پوشت چیست و چه کاربردی در استایل دارد؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، پوشت کت یا دستمال جیب یک روش ساده و منحصر به فرد برای بهبود استایل آقایان و تبدیل آن به یک تیپ شیک محسوب می گردد. این تکه پارچه می تواند استایل را کاملا بهبود داده یا آن را به صورت کامل تخریب کند. اما پوشت یا دستمال جیب چیست؟ پوشت ها می توانند با بقیه اجزای استایل ست شده و در صورتی که در تیپ به درستی به کار برده شوند استایل روزانه را ارتقا می دهند. عکس این مطلب هم کاملا درست است بنابراین باید از این اکسسوری ها در مواقع لزوم بهره ببرید.

پوشت چیست و چه کاربردی در استایل دارد؟

از آنجایی که پوشت یکی از اکسسوری های ضروری برای استایل آقایان به شمار می رود در این مطلب قصد داریم به سوال پوشت چیست پاسخ داده و به نحوه استفاده صحیح از آن در استایل بپردازیم. راهنمای جامع ما نکات ضروری در رابطه با استفاده صحیح از این اکسسوری در استایل برای یاری به افزودن رنگ و طرح به استایل را به صورت کامل پوشش می دهد.

انواع مدل های تا کردن دستمال پوشت چیست؟

در صورتی که در پی تکمیل استایل خود هستید می توانید پوشت را به روش های بسیار متنوعی تا کنید. این اکسسوری ها اغلب با زنگ و طرح های مجذوب کنندهی همراه هستند اما آشنایی با نحوه تا کردنشان می تواند چالش هایی را به همراه داشته باشد. تنها کافی است یک پوشت خریداری کنید سپس یکی از شش مدل تا کردن را برای آن بهره ببرید:

1.تا کردن مربعی یا دیپلمات

این مدل تا کردن که به آن مدل دیپلمات هم گفته می گردد برای مراسم های رسمی مناسب است. این مدل ساده ترین و شیک ترین مدل به شمار می رود. محصول نهایی باید یک خط افقی موازی با بخش بالایی جیب سینه باشد. از این مدل تا کردن پوشت هنگام شرکت کردن در موقعیت های رسمی بهره ببرید. حتما خط های تا را اتو نموده و از پوشت های جنس لینن سفید یا نخ پنبه بهره ببرید.

2. تا کردن مثلثی

این مدل تای تک گوش هم نامیده می گردد. تاهای مثلثی برترین انتخاب برای افزودن رنگ به استایل هستند. این مدل بعلاوه برای رویدادهای بیزینسی و کت های بلیزر کژوال هم به میزان کافی ساده است. ترجیحا برای مدل تای مثلثی از پوشت های لینن و نخ پنبه بهره ببرید.

3. تا کردن پله ای

این مدل یک روش تا کردن پوشت پیچیده و فانتزی است. پس از اینکه یاد گرفتید چگونه پوشت را به صورت پله ای تا کنید دستمال سه طبقه ای از جیبتان بیرون خودنمایی خواهد نمود. در صورتی که از تا کردن پوشت به روش های مربعی و مثلثی خسته شده اید از این روش بهره ببرید.

4. تا کردن پفی

مدل های تا کردن پفی در عین کاربردی بودن بسیار ساده زیبایی خود را به رخ می کشند. برای تا کردن پوشت به این مدل همواره می توانید از پارچه های طرح دار و مدل دار بهره ببرید. نکته مهمی که در رابطه با تا کردن پفی وجود دارد این است که با داشتن چین و چروک و گودی شیک تر می شوند.

5. تا کردن پفی باله دار

برای تا کردن پوشت به روش پفی باله دار همواره از یک پوشت تک رنگ یا پوشتی با طرح های بسیار ساده بهره ببرید. در صورتی که پوشت های دارای پارچه با اصطکاک کم را ترجیح می دهید این مدل تا کردن برایتان ایدئآل است.

نکاتی برای ثابت ماندن پوشت در جای خود

گاهی اوقات ممکن است پوشت در جیب جلوی سینه تکان خورده و ثابت نایستد. این موضوع در صورتی که به تازگی پوشت را خریداری نموده باشید یا قصد شرکت در یک رویداد بسیار مهم را داشته باشید بسیار طاقت فرسا است. با دنبال کردن بعضی دستورات خاص که در ادامه شرح داده ایم می توانید مطمئن شوید که این مساله دیگر هیچگاه اتفاق نمی افتد. در ادامه به این مساله می پردازیم که راز ثابت ماندن پوشت چیست.

  1. تغییر بلندی یا طول؛ پیش از انجام هر کاری بلندی یا طول تا را چک کنید. مطمئن شوید که طول پوشت را با تا کردن آن نزدیک تر به قسمت پایینی تنظیم نموده اید به گونه ای که پایین آن مماس بر قسمت پایین پوشت باشد.
  2. تغییر پهنا؛ مجددا می توانید با تغییر پهنای پوشت از عدم لغزش آن مطمئن شوید. توسعه پهنای پوشت این اطمینان را ایجاد می نماید که دستمال جیب کت در محفظه جیب قرار گرفته و محکم شده است.
  3. پوشیدن کت و شلوار با میزان متناسب؛ در صورتی که هیچکدام از دو گزینه قبلی چاره ساز نبودند احتمالا باید یک کت و شلوار متناسب تهیه کنید. راز اصلی این است که کت و شلوار گشاد باعث می گردد که پوشت از جیب کت بیرون بیفتد.

چه زمانی از پوشت استفاده کنیم؟

در ادامه مواقع مناسب برای پوشیدن پوشت به همراه استایل را آنالیز نموده ایم.

  • رویدادهای رسمی؛ رویدادهای رسمی محل کار، قرارهای دیدار، مصاحبه ها و جشن های فارغ التحصیلی برترین مواقع برای پوشیدن پوشت هستند. برترین تای پوشت برای این مواقع تای مربعی یا مثلثی است. تای مربعی کلاسیک ترین مدل است زیرا در عین سادگی بسیار شیک محسوب می گردد. پوشت هایی که برای این رویدادها انتخاب می کنید باید ساده، راه راه یا چهارخانه باشند.
  • رویدادهای غیررسمی؛ در رویدادهایی که رسمیت کمتری دارند و رویدادهای اجتماعی نه چندان غیر رسمی هم می توانید از پوشت بهره ببرید. در این شرایط پوشت های طرح بته جقه، خال خالی، چهارخانه و شطرنجی مناسب هستند که می توانید آن ها را به صورت پله ای یا پفی تا کنید.
  • جشن ها؛ در موقعیت های غیر رسمی می توانید پوشت های خود را به روش های پفی و پفی بالدار تا کنید. جشن ها زمان های مناسبی برای استفاده از پوشت های گل دار، بته جقه، خال خالی و چهارخانه هستند زیرا فرصت بیشتری برای نشان دادن احساس مد خود نسبت به رویدادهای رسمی و غیر رسمی وجود دارد.

چگونه پوشت را با کراوات ست کنیم؟

همانطور که پیش تر گفتیم پوشت در صورتی که به درستی در استایل استفاده گردد می تواند با سایر اجزا ست شده و استایل روزانه را ارتقا دهد. اما در صورتی که اشتباه به کار برده گردد خطر خراب شدن کل استایل را هم به همراه دارد. باید درباره ی ست کردن کراوات و پوشت خود ایده ای داشته باشید. هدف باید هماهنگی یا تضاد همه اکسسوری ها با این دو قطعه از استایل باشد.

نکته قابل توجهی که باید در نظر داشته باشید این است که ست کردن پوشت با کراوات به این معنا نیست که رنگ آن ها باید دقیقا مانند هم باشد. اتفاقا این کار باعث می گردد خسته نماینده و دمده به نظر برسید. برخلاف چیزهایی که در گذشته خوانده یا شنیده اید باید تفاوت هایی در رنگ و طرح پوشت و کراوات وجود داشته باشد. گاهی اوقات پاپیون هم به جای کراوات استفاده می گردد. هنگام خرید کراوات و پاپیون مردانه حتما نوع و رنگ پوشت خود را هم در نظر داشته باشید.

بعضی قوانین پایه یک رنگ اصلی را از کراوات انتخاب نموده و آن را با پوشت ست می نمایند. در این حالت پوشتی را انتخاب می نمایند که طیف تیره تر یا روشن تری نسبت به رنگ کراوات داشته باشد.

در ادامه بایدها و نبایدهای زمان انتخاب پوشت را آنالیز نموده ایم.

بایدها و نبایدهای انتخاب پوشت چیست؟

همانطور که پیش تر گفتیم پوشت ها می توانند با ست شدن صحیح با سایر اجزای استایل باعث ارتقای ظاهر فرد شوند. اما در صورتی که اشتباه استفاده شوند خطر نابودی کل استایل وجود دارد. به همین دلیل در ادامه بایدها و نبایدهای انتخاب پوشت را آنالیز نموده ایم.

برای موقعیت های رسمی از یک پوشت سفید ساده بهره ببرید. در صورتی که در پی پوشتی هستید که بتوانید آن را با همه استایل های محیط های کاری و تجاری ست کنید همواره پوشت سفید با طرح های روشن یا لبه های رنگی برترین انتخاب است. این استایل سنتی اما جدی است. نگران پوشت های سفید نباشید. زیرا می توانید آن ها را با هر ترکیب کت و کراواتی با هر رنگی بپوشید.

ست کردن کراوات و پوشت یک منطقه ممنوعه است که باید بسیار با احتیاط به آن وارد شوید. مطمئن شوید که از انتخاب پوشت های خیلی شلوغ اجتناب نموده اید. همواره از طرح های تک رنگ و رنگی ساده در کراوات و پوشت خود بهره ببرید. علاوه بر این مطمئن شوید که مدل تا کردن پوشتتان با مراسمی که در آن شرکت می کنید همخوانی داشته باشد. مدل های تخت، تک گوشه و دو گوشه مناسب موقعیت های رسمی هستند. برای موقعیت های غیر رسمی می توانید از مدل های پر زرق و برق تر بهره ببرید. در صورتی که کت و شلوار سفید یا مشکی می پوشید از یک پوشت تک رنگ بهره ببرید.

جنس های مختلف پوشت چیست؟

جنس های مختلفی وجود دارند که از آن ها در تهیه پوشت استفاده می ود. رایج ترین این پارچه ها لینن، ابریشم، نخ پنبه، پلی استر و پشم هستند. در ادامه به آنالیز روش های تمیز کردن و گرفتن چروک های این جنس های مختلف پوشت ها می پردازیم.

تمیز کردن پوشت

هنگام تمیز کردن پوشت همواره پارچه آن را در نظر داشته باشید که لینن، ابریشم، نخ پنبه، پلی استر یا پشم است. پارچه های مختلف روش های مختلفی برای نگهداری دارند که در ادامه آنالیز شده اند.

لینن

لینن به راحتی مرتب می گردد. پارچه های لینن ساده را می توان در دمای 60 درجه سانتی گراد و لینن رنگی را در دمای 40 درجه سانتی گراد تمیز کرد. البته نباید این پارچه ها را در خشک کن قرار داد. همواره برای خشک کردن پوشت های لینن آن ها را آویزان نموده و در هنگام اتو کردن از دمای بالا و بخار زیاد در مواقعی که خیلی چروک شده اند بهره ببرید.

نخ پنبه

پوشت های نخ پنبه را هم می توانید به همان شکل پوشت های لینن تمیز کنید زیرا تمیز کردنشان بسیار ساده است. امکان قرار دادن آن ها در خشک کن پس از شستن وجود دارد. مزیت افزوده نخ پنبه این است که به جز پوشت های رنگی همواره می توانید از سفید نماینده برای از بین بردن لکه های سخت و مقاوم بهره ببرید. در رابطه با پوشت های سفید به راحتی آن ها را در سفید نماینده قرار دهید. اتو کردن در دمای بالا می تواند به از بین بردن چروک ها یاری کند.

ابریشم

در رابطه با پوشت های ابریشم باید بسیار با دقت و ظرافت عمل کنید. زیرا چالش های بسیار زیادی در رابطه با ابریشم وجود دارد. ابریشم پارچه بسیار حساسی است بنابراین شستن آن با ماشین لباسشویی و خشک کن گزینه های مناسبی نیستند. برترین کار این است که برای شستنشان آن ها را به خشکشویی بدهید. با این حال اگر دوست دارید خودتان آن ها را بشویید این کار را با آب سرد انجام دهید. هنگام خشک کردن فقط از یک حوله بهره ببرید. به این صورت که آن ها را به خوبی رول نموده و به آرامی داخل حوله قرار داده و فشار دهید. سپس می توانید آن ها را در جایی که زیر تابش مستقیم نور آفتاب نیست هم پهن کنید. هنگام از بین بردن چروک ها یک تکه پارچه روی پوشت ابریشمی قرار داده سپس آن را اتو کنید.

پلی استر

چهارمین پارچه پوشت که می توانید از آن بهره ببرید پلی استر است. پلی استر به علت دوام و راحتی می تواند در ماشین لباسشویی، به وسیله دست و خشکشویی شده سپس در مقابل هوای آزاد خشک گردد. تنها نکته در مراقبت از پلی استر این است که در شستن آن نباید از سفید نماینده بهره ببرید و بعلاوه برای جلوگیری از چروک شدن از دمای آب پایین برای شست و شو بهره ببرید. علاوه بر این می توان از اتو در دمای بالا هم بهره ببرید.

پشم

در نهایت پوشت های جنس پشم را می توانید در دمای 60 درجه و مدل های رنگی آن را در دمای 40 درجه تمیز کنید. توجه داشته باشید که نباید آن ها را در خشک کن قرار دهید. همواره برای خشک کردن آن ها را آویزان نموده و با دمای میانه اتو کنید.

در انتها

پوشت دستمال جیب کت یکی از اکسسوری های مجذوب کننده استایل مردانه است که در صورت استفاده درست در استایل می تواند باعث ارتقای ظاهر گردد. پوشت را می تواند با ترکیب های مختلفی استفاده کرد. بنابراین هنگام خرید کت و جلیقه مردانه، کراوات، پاپیون و کت و شلوار باید به خرید پوشت مناسب آن ها هم دقت کرد.

منبع: Art of The Gentleman

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 فروردین 1403 بروزرسانی: 9 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4558

به "پوشت چیست و چه کاربردی در استایل دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشت چیست و چه کاربردی در استایل دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید