پودر لاک ناخن چیست و چه معایب و مزایایی دارد؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، با اینکه ناخن های ژلیش شده و پوشیده شده از کاشت آکریلیک، چندین سال است که در کانون توجه قرار دارند اما کم کم زمان آن رسیده که ناخن های غوطه ور در پودر نیز به همان مقدار مورد توجه واقع شوند. اگر جزو کسانی هستید که در اینستاگرام، تیک تاک یا یوتیوب مجذوب ویدئوهای عجیب وغریب رنگ آمیزی ناخن ها می شوید، به احتمال زیاد شاهد فرآیند غوطه وری ناخن در پودرهای لاک ناخن (که به آن SNS نیز گفته می گردد) بوده اید. ممکن است از خودتان پرسیده باشید چه چیزی باعث می گردد که پودر لاک ناخن انتخاب درستی باشد؟ در این مطلب از خبرنگاران مگ همراه ما باشید تا متوجه شوید که چرا پودرهای لاک ناخن ارزش امتحان کردن را دارند و بزرگترین مزایا و معایب آن ها چیست.

پودر لاک ناخن چیست و چه معایب و مزایایی دارد؟
  • 15 ترفند برای داشتن ناخن محکم که تا امروز نمی دانستید

پودر لاک ناخن چیست؟

ناخن های پودری که به آن ناخن های SNS نیز می گویند به ناخن هایی گفته می گردد که لایه روی آن ها ترکیبی بین لاک ناخن ژلی و کاشت آکریلیک است و شامل فرو بردن ناخن در پودر رنگی است. سپس روی آن برای ماندگاری بیشتر با مانیکور پوشانده می گردد. ناخن های پودری، اگرچه در حال حاضر مد روز هستند اما تکنیک نوی برای رنگ کردن ناخن ها نیستند. این روش از دهه 80 میلادی وجود داشته و برای انجام آن از چسب ملایم و پودر آکریلیک استفاده می کردند.

طرز استفاده از پودر لاک ناخن

خواه ناخن هایتان را در سالن، درست کنید یا خودتان آن ها را در خانه انجام دهید، این فرآیند احتیاج به مراقبت و توجه ویژه ای دارد. هر سالن از نظر تکنیک مورداستفاده کمی متفاوت با دیگری است اما می توانید انتظار داشته باشید که مراحل زیر در بیشتر سالن های ناخن (و البته بسته های پودر خانگی) صادق باشد:

  • قبل از آغاز هر نوع مانیکور، ناخن باید از هرگونه کثیفی و روغن تمیز و پاک گردد، به طوری که مطمئن باشید ناخن ها آماده شده اند. باید پوست های دور ناخن خود را به عقب فشار دهید، پوسته های اطراف را بگیرید و سطح ناخن را صاف کنید.
  • هنگامی که ناخن های خود را تمیز و آماده کردید، می توانید یک لایه باندِر ژل روی ناخن بزنید تا لاک بتواند به صفحه ناخن بچسبد و شانس بلند شدن کاهش یابد.
  • روی پایه ناخن همان طور که ناخن های خود را صیقل می دهید پولیش بزنید. پس از اینکه لاک پایه را زدید، ناخن را در پودر فرو کنید و روی هر ناخن این کار را تکرار کنید و هر گونه پودر اضافی اطراف ناخن را از بین ببرید. ممکن است بخواهید بر اساس شدت رنگ دلخواه خود، دو تا سه بار ناخن های خود را آغشته به پودر کنید.
  • چند دقیقه صبر کنید و سپس روی آن ها تاپ کوت (topcoat) بمالید. این مرحله برای خشک و سفت شدن محصول نهایی است. بنابراین بعد از مرحله سوم، باید دو تا پنج دقیقه صبر کنید و سپس ناخن ها را سوهان زده و فرم دهید. پس از آن می توانید روی آن ها را با تاپ کوت بپوشانید.

برخی از پودرها ضخیم تر از بقیه هستند و ممکن است فقط به دو بار فرورفتن ناخن در پودر احتیاج داشته باشند که بین هر یک از آن ها یک لایه پایه نو گذاشته می گردد. ناخن های با طول معمولی عموما دو تا سه بار آغشته به پودر می شوند. برای ناخن هایی با طول بیشتر، می توانید ناخن را سه تا پنج بار در پودر فرو کنید. برای ناخن های بلندتر، اولین فرورفتن باید از راس ناخن (ضعیف ترین نقطه آن) آغاز گردد.

مزایای پودر لاک ناخن

  • پودر لاک ناخن دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به ژلیش دارد. اگر این کار به وسیله متخصص و به درستی انجام گردد، باید انتظار داشته باشید که ناخن هایتان تا یک ماه بدون ترمیم باقی بمانند. بعد از اتمام فرایند می توانید انتظار داشته باشید که ناخن های پودری شما حدود دو تا سه هفته دوام بیاورند.
  • هنگامی که ناخن های پودری خود را با لایه نهایی تکمیل کردید، لازم نیست ناخن های خود را با نورهای UV (مانند ناخن های ژلیش) خشک کنید.
  • به راحتی می توان آن را در خانه انجام داد. اگر بتوانید ناخن های خود را لاک بزنید پس به راحتی می توانید سیستم پودری را نیز در منزل انجام دهید.
  • با رونق ناخن های پودری، شرکت ها کوشش نموده اند تا طیف گسترده ای از انتخاب های رنگی ارائه دهند. بنابراین در یافتن پودرهای جایگزین لاک ها با رنگ موردعلاقه خود مسئله ای ندارید.
  • برترین لاک ناخن؛ 6 نوع لاک ناخن که می توانید خریداری کنید

معایب پودر لاک ناخن

  • اگر پودر را بیش از حد روی ناخن بزنید، به سرعت می تواند ظاهری بسیار ضخیم و حجیم پیدا کند. قبل از استفاده از پوشاننده، می توان با زدن پودر اضافی روی ناخن خود از این امر جلوگیری کرد.
  • اگر ناخن های خود را در سالن انجام می دهید، ناخن کار نباید ناخن های شما را در پودر فرو کند، زیرا فرو بردن ناخن های همه در یک شیشه پودر می تواند باعث عفونت و سایر مسائل بهداشتی گردد. درعوض، متخصص ناخن باید پودر را مستقیماً روی ناخن تان بمالد یا پودر را داخل ظرف یک بارمصرف بریزد و ناخن ها را وارد آن کند (از آن جایی که این روش ضایعات زیادی دارد بنابراین بیشتر سالن ها از روش برس روی ناخن استفاده می نمایند).
  • باندری که برای ناخن های پودری استفاده می گردد اغلب از جنس مونومر هستند. مونومرها عموما حساسیت زا هستند و می توانند باعث تحریک ناخن شوند.
  • در نهایت، برداشتن آن از روی ناخن می تواند دردناک باشد. اگر بین 10 تا 15 دقیقه خیساندن ناخن ها نتواند باعث برداشتن آن از روی ناخن گردد پس باید دست به دامن سوهان شد که خود روشی آسیب زا است.

تفاوت ناخن پودری و ژلیش

نمی توان بین این دو یکی را به عنوان گزینه بهتر انتخاب کرد. دوام ناخن های ژلی و ناخن های پودری تقریباً یکسان است (برخی از متخصصان مانیکور استدلال می نمایند که مانیکور پودری ماندگاری بیشتری دارد، اما به هر حال بستگی به نگهداری مشتری نیز دارد). مهم ترین چیزی که باید در خصوص مراقبت از ناخن به خاطر بسپارید این است که چگونه آن را از روی ناخن هایتان برمی دارید. شما هرگز نمی توانید پودر را از روی ناخنتان بردارید یا پوست آن را جدا کنید زیرا لایه های کراتین را از صفحه ناخن جدا خواهید کرد. در عوض، به آرامی لایه رویی ناخن هایتان را با سوهان کلاسیک سوهان بزنید و سپس آن ها را به مدت 15 دقیقه در استون خالص (نه پاک نماینده ناخن) بخیسانید.

جدا از برداشتن، ناخن های ژلی برای خشک شدن به لامپ UV احتیاج دارند و البته پودر لاک خلاف ژل لاک، ناخن ها را خم نمی کند. ژل لاک گاهی ممکن است ترک بخورد و حتی باعث شکستن ناخن ها گردد.

  • هرآنچه برای کاشت ناخن کوتاه باید بدانید (به همراه طرح های شیک و زیبا)

تفاوت ناخن پودری با ناخن آکریلیک

اگر می خواهید ناخن های طبیعی خود را با طول نه چندان زیاد حفظ کنید بهتر است از پودر ناخن بهره ببرید زیرا معمولاً ملایم تر از آکریلیک کلاسیک است.

ماندگاری پودر لاک ناخن چقدر است؟

ناخن های پودری می توانند بین دو هفته تا یک ماه دوام بیاورند، بسته به اینکه رشد ناخن ها چه سرعتی دارد. اگر ناخن های پودری را خودتان درست می کنید عالی است چرا که در طولانی مدت زمان و هزینه کمتری را صرف آن خواهید کرد.

چگونه لایه پودری را از روی ناخن برداریم؟

به آرامی 85 درصد محصول را با سوهان 180/100 سوهان کنید و سپس ناخن های خود را به مدت 15 دقیقه در استون خالص قرار دهید. از بافِر ناخن (یا بافر نارنجی) برای حذف محصول بهره ببرید. در صورت لزوم، این کار را تکرار کنید. اگر پودر به راحتی از ناخن جدا نشد اصرار نکنید. چیدن و لایه برداری پودر، روشی غیراصولی است و می تواند آسیب جدی به ناخن های شما وارد کند.

آیا پودر برای ناخن ها بی خطر است؟

به طور کلی، بله. همان طور که در بخش معایب ذکر شد، هر نوع پوشاننده ناخن مزایا و معایبی دارد. علاوه بر آن چه ذکر شد، تنها چیزی که به شدت توصیه می گردد این است که ابتدا سلامت ناخن های خود را ارزیابی کنید. اگر هر نوع قارچ ناخن دارید، هرگز ناخن ها را وارد شیشه پودر نکنید. علاوه بر این، پودر خود را با سایر افراد خانواده و دوستان به اشتراک نگذارید، مگر این که آن را در ظرف جداگانه بریزید. این امر احتمال بروز هر گونه عفونت را کاهش خواهد داد.

کلام پایانی

ناخن های پودری به دلایلی فوق العاده محبوب هستند. دوام بیشتری داشته، ماندگاری بیشتری نسبت به ژل دارند (حداکثر یک ماه) و به راحتی در خانه قابل انجام هستند (به لامپ UV احتیاج ندارند). به علاوه، برداشتن آن ها فوق العاده آسان است. اما شایان ذکر است که ناخن های پودری دارای معایبی نیز هستند. اگر به اشتباه انجام شوند، می توانند حجیم به نظر برسند، اگر از پروتکل های مناسب پیروی نگردد، می توانند غیربهداشتی باشند و به طور بالقوه باعث تحریک ناخن شوند. صرف نظر از این، هنگام فکر کردن به ظاهر بعدی ناخن خود، خوب است که ناخن های پودری را هم در نظر داشته باشید.

منبع: byrdie

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 اسفند 1402 بروزرسانی: 15 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 3902

به "پودر لاک ناخن چیست و چه معایب و مزایایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پودر لاک ناخن چیست و چه معایب و مزایایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید