پروژه گازرسانی به شهر اورامان تخت افتتاح شد

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران، صبح امروز و همزمان با برنامه های ایام هفته دولت و طی مراسمی با حضور معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استانی و مردم استان کردستان افتتاح شد.

پروژه گازرسانی به شهر اورامان تخت افتتاح شد

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز نیز در این مراسم طی سخنانی بیان نمود: توسعه شبکه گازرسانی در مناطق شهری و روستایی استان کردستان طی چند سال اخیر موفقیت آمیز بوده است و انتظار می رود که این فرایند ادامه داشته باشد.

حمیدرضا عراقی ادامه داد: با بهره برداری از پروژه گازرسانی به شهر اورامان نه تنها زمینه برای افزایش نفوذ گاز در مناطق شهری افزایش می یابد، بلکه زمینه را برای افزایش ظریب نفوذ گاز در مناطق روستایی را نیز فراهم می نماید.

وی با اشاره به افتتاح همزمان چندین پروژه گازرسانی در استان کردستان یادآور شد: امروز به صورت همزمان با پروژه گازرسانی شهر اورامان 39 پروژه دیگر گازرسانی نیز در سطح استان کردستان افتتاح می شوند.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: افتتاح این پروژه در شهر اورامان با توجه به صندلی و اهمیت گردشگری آن باید در اولویت فعالیت های خدماتی و رفاهی قرار گیرد تا زمینه برای توسعه بیش از پیش آن فراهم گردد.

سید امیر رضوی مدیر عامل شرکت گاز کردستان در این مراسم طی سخنانی گفت: هدف از افتتاح این پروژه افزایش ضریب نفوذ گاز شهری و روستایی استان و گازرسانی به شهر اورامان و همچنین بستر سازی گازرسانی به چهار روستای راستا شامل کماله، ویسان، ری وری، سرپیر است که مجموعا 1228 خانوار با جمعیت 4800 نفر از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرای این پروژه در دو فاز انجام گرفت، اضافه کرد: در فاز اول عملیات خط تغذیه 6 اینچ و شبکه توزیع و در فاز دوم تکمیل شبکه توزیع و و نصب انشعاب انجام گرفت.

وی حجم کل عملیات لوله گذاری پرو ژه را 8600 متر خط تغذیه فولادی با سایز 6 اینچ و 11300 متر شبکه های توزیع پلی اتیلن بیان کرد و گفت: در این پروژه یک ایستگاه تقلیل فشار 5000 متر مکعب در ساعت نیز راه اندازی شده است.

وی گفت: قبل از افتتاح پروژه اورامان ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری شهرستان سروآباد 65 درصد بود که با افتتاح این پروژه ضریب نفوذ گاز جمعیت شهری شهرستان سروآباد به 100 درصد ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه 343 انشعاب نصب خواهد شد، گفت: هزینه نصب هر انشعاب با احتساب روستاهای راستا به ازای هر انشعاب 4 میلیون تومان و کل هزینه پروژه گازرسانی به شهر اورامان معادل 3 میلیارد تومان بوده است.

وی در سرانجام اظهار امیدواری کرد که با توجه به اقدامات اجرا شده زمینه برای توسعه شبکه گازرسانی در استان کردستان فراهم گردد.

در جریان برگزاری این مراسم همچنین استاندار کردستان نیز سخنرانی کرد و بر بهره برداری از ظرفیت های گردشگری منطقه اورامان تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 781

به "پروژه گازرسانی به شهر اورامان تخت افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه گازرسانی به شهر اورامان تخت افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید