نشست علمی روز باستان سنجی در دانشگاه هنر اصفهان برگزار گردید

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نشست علمی روز باستان سنجی در دانشگاه هنر اصفهان برگزار گردید.

نشست علمی روز باستان سنجی در دانشگاه هنر اصفهان برگزار گردید

نشست علمی روز باستان سنجی با همکاری آموزشگاه علوم چین روز چهارشنبه در دانشگاه هنر اصفهان و با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار گردید.

پروفسور یمین یانگ، پژوهشگر و استاد باستان شناسی آموزشگاه علوم چین در حاشیه برگزاری این نشست اصفهان را شهری بسیار زیبا و دارای فرهنگ غنی توصیف کرد و گفت: اصفهان شهری تاریخی است که با شهر باستانی شی آن چین شباهت بسیاری دارد و از گذشته به لحاظ ارتباطات فرهنگی و تجاری بسیار دارای اهمیت بوده است.

وی درخصوص برگزاری نشست علمی روز باستان سنجی در دانشگاه هنر اصفهان آن را نشستی پرحاصل برشمرد و اضافه کرد: در این نشست در رابطه با مقالات علمی در زمینه باستان سنجی و تجربیات دو کشور صحبت شد، به درک مشترک رسیدیم که سبب می گردد به همکاری هایی دست یابیم.

استاد باستان شناسی آموزشگاه علوم چین با بیان اینکه تکنولوژی در حال بروزرسانی بوده و ضروری است که ایران و چین در زمینه انتقال تکنولوژی های روز با یکدیگر همکاری داشته باشند، ابراز داشت: با برگزاری نشست های این چنینی در واقع میتوان به تجربه هایی نو دست یافت فارغ از اینکه بخواهیم مطالعه کنیم و یا بحث های فلسفی و ادبی داشته باشیم، زیرا در این گونه نشست ها میتوان آثار را دید و آنها را حس کرد.

پروفسور یانگ اضافه کرد: با برگزاری نشست های علمی در مورد باستان شناسی فهم مشترک ایجاد می گردد در حالی که قبل از این نشست ها کمتر از یکدیگر می دانیم؛ به بیان دیگر هر چه این نشست ها بیشتر باشد، بیشتر میتوان ارتباطات میان فرهنگی دو کشور را توسعه داد که هم از آثار هنری و تاریخ یکدیگر آگاه می شویم و هم با حضور در این کشور می توانیم به لحاظ زیباشناختی ملموس آثار را ببینیم و درک کنیم و به فهمی مشترک دست یابیم.

بعلاوه سید محمد امین امامی، عضو هیأت علمی گروه دانشکده بازسازی و باستان سنجی دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه نشست علمی باستان سنجی با کشور چین برای نخستین بار برگزار گردیده، گفت: امروز این نشست علمی با حضور محققان آموزشگاه علوم چین همزمان با روز باستان سنجی در دانشگاه هنر اصفهان برگزار گردیده و با توجه به اینکه محققان چینی که مهمان اصفهان بودند در زمینه باستان سنجی و باستان شناسی تخصص داشتند، از این موقعیت استفاده کردیم و با همکاری دانشجویان اعضای هیأت علمی و انجمن علمی دانشگاه این فرصت فراهم شد که بتوانیم امروز از سخنرانی این اساتید و کارهای پژوهشی که دوستان انجام دادند، بهره مند شویم و امید است که بر فعالیت های آینده این دانشکده مؤثر باشد.

وی اعلام کرد: برگزاری نشست های علمی سبب ایجاد اعتماد به نفس در دانشجویان می گردد که با محققان خارجی در هر زمینه ای ارتباط برقرار نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 9 اسفند 1402 بروزرسانی: 9 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 3695

به "نشست علمی روز باستان سنجی در دانشگاه هنر اصفهان برگزار گردید" امتیاز دهید

1 کاربر به "نشست علمی روز باستان سنجی در دانشگاه هنر اصفهان برگزار گردید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست علمی روز باستان سنجی در دانشگاه هنر اصفهان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید