کووید طولانی، مسئله جهانی بیماران وبیمارستان ها

به گزارش تور آسیایی ارزان، آنالیز ها نشان می دهد،کووید طولانی مدت یک مسئله جهانی برای بیماران و سیستم های مراقبت های بهداشتی است.

کووید طولانی، مسئله جهانی بیماران وبیمارستان ها

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از یواس نیوز، آنالیز های انگلیس نشان می دهد،کووید طولانی مدت یک مسئله دنیای برای بیماران و سیستم های مراقبت های بهداشتی است.

کووید طولانی چند هفته پس از ابتلا به کووید19 تشخیص داده می گردد؛ یعنی زمانی که بیمار با وجود داشتن نشانه های بهبودی، همچنان بعضی علائم این بیماری را دارد. به گفته ماریا ون کرخوف، از کارشناسان سازمان دنیای بهداشت اثرات بلندمدت کووید معمولاً حدود 90 روز پس از از بین رفتن علائم عفونت اولیه ظاهر می گردد.

تحقیقات نیز نشان داده که بیش از یک سوم از افرادی که سابق ابتلا به کووید19 را داشته اند، پس از گذشت بهبودی بعضی از علائم کووید طولانی را نشان داده اند. بعضی از این علائم عبارتند از خستگی، تنگی نفس، اضطراب، سردرد، اختلال مه مغزی که باعث فراموشی و ایجاد تفکرات پریشان و نداشتن تمرکز می گردد.

محققان انگلیسی به سرپرستی دانشگاه آکسفورد گفتند که درک کنونی از کووید طولانی و گزینه های درمان آن پس از آنالیز اثرات این بیماری بر بیماران، به عنوان یک مسئله بلندمدت و اساسی برای سیستم های مراقبت های بهداشتی دنیا در حال ظهور است. این آنالیز که در مجله قلب اروپا منتشر شد، به تأثیرات مستقیم عفونت کروناویروس مانند انفارکتوس میوکارد یا میوکاردیت التهابی و اثرات طولانی مدت مانند خستگی و اختلال سلامت روان پرداخت.

توماس لوشر از گروه بالینی رویال برومپتون و هارفیلد گفت: کووید طولانی مدت، علاوه بر تأثیر عظیمی که برای فرد مبتلا دارد، از اهمیت اجتماعی و مالی زیادی نیز برخوردار است، زیرا منجر به مرخصی از کار، کاهش عملکرد کاری و در نتیجه هزینه های پیش بینی نشده می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2058

به "کووید طولانی، مسئله جهانی بیماران وبیمارستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کووید طولانی، مسئله جهانی بیماران وبیمارستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید