کاهش نرخ بیکاری در آمریکا شامل حال سیاه پوستان نشد

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرگزاری بلومبرگ نوشت: اگرچه شرایط کار در آمریکا رو به بهبود است، اما این موضوع در خصوص کارگران سیاه پوست صدق نمی کند و نرخ بیکاری این گروه از جامعه ایالات متحده بالاتر از میانگین کشوری است.

کاهش نرخ بیکاری در آمریکا شامل حال سیاه پوستان نشد

گزارش ها نشان می دهد اگرچه شرایط بازار کار در آمریکا رو به بهبود است، اما این شرایط برای کارگران سیاه پوست چندان صدق نمی نماید. بر اساس داده های وزارت کار آمریکا که روز آدینه منتشر شد، نرخ بیکاری سیاه پوستان در این کشور در ماه گذشته اندکی بهبود یافته است، اما همچنان با نرخ 9.6 درصد بالاتر از نرخ بیکاری میان سایر گروه های نژادی ارزیابی شده و از میانگین کشوری که 6 درصد است بیشتر است. داده های ارائه شده از سوی وزارت کار ایالات متحده نشان می دهد شکاف میان کارگران سیاه و سفید همچنان برقرار است، از جمله میان سیاه پوستانی که تحصیلات بالایی دارند.

بلومبرگ نوشت: کاهش شایع کار در دوران همه گیری ویروس کرونا به طور متناسب جوامع اقلیت را تحت تاثیر قرار داده و بهبودی به اصطلاح K شکل (بازیابی K شکل زمانی اتفاق می افتد که بدنبال یک رکود مالی، بخش های مختلف با نرخ، زمان یا اندازه های مختلف بهبود یابند) را تشدید می نماید که به گفته اقتصاددانان عواقبی را به همراه دارد. اکنون همزمان با بازگشایی مالی، سیاست گذاران از جمله جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) از نزدیک در حال آنالیز هستند تا ببینند که آیا سود بازیابی مشاغل برای همه کارگران یکسان است.

پاول در پاسخ به سوالی درباره نرخ بالای بیکاری سیاه پوستان در یک نشست خبری در تاریخ 17 مارس (27 اسفند) گفت: دیدن افزایش نرخ بیکاری در میان نیروی کار رنگین پوست ناراحت کننده است، زیرا تا پیش از همه گیری ویروس کرونا شکاف میان نیروی کار سیاه و سفید کاهش یافته بود.

به گفته بعضی اقتصاددانان، تاثیر متفاوت رکود مالی بر سیاه پوستان آمریکایی نشان دهنده تبعیض سیستمی است. به ویژه آنکه این شرایط در خصوص کارگران سیاه پوستی که تحصیلات بیشتری دارند هم صدق می نماید.

بر اساس داده های وزارت کار در ماه مارس (اسفند و فروردین)، نرخ بیکاری کارگران سیاه پوست با مدرک کارشناسی یا بالاتر 4.7 درصد در مقایسه با 3.6 درصد سفیدپوستان آمریکایی بود. داده ها نشان می دهد که این شکاف میان کارگران سیاه و سفید دارای تحصیلات دیپلم نزدیک به دو برابر است.

بعضی کارشناسان بر این باور هستند بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا این شرایط را بهبود می بخشد. هرچند بعضی دیگر از ناظران تاکید دارند علاوه بر این بسته محرک مالی، سیاست های دیگری مانند افزایش حداقل دستمزد و بخشش وام دانشجویی برای برطرف شکاف موجود مورد احتیاج است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1601

به "کاهش نرخ بیکاری در آمریکا شامل حال سیاه پوستان نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش نرخ بیکاری در آمریکا شامل حال سیاه پوستان نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید