پلیس مالزی 14 معترض را بازداشت کرد

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: پلیس مالزی امروز شنبه 14 نفر از افراد معترض به پیمان قرارداد تجارت آزاد را دستگیر و بازداشت کردند.

پلیس مالزی 14 معترض را بازداشت کرد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ هیات هایی از کشورهای آسیا اقیانوسیه،آمریکای لاتین و آمریکا از روز دوشنبه در مرکز ایالت صباح مالزی گردهم آمده اند تا قرارداد تجارت آزاد را به امضا برسانند.

این کشورها مجموعا 40 درصد اقتصاد دنیا را در اختیار دارند. جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا نیز روز پنج شنبه در واشنگتن تاکید نمود که هدف وی تکمیل و نهایی کردن پیمان تجارت آزاد موسوم به تی پی پی در سال 2013 میلادی است.

فعالان در مالزی تاکنون بارها نسبت به عقد این قرارداد تجاری اعتراض نموده اند چرا که بر این باورند این پیمان تجاری حق حاکمیت مالزی را به خطر خواهد انداخت و از دولت خواسته اند تا جزییات بیشتری در مورد این قرارداد را منتشر کند.

بر اساس اعلام گروه های حقوق بشر در مالزی تا کنون 14 نفر از معترضان به این قرارداد تجارت آزاد از سوی پلیس مالزی دستگیر شده اند. پلیس مالزی نیز اظهار داشت، معترضان دستور پلیس برای متفرق شدن را نقض نموده اند و از آنان آزمایش مصرف مواد مخدر گرفته شده است.

بایدن که برای سفر یک هفته ای به هند و سنگاپور وارد آسیا شده است تاکید نمود: این قرارداد تجارت آزاد یک ابراز کامل برای ارتقای سطح مبادلات تجاری دنیا به شمار می رود.

هیات هایی از کشورهای استرالیا، کانادا، شیلی، ژاپن، مالزی، مکزیک،نیوزلند،پرو، سنگاپور، آمریکا و ویتنام در این نشست شرکت نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 253

به "پلیس مالزی 14 معترض را بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس مالزی 14 معترض را بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید