کشف دنیا گمشده در دل جنگل ماقبل تاریخ، عکس

به گزارش تور آسیایی ارزان، کاوشگران غار در اوایل ماه جاری به یک جنگل ماقبل تاریخ در پایین یک فروچاله غول پیکر در جنوب چین برخورد کردند. فروچاله هایی از این دست در زبان چینی با نام Tiankeng یا گودال بهشتی نیز شناخته می شوند.

کشف دنیا گمشده در دل جنگل ماقبل تاریخ، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، این گودال با عمق 192 متری وحشت بر تن کاوشگران انداخت. کف گودال دارای جنگلی باستانی است که طول آن تقریباً سه زمین فوتبال را در بر می گیرد و درختان به ارتفاع بیش از 30 متر می رسند. و به گفته دولت چین، این یکی از 30 فروچاله بزرگ در این شهرستان است.

بیشتر بخوانید:

افراد خاصی در ایران این خودرو را سواراند!/ عکس

ظاهر شدن صلیب مسیح در فضا!/ عکس

این گودال به وسیله کاوشگران غار در خارج از روستای Pinge در شهرستان Leye، منطقه خودمختار Guangxi Zhuang در جنوب چین کشف شد. طبق یک خبر Guangxi، تیمی از کاوشگران در 6 مه 2022 به داخل گودال فرود آمدند و در آنجا درختان باستانی و سایر گیاهان را پیدا کردند.

به گفته ناسا حدود 13 درصد از چین را توپوگرافی کارست پوشانده است که منطقه Guangxi نمونه شاخص زیبایی آن است.

به گفته سازمان زمین شناسی ایالات متحده، کارست نوعی توپوگرافی است، ایده آل برای شگفتی های زمین شناسی مانند فروچاله ها، که با حل کردن سنگ های آهکی در زیر سطح به وسیله آب های زیرزمینی ایجاد می گردد. حدود 20 درصد از خاک ایالات متحده از منظره ها کارست، از جمله جاذبه هایی مانند غارهای کارلزبد در نیومکزیکو و غار ماموت در کنتاکی تشکیل شده است.

جورج وینی، مدیر اجرایی موسسه ملی تحقیقات غار و کارست، به Live Science گفت که منظره ها کارست بسته به آب و هوای اطراف از نظر مقدار و شکل متفاوت هستند.

ونی گفت: در چین این کارست فوق العاده تماشایی با فروچاله های بزرگ و ورودی های غار غول پیکر و غیره را دارید. در سایر نقاط دنیا شما روی کارست قدم می زنید و واقعاً متوجه چیزی نمی شوید.

منبع: thearchaeologist.org

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 تیر 1402 بروزرسانی: 19 تیر 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2290

به "کشف دنیا گمشده در دل جنگل ماقبل تاریخ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف دنیا گمشده در دل جنگل ماقبل تاریخ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید