نرخ بلیط موزه های شهرداری تهران تصویب شد

به گزارش تور آسیایی ارزان، در جلسه امروز شورای شهر تهران نرخ بلیت بازدید از موزه های تحت مالکیت شهرداری تهران برای سال آینده مشخص شد.

نرخ بلیط موزه های شهرداری تهران تصویب شد

به گزارش خبرنگاران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران آنالیز لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی - موزه های تحت مالکیت شهرداری تهران را در دستور کار داشتند که به همین دلیل نرگس معدنی پور گفت: پیشنهاد کمیسیون و شهرداری برای نرخ بلیت بازدید از موزه ها برای بازدیدکنندگان داخلی 30 هزار تومان، پیشنهاد کمیسیون برای باغ موزه ها 25 هزار تومان و شهرداری 24 هزار تومان و برای خانه موزه ها پیشنهاد کمیسیون 10 هزار تومان و شهرداری تهران 8400 تومان است.

وی اضافه نمود: پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و شهرداری برای بلیت بازدید از خانه موزه ها برای بازدیدکنندگان خارجی 12 هزار تومان، باغ موزه ها 9 هزار تومان و خانه موزه ها پیشنهاد کمیسیون 8 هزار تومان و شهرداری 7 هزار و 800 تومان است.

در ادامه پیشنهادات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران برای معین بلیت بازدید از موزه ها، خانه موزه ها و باغ موزه ها برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی و بعلاوه جداول تخفیف تأیید و با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

بر اساس تبصره های این لایحه، شهرداری تهران مجاز است بهای بلیت های بازدید از موزه ها را در قالب کارت های اعتباری، بن کارت یا به وسیله امانی به فروش برساند. بعلاوه شهرداری تهران مجاز است برای ارائه بهینه خدمات و افزایش منابع مالی مورد احتیاج حداکثر تا سقف 10 درصد از مبلغ بهای خدمات را در قالب کارمزد بازاریابی اختصاص دهد.

موزه های تحت مالکیت شهرداری تهران موظف هستند ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این مصوبه، جهت شفافیت مالی، وصول منظم عایدی پایدار و معین شدن تعداد واقعی بازدیدکنندگان هر موزه، به سامانه یکپارچه فروش الکترونیک بلیت اماکن مرتبط به شهرداری تهرانwww. bilit.tehran.ir پیوسته و نسبت به نصب سخت افزار و نرم افزارهای لازم به وسیله سازمان فناوری و اطاعات و ارتباطات شهرداری تهران در موزه ها اقدام کند.

بنابراین گزارش، شهرداری تهران مجاز است در مقاطع زمانی که با اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استفاده از موزه ها به صورت رایگان است، درخصوص موزه های تحت مالکیت شهرداری تهران اقدام کند.

شهرداری تهران بعلاوه مجاز است در مورد تورها و بازدیدهای تجمیعی که در مقاطع زمانی از جمله عید و تابستان انجام می گردد، بهای خدمات موضوع ماده واحده را با اعمال ضریب 0.5 درصد دریافت کند.

در نهایت کلیات لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی- موزه های تحت مالکیت شهرداری در سال 1403 با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 14 اسفند 1402 بروزرسانی: 14 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 3836

به "نرخ بلیط موزه های شهرداری تهران تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ بلیط موزه های شهرداری تهران تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید