پاسخ روسیه به نامه تروئیکای اروپا درباره موشک های ایران

به گزارش تور آسیایی ارزان، فارس نوشت: نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل تاکید نمود که هیچکدام از قطعنامه های سازمان ملل ایران را از توسعه برنامه موشکی و فضایی منع نمی کند.

پاسخ روسیه به نامه تروئیکای اروپا درباره موشک های ایران

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد امروز آدینه نامه ای را که در تاریخ 26 نوامبر (5 آذر) به دبیر کل سازمان ملل درباره برنامه موشکی ایران ارسال نموده، منتشر کرد.

در این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران عضو کامل سازمان ملل بوده و این کشور عضو بسیاری از ساز و کارهای عدم اشاعه چندجانبه از جمله پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته ای است. هیچ کدام از این ابزارها از جمله قطعنامه 2231 (2015) ایران را از توسعه برنامه های موشکی و فضایی منع نمی کند.

نمایندگی روسیه در سازمان ملل در ادامه نامه خود تاکید نموده است هیچگونه مدرکی که شاهد بر این باشد که ایران در حال توسعه یا فراوری سلاح هسته ای یا راه های انتقال آن یا استقرار هرگونه زیرساختی برای ذخیره تسلیحات هسته ای باشد وجود ندارد و به همین دلیل فدراسیون روسیه بر ارزیابی سابق خود تاکید دارد که ایران به حسن نیت خود به پاراگراف سوم ضمیمه B قطعنامه 2231 در خودداری از فعالیت های مربوط به موشک های بالستیکی که قادر به حمل تسلیحات هسته ای باشند احترام گذاشته است.

مسکو تاکید نمود: تا کنون هیچگونه اطلاعات مناسبی بر خلاف این موضوع به شورای امنیت ارائه نشده است.

انگلیس، فرانسه و آلمان روز چهارشنبه علیه برنامه موشکی ایران به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد نامه نوشته اند.

در این نامه ادعا شده است که بعضی از مدل های موشک های بالستیک ایران با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که توافق هسته ای با ایران را تأیید نموده، ناهمخوان است.

ادعای عدم همخوانی موشک های ایران با قطعنامه در حالی مطرح می گردد که در قطعنامه 2231 از ایران خواسته شده که روی موشک هایی که برای داشتن توانمندی حمل کلاهک اتمی طراحی شده اند، کار نکند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 513

به "پاسخ روسیه به نامه تروئیکای اروپا درباره موشک های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ روسیه به نامه تروئیکای اروپا درباره موشک های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید