نکات مهم اتو کشیدن مو برای داشتن موهای سالم و درخشان

به گزارش تور آسیایی ارزان، موهای صاف، درخشان و لخت می توانند تاثیر زیادی روی ظاهر شما بگذارند. مدل موهای صاف به طرز جادویی با هر لباسی (از یک لباس مجلسی شیک تا استایل های روزمره) ست می شوند و برای هر مقدار مویی مناسب هستند. اتو مو یکی از ابزارهای محبوب حالت دهی مو است که به شما یاری می نماید موهای صاف و درخشانی داشته باشید؛ اما استفاده نادرست از آن می تواند به موهای شما آسیب برساند. در این مقاله، نکات مهم اتو کشیدن مو را آنالیز می کنیم تا بتوانید از این ابزار به برترین نحو بهره ببرید و موهای سالم و زیبایی داشته باشید.

نکات مهم اتو کشیدن مو برای داشتن موهای سالم و درخشان

استفاده از ابزار باکیفیت از نکات مهم در اتو کشیدن مو

برای اتو کشیدن صحیح مو از ابزار مناسب بهره ببرید. اتو موهای باکیفیت صفحات صاف و صیقلی دارند که به موهای شما گیر نمی نمایند و اصطکاک کمتری ایجاد می نمایند. این موضوع باعث می گردد که موهای شما در معرض آسیب کمتری مانند شکستگی، موخوره و سوزش قرار بگیرند. یک ابزار صاف نماینده خوب، از المنت های حرارتی باکیفیت برخوردار است که گرما را به طور یکنواخت در صفحات پخش می نمایند. این ویژگی از داغ شدن بیش ازحد یک نقطه خاص و آسیب تماشا مو جلوگیری می نماید. اتوی موی مناسب و عالی به شما اجازه می دهد تا دمای صفحات را به طور دقیق تنظیم کنید تا موهایتان کمتر آسیب ببیند.

صفحات سرامیکی و تیتانیومی، برترین نوع جنس صفحات برای اتو مو هستند. اتو موهای باکیفیت از مواد مرغوب ساخته می شوند و عمر طولانی تری دارند. بعلاوه به سرعت گرم می شوند و شما مجبور نیستید منتظر بمانید. این نوع محصولات به طورکلی سبک تر و ارگونومیک تر هستند و استفاده از آن ها آسان تر است. اگر برای انتخاب محصول درست دچار سردرگمی شدید، پیشنهاد میکنیم مقاله راهنمای خرید برترین اتو مو تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

شستن و سشوار کشیدن مو

تمیز کردن مو از کلیدی ترین نکات اتو کشیدن مو است. صاف کردن مو برای موهای تازه شسته شده، برترین نتیجه را می دهد. این موضوع در فر کردن مو با اتو هم کاربرد دارد. هنگام شستن مو، شامپو و نرم نماینده را متناسب با نوع موهایتان انتخاب کنید. برای موهای ضخیم و وز، از شامپو و نرم نماینده ای که مو را صاف می نماید، بهره ببرید. بعلاوه برای موهای نازک و صاف، از محصولات حجم دهنده یاری بگیرید.

بعد از شستن مو، آن را به آرامی با یک حوله میکروفایبر خشک کنید، سپس اسپری محافظ حرارتی بزنید و بعد با سشوار آن را خشک کنید. این کار به صاف شدن اولیه مو یاری می نماید، در نتیجه هنگام اتو کشیدن، کار کمتری خواهید داشت. ابتدا ریشه های مو را با سشوار خشک کنید، سپس سشوار را روی ساقه مو حرکت دهید. در حین سشوار کشیدن، سر خود را به سمت پایین نگه دارید تا به موها حجم بیشتری بدهید. از یک برس برای باز کردن گره ها و محکم نگه داشتن موها هنگام خشک کردن بهره ببرید.

استفاده از اسپری محافظ حرارتی

استفاده نکردن از محصولات محافظ حرارتی در زمان اتو کشی، یکی از اشتباهات رایج در مراقبت از مو است. هنگام صاف کردن، یکی از برترین کارهایی که می توانید برای موهایتان انجام دهید، انتخاب یک اسپری محافظ حرارتی خوب است. اسپری محافظ حرارتی، رطوبت مو را حفظ می نماید و از خشک و وز شدن مو جلوگیری می نماید. محصول را به طور یکنواخت روی موهای خشک اسپری کنید. هنگام استفاده قوطی اسپری را حدود 15 سانتی متر از سر خود دور نگه دارید. اسپری محافظ حرارتی را به ریشه های مو نزنید، زیرا باعث چرب به نظر رسیدن آن ها می گردد. این محصولات عالی را می توانید در اغلب داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی پیدا کنید.

تقسیم موها به بخش های جداگانه

تقسیم کردن موهایتان به بخش های جداگانه بخش مهمی از آموزش اتو کشیدن مو است که باید بلد باشید. این کار تضمین می نماید که موهایتان را به درستی صاف کنید و هیچ قسمتی از آن جا نماند. ساده ترین روش برای بخش بندی مو، تقسیم آن به سه لایه است. اولین لایه را با برداشتن بخش های جلویی مو آغاز کنید و همه موهای بالای سرتان را جمع کنید. این لایه را با پیچیدن و محکم کردن آن با کش مو یا کلیپس پروانه ای جدا کنید. لایه دوم را با جمع کردن موهای به جامانده بالای گوش هایتان و محکم کردن آن ها با کش مو یا کلیپس ایجاد کنید.

در آخر لایه سوم شامل موهایی است که بدون گیره به جای مانده اند که باید موهای پشت سر شما باشند و دور گردن شما رشد نموده اند. اگر موهای بسیار ضخیمی دارید، می توانید موهای خود را به لایه های اضافی تقسیم کنید. اگر موهای بسیار نازک و ظریفی دارید، ممکن است اصلا نیازی به تقسیم مو نداشته باشید، یا فقط می توانید آن را به دو قسمت تقسیم کنید.

آنالیز شامپو تقویت نماینده مو فولیکا مدل Keratin E؛ ضد موخوره و مغذی

تنظیم دمای اتو مو

بیشتر اتو موهای باکیفیت به شما این امکان را می دهند که دمای صفحات را تنظیم کنید. استفاده از دمای مناسب برای موهایتان، برترین نتیجه را به شما می دهد و از آسیب رسیدن بیش ازحد به موهایتان جلوگیری می نماید. همچین اگر موهای شما آسیب دیده است پیشنهاد می کنیم از مقاله آسیب های مو و روش های ترمیم آن یاری بگیرید تا آغاز به مراقبت از موهای خود کنید. دمای مناسب اتو مو به نوع موهای شما بستگی دارد که در ادامه شرح می دهیم:

  • موهای نازک یا آسیب دیده باید روی دمای بین 93 تا 149 درجه سانتی گراد تنظیم گردد.
  • برای موهای با ضخامت میانه و در شرایط نسبتا خوب باید از دمای بین 149 تا 177 درجه سانتی گراد استفاده کرد.
  • موهای خیلی ضخیم، خشن یا وز باید روی دمای بین 177 تا 205 درجه سانتی گراد قرار بگیرید.

طریقه اتو کشیدن مو با تکنیک های صحیح

صاف کردن مو با اتو مو کار بسیار پیچیده ای نیست، اما نکات و تکنیک های مفیدی برای رسیدن به برترین نتیجه وجود دارد که باید آن را رعایت کنید. در بخش زیر چند مورد مهم از این نکات را بیان می کنیم:

  • از ضخامت مناسب برای دسته های مو بهره ببرید. برای برترین نتیجه، موهایتان را به دسته های 2.5 تا 5.1 سانتی متر عرض و حدبیشتر 1.25 سانتی متر ضخامت جدا کنید. اگر از دسته های خیلی بزرگ تر بهره ببرید، موهای شما به درستی صاف نمی شوند، اما اگر از دسته های کوچک تر هم بهره ببرید، زمان زیادی طول می کشد.
  • موها را محکم نگه دارید. هنگام استفاده از اتو مو برای یک دسته مو و صاف کردن آن، از یک دست برای نگه داشتن محکم آن دسته بهره ببرید. اگر بار اول کاملا صاف نشد، نگران نباشید، فقط دوباره اتو مو را روی آن بکشید. دقت کنید که این کار را بیش از 3 بار روی یک دسته مو تکرار نکنید.
  • صاف کردن را از حدود 2.5 سانتی متر دور از ریشه آغاز کنید. این کار باعث می گردد کمی حجم در موهای شما باقی بماند و خیلی به کف سرشما نچسبد.
  • از حرکات نرم به جای حرکات ناگهانی بهره ببرید. سعی کنید اتو مو را با یک حرکت ملایم و پیوسته روی موهایتان بکشید. اگر آن را به صورت ناگهانی حرکت دهید، خطوط افقی روی موهایتان ایجاد می گردد.

توقف در صورت مشاهده بخار یا سوختن مو

هنگام صاف کردن مو، اگر هر گونه بخاری مشاهده کردید یا موهایتان آغاز به سوختن کرد، به این معنی است که موهایتان به طور کامل خشک نشده اند. اتوی مو را خاموش کنید و از سشوار برای خشک کردن کامل موهایتان بهره ببرید. استفاده از اتوی مو روی موهای مرطوب، بسیار آسیب زننده است و موهایتان را در شرایط بدی قرار می دهد؛ بنابراین تا حد امکان از انجام آن خودداری کنید.

صاف کردن لایه بعدی مو

در این بخش بعد از اینکه لایه پایینی مو را صاف کردید، گیره لایه بعدی را باز کنید و با استفاده از همان تکنیک قبلی، آن را صاف کنید. لایه بالایی مو باید آخرین قسمتی باشد که صاف می کنید.

استفاده از یک محصول تثبیت نماینده حالت مو

می توانید برای درخشش بیشتر از یک سرم مو یاری بگیرید یا برای اینکه موهایتان در جای خود بمانند، از اسپری مو بهره ببرید؛ اما به هیچ وجه از موس یا محصولات حاوی آب استفاده نکنید، زیرا این کار باعث مرطوب شدن مو و موج دار شدن آن می گردد.

چک کردن قدم نهایی در نکات مهم اتو کشیدن مو

ممکن است در طول فرآیند صاف کردن، یک یا دو دسته مو را از قلم بیندازید. نباید فراموش کنید که پشت موهایتان را هم چک کنید. اگر موج یا برآمدگی دیدید، کافی است یک بار دیگر با اتو مو روی آن قسمت ها بروید. می توانید با ایستادن پشت به آینه و درحالی که یک آینه دستی در دست دارید، پشت موهایتان را چک کنید. با این کار باید بتوانید انعکاس پشت سرتان را در آینه دستی ببینید.

تمیز کردن اتو موی خود به طور مرتب

اتو موی کثیف می تواند موهای شما را بدحالت و وز کند. بعد از هر بار استفاده، اتو موی خود را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. باقی ماندن مواد حالت دهنده، چربی و موهای سوخته روی صفحات اتو مو، می تواند به موهای شما آسیب برساند و باعث موخوره و پارگی تار مو گردد. تمیز کردن اتو مو به طور مرتب از این آسیب ها جلوگیری می نماید. بعلاوه صفحات کثیف اتو مو باعث می گردد موهای شما را به طور کامل صاف نشده و ظاهر خوبی نداشته باشد. تمیز کردن اتو مو به شما یاری می نماید تا موهای خود را صاف تر و درخشان تر کنید.

توجه به نکات مهم در اتو کشیدن مو

با رعایت نکات ارائه شده در این مقاله می توانید بدون آسیب رساندن به مو آن را صاف کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از اتو مو به طور مرتب می تواند به موهای شما آسیب برساند و سلامت موهایتان در گرو مراقبت و دقت شما در استفاده از ابزار و محصولات مراقبت از مو است. با استفاده از این مطلب، می توانید از زیبایی و درخشندگی موهایتان لذت ببرید و درعین حال به سلامت آن ها نیز اهمیت می دهید.

منابع: teenvogue, wikihow

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 فروردین 1403 بروزرسانی: 7 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4521

به "نکات مهم اتو کشیدن مو برای داشتن موهای سالم و درخشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم اتو کشیدن مو برای داشتن موهای سالم و درخشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید