نسخه طلایی برای مهار سفیدی زودرس موی سر

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران : راهکارهایی برای کاهش سفیدی زودرس موی سر را در ادامه آورده ایم.

نسخه طلایی برای مهار سفیدی زودرس موی سر

سفیدی زودرس موی سر در بسیاری از افراد مشاهده می گردد.

به گزارش خبرنگاران، بسیاری از افراد از شایع ترین مشکل نقص زیبایی که شامل سفید شدن رنگدانه های مو است، رنج می برند، عارضه ای که در این گزارش به آن می پردازیم، سفید شدن مو های سر در سنین پایین است که اغلب به علت عوامل ژنتیکی یا کمبود بعضی ویتامین ها اتفاق می افتد.

متخصصان می گویند: سفید شدن مو ها در سنین پایین عمدتاً به علت عوامل ژنتیکی و عدم مصرف مواد غذایی که سلامت غده تیروئید و غده هیپوفیز را حفظ می نماید می تواند، منجر به سفید شدن مو ها گردد؛ بعلاوه قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی میتواند، منجر به سفید شدن مو های سر گردد. این مواد شامل پاک نماینده های خانگی، خوشبو نماینده های هوا، آفت کش ها و بعلاوه محصولات مو حاوی مواد شیمیایی هستند.

شرایط روانی بر ظاهر مو تأثیر می گذارد. این تاثیر را می توانید در افرادی که در معرض استرس هستند، در سنین پایین با سفید شدن مو ها ببینید.

برای کاهش سفیدی مو در سنین پایین می توان اقدامات زیر را انجام داد:

رژیم غذایی

رزیم غذایی مناسب باید سرشار از آنتی اکسیدان باشد. میوه ها، سبزیجات، ماهی، روغن زیتون و چای سبز به کاهش استرس اکسیداتیو یاری می نمایند.

مصرف ویتامین ها

ویتامین D، ویتامین B 12 را می توان با استفاده از جگر گاو، عدس، بادام، مارچوبه و شکلات تلخ به عنوان منابع غنی از این ویتامین ها بدست آورد.

ترک سیگار

علت اصلی کاهش نسبت ملانین در بدن مصرف سیگار است، با توجه به اینکه سیگار رابطه مستقیمی با آسیب سلولی دارد، می توان با ترک یا کاهش مصرف آن گام بلندی در جهت کاهش سرعت سفیدی مو برداشت.

دور ماندن از محصولات شیمیایی مو

شامپو، رنگ، و انواع صابون های شیمیایی، بهتراست، استفاده از محصولات شیمیایی مو که باعث آسیب به بافت مو می شوند را کاهش داد.

منبع: رکنا
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1954

به "نسخه طلایی برای مهار سفیدی زودرس موی سر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه طلایی برای مهار سفیدی زودرس موی سر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید