میزی بزرگ در قلب آشپزخانه خود احتیاج دارند. به همین خاطر طراحی سنتی یا بومی می تواند انتخاب خوبی برای این گونه آشپزخانه ها باشد. اگر از سبک مدرن در طراحی آشپزخانه بهره ببرید باید از نور زیادی برای روشنایی آن استفاده نمایید.

انواع کابینت آشپزخانه

تراکم متریالی که از آن ها در ساخت کابینت استفاده می گردد در طول عمر انواع کابینت آشپزخانه تاثیر دارد. در این جا به معرفی انواع کابینت می پردازیم.

کابینت ملامینه

این گونه کابینت ها به دلیل مقرون به صرف بودن و مقاومت بالایی که دارند در میان اکثریت افراد از محبوبیت برخوردار هستند. تخته نئوپان اصلی این محصول از ضایعات چوبی، خاک اره و کاغذ ساخته شده و از طریق روکش نازکی به نام ملامینه پوشانده می گردد. این محصول در برابر رطوبت مقاوم بوده و خاصیت ضد قارچ دارد. تمیز کردن این کابینت ها بسیار راحت می باشد. اگر روکش ملامینه این کابینت ها مرغوب نباشد، رطوبت به تخته نئوپان آن نفوذ نموده و باد می نماید، اما انواع مدرن این محصول از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از ایجاد این امر جلوگیری می نماید.

کابینت ام دی اف

یکی دیگر از انواع کابینت ها که امروزه هواداران زیادی دارد کابینت های ام دی اف می باشند. کابینت های ام دی اف نسبت به کابینت های ملامینه گران تر هستند. از ویژگی های این کابینت ها می توان به مقاومت بالا، تراکم بیش تر و ظاهر یکنواخت تر آن ها نسبت به کابینت های ملامینه اشاره نمود. این گونه کابینت ها از الیاف چوب تحت فشار بالا ساخته شده اند. کابینت های ام دی اف با اکثر طراحی ها و شرایط مختلف سازگاری دارند.

کابینت روکش چوب

استفاده از این کابینت ها علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری مشابه با چوب، از خطر تاب برداشتن نیز در امان می باشند. در ساخت این کابینت ها از یک روکش نازک چوبی برای روکش تخته نئوپان یا ام دی اف استفاده می گردد و از این طریق ظاهری شبیه به کابینت های تمام چوب ایجاد خواهد شد.

کابینت تمام چوب

کابینت های تمام چوب از گران قیمت ترین انواع کابینت می باشند. در ساخت این گونه کابینت ها از چوب هایی مانند چوب گردو استفاده می گردد. اسکلت این گونه کابینت ها از متریالی مانند ام دی اف و حتی چوب ساخته شده است. کابینت های چوبی پس از ساخته شدن از طریق رنگ پلی استر پوشاده می شوند. به یاد داشته باشید که این گونه کابینت ها در طول زمان احتیاج به مراقبت زیادی دارند.

کابینت هایگلاس

امروزه در طرح های مدرن استفاده از رنگ های سفید و قرمز براق هوادار چندانی نداشته و تقریبا کسی از آن ها استفاده نمی نماید. امروزه استفاده از رنگ های خنثی مانند خاکستری کم رنگ و رنگ کرمی هواداران زیادی پیدا نموده است. در ساخت کابینت هایگلاس نیز از این رنگ ها استفاده می گردد. کابینت های های گلاس از لحاظ ظاهری براق تر از ام دی اف بوده و از آن جایی که روکش های قوی تر و ضخیم تری نسبت به ام دی اف هستند، از قیمت های بالاتری نیز برخوردارند.

درب کابینت شاکر

امروزه استفاده از درب های کابینت شاکر گسترش پیدا نموده است. این گونه کابینت ها از طول عمر بالایی برخوردار بوده و از جمله مواردی است که با هر سبک از طراحی تطبیق پذیر می باشند. این کابینت ها در رنگ های مختلف وجود دارند و با توجه به رنگ انتخابی فضایی متفاوت و دراماتیک در آشپزخانه ایجاد می نمایند. پیشنهاد ما استفاده از رنگ های سفید، پاستیلی، آبی کم رنگ و خاکستری روشن می باشد. رنگ های سبز کم رنگ و کرمی زمانی که با یک کانتر رنگ روشن همراه شوند، ظاهری کلاسیک ایجاد می نمایند.

درب کابینت اسلب

این گونه درب ها درب هایی ساده و بدون هیچ طراحی می باشند. استفاده از این مدل درب کابینت در هر نوع طراحی از ساده گرفته تا پیجیده کاربرد دارند. این درب ها از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند. این درب ها انواع مات وبراق دارند. انواع مات آن ها در مقابل انواع براق آن به نگهداری کم تری احتیاج دارند. به یاد داشته باشید که تمیز کردن انواع مات آن ها نیز راحت تر می باشد.

نکات پایانی در جهت انتخابی صحیح

در هنگام خرید کابینت باید به یک سری نکات توجه کنید. از جمله این موارد توجه به راحتی باز و بسته شدن درب کشوها و کابینت ها می باشد. در هنگام خرید یا سفارش کابینت به فضای داخلی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. کابینت ها باید از عمق خوبی برای نگهداری وسایل برخوردار بوده و بعلاوه ساخت آن ها به گونه ای باشد که دسترسی راحت به وسایل امکان پذیر باشد. این نکته در خصوص کشوها نیز صدق می نماید. سعی کنید کابینتی را سفار ش دهید که از کشوهای پهنی برخوردار باشند. این کار از انباشته شدن وسایل روی یکدیگر جلوگیری می نماید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 598

به "نحوه انتخاب کابینت مخصوص آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه انتخاب کابینت مخصوص آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید