یونان به برنامه نجات سومی احتیاج دارد

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: بر اساس ارزیابی انستیتو تحقیقات مالی آلمان یونان در تابستان به بسته کمکی و نجات سومی احتیاج دارد.

یونان به برنامه نجات سومی احتیاج دارد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اشتوتگارتر ناخریشتن، بر اساس ارزیابی انستیتو تحقیقات اقتصادی آلمان (DIW) یونان در تابستان به برنامه یاریی سومی احتیاج دارد.

مارسل فراتسشر رئیس انستیتو تحقیقات اقتصادی آلمان در این باره گفت: یونان یک شکاف اقتصادی بزرگ 30 تا 40 میلیارد یورویی برای سه سال آینده دارد.

وی توافق روی پیشنهادات اصلاحی یونان را تصمیمی هدفمند و عاقلانه ارزیابی کرد.

مبارزه با فساد، افزایش درآمدهای اقتصادیاتی و بهبود بوروکراسی از اولویت های درست دولت یونان است. همچنین یک افزایش هزینه ها برای امنیت اجتماعی و مبارزه با فقر اصلاحات را تضعیف ننموده بلکه مشروعیت آن را افزایش داده و شانس موفقیت را زیاد می نماید.

وی اضافه کرد: تنها اگر دولت یونان حداقل یک بخشی از وعده های انتخاباتی خود را بتواند عملی کند روند اصلاحات از طرف مردم پذیرفته شده و با موفقیت همراه خواهد بود. این توافق البته ساده ترین بخش مذاکرات بود. بسیاری مسائل باز همچنان باقی مانده است.

کمیسیون اروپا که نقش بازوی اجرایی را برای اتحادیه اروپا ایفا می نماید با انتشار گزارشی خاطرنشان کرد طرحی که دولت جدید یونان در مورد اجرای اصلاحات ساختاری در نظام اقتصادی و اقتصادی خود ارائه نموده است برای تمدید چهار ماهه تامین اقتصادی اش، شروع خوبی است .

یونان از سال 2008 به بعد با خطر ورشکستگی روبرو شد و برای جلوگیری از بحران از اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا 240 میلیارد یورو وام در دو بسته نجات دریافت نموده که در ازای آن تعهدات اقتصادی فراوان از جمله کاهش کسری بودجه از راه اعمال تدابیر ریاضتی را پذیرفته است.

البته دولت جدید چپ گرای یونان مخالف تداوم سیاست های ریاضتی تحمیلی اتحادیه اروپا ذبه آتن است که این مسئله اخیرا بحث هایی را در این اتحادیه دربره چگونگیتداوم یاری های اقتصادی به یونان ایجاد نموده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 281

به "یونان به برنامه نجات سومی احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان به برنامه نجات سومی احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید