کولیوس نو با سروش دیزل مبنا می آید ، آنالیز رنو سامسونگ QM6 وارداتی

به گزارش تور آسیایی ارزان، سروش دیزل مبنا در نمایشگاه خودرو تهران قرار است از رنو کولیوس نو در بازار خودرو کشور رونمایی کند. این خودرو که محصول مشترک رنو، Samsung و جیلی در بازار کره جنوبی است با نام Renault Samsung QM6 شناخته می گردد. QM6 سروش دیزل مبنا، دومین فیس لیفت رنو کولیوس در کشور کره جنوبی است و با ظاهری کاملاً نو به ایران وارد خواهد شد.

کولیوس نو با سروش دیزل مبنا می آید ، آنالیز رنو سامسونگ QM6 وارداتی
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران، در سال 1402 از 10 تا 15 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد. در این نمایشگاه بسیاری از شرکت های واردکننده و فراوریکننده خودرو، آخرین محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت.

سروش دیزل مبنا هم یکی از واردکنندگانی است که قرار است محصولات رنو سامسونگ کره جنوبی را به ایران وارد کند. یکی از خودروهای رنو سامسونگ وارداتی سروش دیزل مبنا، QM6 است که آن را در ایران پیش تر با نام رنو کولیوس می شناختیم.

اگر به عقب برگردیم باید گفت که رنو کولیوس در دو نسل به ایران وارد شد. نسل اول (کد اتاق HY) و نسل دوم (کد اتاق HC) هم اکنون در بازار خودرو کشور حضور دارند و به وسیله نگین خودرو به فروش می رسیدند. اما پس از آغاز تحریم های صنعت خودرو کشور، رنو از بازار ایران جدا شد و حالا قرار است بعضی از محصولات تازه آن را با لوگوی Renault Samsung مشاهده کنیم.

پیش از هر چیز، باید بدانیم که گرچه سامسونگ هنوز یکی از سهام داران اصلی Renault Samsung است، اما این برند خودرویی ماه March سال 2022 به Renault Korea Motors تغییر نام داد.

رنو سامسونگ QM6 در واقع همان رنو کولیوس است. در حقیقت این خودرو در بازارهای جهانی، کولیوس نام داشت. اما کره ای ها آن را با نام QM5 (در نسل اول) و QM6 (در نسل دوم) می شناسند.

معینات فنی رنو سامسونگ QM6

هنوز معین نیست که کولیوس تازه یا رنو سامسونگ QM6 با کدام موتور به وسیله سروش دیزل مبنا وارد کشور خواهد شد. اما باید بدانیم که این کراس اوور در بازار خودرو کره جنوبی با دو موتور به فروش می رسد.

موتور اول، یک قوای محرکه 2 لیتری (1997 سی سی) تزریق مستقیم است. این قوای محرکه تنفس طبیعی قادر است در 6 هزار دور در دقیقه، 144 اسب بخار نیرو فراوری کند.

گشتاور این موتور نیز به رقم 200 نیوتن متر می رسد که در دور 4400 برترین عملکرد خود را به نمایش می گذارد. توان و گشتاور این موتور که با کد GDe می شناسیم، به وسیله گیربکس CVT اتوماتیک (با قابلیت تعویض مصنوعی هفت سرعته) به محور جلو QM6 منتقل می گردد.

موتور دوم رنو سامسونگ QM6 در کره جنوبی، یک قوای محرکه دو لیتری (1998 سی سی) است که با سوخت LPG کار می نماید. توان این موتور، 140 اسب بخار در 6 هزار دور در دقیقه است و گشتاور آن هم به رقم 193 نیوتن متر در 3700 دور در دقیقه می رسد. نیرو و گشتاور این موتور هم به وسیله گیربکس اتوماتیک CVT به محور جلو QM6 منتقل می گردد.

هر دو نسخه رنو سامسونگ QM6 در بازار خودرو کره جنوبی با تعلیق مک فرسون مستقل در محور جلو به فروش می رسد. در محور عقب این خودرو هم از تعلیق مولتی لینک مستقل استفاده شده است.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4675×1845×1670 میلیمتر است و فاصله بین دو محور آن نیز به 2705 میلیمتر می رسد.

امکانات رفاهی رنو سامسونگ QM6

نسخه بنزینی رنو سامسونگ QM6 در سه سطح LE و RE و Premier در کره جنوبی به فروش می رسد. هنوز معین نیست که سروش دیزل مبنا کدام نسخه از این کراس اوور را به بازار خودرو ایران وارد خواهد نمود. اما بد نیست بدانیم که QM6 در بالاترین سطح از امکانات رفاهی خود، چه ویژگی هایی را در اختیار مالک خود قرار می دهد.

QM6 با رینگ های 17، 18 و 19 اینچی به فروش می رسد. رینگ های 17 و 19 اینچی آن با تایرهای کومهو و رینگ 18 اینچی این خودرو با تایرهای نکسن در کره جنوبی قابل خرید هستند. براساس تصاویری که در صفحه اینستاگرام بیت ران و یوتیوب بیت ران پلاس منتشر شد، رنو سامسونگ QM6 وارداتی سروش دیزل مبنا از رینگ های 19 اینچی بهره مند است.

رنو سامسونگ QM6 در سطح Premier دارای امکاناتی چون ایربگ های هوشمند دو مرحله ای صندلی راننده و سرنشین، ایربگ جانبی (جلو) و پرده ای، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سامانه ضد لغزش در شیب (HSA)، سیستم تشخیص اتوماتیک فشار باد لاستیک (TPMS)، ترمزهای EBD و ABS (BAS داخلی)، سیستم هشدار ترمز اضطراری (ESS)، سیستم هشدار خستگی رانندگی (UTA)، ترمز پارک پایی، سیستم یاری ترمز اضطراری (AEBS، از جمله تشخیص عابر پیاده)، سیستم هشدار فاصله (DW)، سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW)، کروز کنترل تطبیقی (ACC)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، نور بالا اتوماتیک (AHL) و سیستم هشدار نقاط کور (BSW) است.

چراغ های LED، تزئینات کرومی خارجی بدنه، اسپویلر عقب، شیشه های عایق صدا (شیشه جلو و پنجره های ردیف اول) و چراغ سه بعدی LED عقب از دیگر امکانات این خودرو به شمار می روند.

از دیگر امکانات رنو سامسونگ QM6 می توان به نمایشگر 7 اینچی پشت آمپر، مانیتور لمسی 9.7 اینچی (Apple CarPlay و Android Auto)، نورپردازی داخلی، سانروف پانورامیک، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، فرمان چرمی گرم کن دار، امکان انتخاب حالات رانندگی، سیستم هشدار برخورد از عقب، برف پاک کن عقب، حسگر باران، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده، ،صندلی برقی سرنشین جلو، تهویه صندلی های ردیف اول، ترمز دستی الکترونیکی (E-PKB)، دوربین 360 درجه، گرمکن صندلی عقب، درب صندوق عقب برقی، تهویه مطبوع دو کاناله با خروجی برای ردیف دوم و فیلتر های تصفیه و یونیزه اشاره نمود.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

تیگو 7 pro بخریم یا پژو 2008؟ / قبل از خرید حتما بخوانید!

انواع پمپ آب موتور/ همه چیز درباره قلب سیستم خنک کننده خودرو

پمپ روغن متغیر چیست؟ / همه چیز درباره این فناوری کاربردی

قیمت قطعی 5 خودرو وارداتی اعلام شد / جدول قیمت 9 مدل خودروی وارداتی

قیمت کوییک GXR L و 28 محصول دیگر سایپا برای بهمن ماه اعلام شد

چانگان دیپال S7 هیبرید سایپا از سیر تا پیاز / معینات و امکانات Deepal S7 Hybrid

زمان بندی متغیر سوپاپ چیست؟ / همه چیز درباره این تکنولوژی قدیمی اما بسیار کارآمد

جیمنی 5 درب در راه ایران / سوزوکی جیمنی راسا موتور خاورمیانه چه ویژگی هایی دارد؟

منبع: بیت ران
انتشار: 9 بهمن 1402 بروزرسانی: 9 بهمن 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2849

به "کولیوس نو با سروش دیزل مبنا می آید ، آنالیز رنو سامسونگ QM6 وارداتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولیوس نو با سروش دیزل مبنا می آید ، آنالیز رنو سامسونگ QM6 وارداتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید