کسب مقام نخست دانش آموزان ایرانی در مسابقات اختراعات جهانی هند

به گزارش تور آسیایی ارزان، تهران (پانا) - دبیر علمی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا گفت دانش آموزان ایرانی در مسابقات اختراعات جهانی هندوستان 2021 مقام نخست را کسب کردند.

کسب مقام نخست دانش آموزان ایرانی در مسابقات اختراعات جهانی هند

به گزارش دبیرخانه دائمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا، مهدی رشیدی دنیا با اشاره به کسب مقام نخست ایران در مسابقات اختراعات دنیای هندوستان 2021 (INEX2021) که با حضور شرکت کنندگانی از 30 کشور برگزار گردید اضافه نمود: دانش آموزان ایرانی در این مسابقات پیروز به کسب 3 مدال طلا در گروه های الکترونیک، هوش مصنوعی و برنامه نویسی شدند.

دبیر علمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا درباره مسابقات اختراعات دنیای هندوستان 2021 (INEX2021) که از تاریخ 13 تا 16 دسامبر (22 تا 25 آذر) برگزار گردید، گفت: این مسابقه هر ساله تحت حمایت فدراسیون دنیای مخترعین و سازمان مالکیت های معنوی به وسیله سازمان مخترعان هند برگزار می گردد و سال جاری نیز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با حضور دانش آموزان و دانشجویانی از 30 کشور به صورت حضوری و بعلاوه برخط برگزار گردید.

وی اضافه نمود: 3 تیم برتر از برگزیدگان ششمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا که با حضور 920 تیم از 16 کشور دنیا در شهریور سال جاری برگزار گردید به مسابقات اختراعات دنیای هندوستان اعزام شدند که تیم ایران در مجموعه به عنوان نخست این دوره دست یافت.

دبیر علمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا درباره مقام ها و مدال های دانش آموزان ایرانی در این دوره از مسابقات اضافه نمود: 3 تیم ایرانی شرکت کننده در این مسابقات پیروز به کسب 3 مدال طلا در گروه های الکترونیک، هوش مصنوعی و برنامه نویسی شدند، بعلاوه در این برنامه یکی از تیم های ایرانی پیروز به کسب جایزه ویژه این مسابقات و کاپ اختراعات از این مسابقات شد.

رشیدی دنیا گفت: تیم متشکل از مهربد بنی عامریان و آروین یعقوبی به مدال طلا و کسب جایزه ویژه مسابقات دست یافتند و تیم 2 نفره بهنام کریمی و علیرضا جعفری نیز دیگر تیم طلایی ایران در این مسابقات بود، بعلاوه تیم متشکل از حسن کاکانژادی و کوشا رستمی نیز به مدال طلا در این دوره از مسابقات رسیدند.

وی بعلاوه با اشاره به تغییر شکل در برگزاری هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا اضافه نمود: آغاز هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا از بهمن سال جاری و در رویداد های مختلف برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1956

به "کسب مقام نخست دانش آموزان ایرانی در مسابقات اختراعات جهانی هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب مقام نخست دانش آموزان ایرانی در مسابقات اختراعات جهانی هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید