هشدار؛ درد در این قسمت از بدن می تواند نشانه سکته قلبی باشد

به گزارش تور آسیایی ارزان، متخصص قلب گفت: درد قفسه سینه شایع ترین علامت سکته قلبی است که فرد را به مراکز درمانی می کشاند.

هشدار؛ درد در این قسمت از بدن می تواند نشانه سکته قلبی باشد

به گزارش فارس، مریم مشکانی، استاد بیماری های قلبی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله درباره اینکه نشانه های سکته قلبی چیست؟ گفت: درد قفسه سینه شایع ترین عاملی است که فرد را به مراکز درمانی و اورژانس می کشاند و باعث احساس درد به خصوص در جناق قفسه سینه است که می تواند این درد به فک، شانه چپ سرایت نموده و ممکن است در ناحیه معده و زیر جناق سینه احساس گردد.

وی ادامه داد: ممکن است درد قفسه سینه به سمت نوک انگشتان و در واقع از فک بالاتر و از ناف پایین تر باشد، اما خیلی علائم مربوط به انتشار سکته قلبی نباشند، اما شایع ترین عامل درد قفسه سینه است.

این متخصص قلب اعلام کرد: بعد از این علائم، نفس تنگی، کوتاهی نفس و کم آوردن نفس است؛ به طوری که فرد به محض کوچکترین حرکتی که می نماید دچار نفس تنگی می گردد و فرد را محدود می نماید. فرد می تواند برخی اوقات نیز با علائمی مغزی به مراکز درمانی مراجعه کند.

مشکانی اعلام کرد: این لخته باعث می گردد فرد علائم سکته مغزی داشته باشد که آن را علائم نورولوژی می گوییم و ممکن است فرد علائم نورولوژی و طپش قلب داشته باشد.

این متخصص قلب توضیح داد: گاهی اگر سکته قلبی منجر به نارسایی قلبی گردد می تواند باعث ادم اندام یعنی تجمع مایعات در بدن گردد؛ این حالت به صورت ادم گفته می گردد و در اندام تحتانی خود را نشان می دهد.

مشکانی یادآور شد: البته می تواند این شرایط در افراد دیابتی باشد؛ به طوری که ممکن است به صورت ضعف و بی حالی یا نفس تنگی در افراد دیابتی باشد.

وی متذکر شد: ما با انجام نوار قلبی و اکو می توانیم متوجه فرایند سکته قلبی شویم.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2166

به "هشدار؛ درد در این قسمت از بدن می تواند نشانه سکته قلبی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار؛ درد در این قسمت از بدن می تواند نشانه سکته قلبی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید