10 راه برای تغییر سبک زندگی به روش پایدار

به گزارش تور آسیایی ارزان، تغییر سبک زندگی و پیش گرفتن مسیر سالم تر برای زندگی کردن فقط یک تغییر نیست، بلکه سرمایه گذاری برای مابقی عمرتان است. این تغییرات نیاز به زمان، فداکاری و صبر دارد. پس باید برای رسیدن به نتایج دلخواه باید با صبر پیش بروید. رواشناسان می گویند که هر عادت نو به 66 روز زمان نیاز دارد تا به یک اتفاق روزمره و ناخودآگاه تبدیل شود. پس اگر قصد تغییر سبک زندگی خود را دارید، این مطلب از خبرنگاران مگ را بخوانید و برای تغییرات نو به خودتان زمان بدهید. باید اطمینان داشته باشید که تداوم و آرامش می تواند منجر به ایجاد تغییرات مثبت شود.

10 راه برای تغییر سبک زندگی به روش پایدار

1. روی تصویر کل تمرکز کنید

تغییر سبک زندگی مثل چیدن قطعات یک پازل است. قطعات زیادی وجود دارند که باید در کنار یکدیگر چیده شوند تا تغییرات مثبت در تصویر کلی زندگی ایجاد شود. جایگزینی یا ایجاد هر عادت نو فقط یک قطعه از پازل بزرگ زندگی ما است. سلامت جسمی، روانی و عاطفی شما برای ایجاد تغییر و شکستن عادت های ناسالم قدیمی مورد نیاز است. پس درک نحوه تعامل آن ها در زمان تنظیم برنامه تغییر سبک زندگی مهم است. برای رسیدن به این سلامت و هماهنگی باید نکات زیر را رعایت کنید.

خواب

هر فرد بزرگسال باید 7 تا 9 ساعت خواب شبانه داشته باشد. بدن در طول یک خواب آرام بازسازی و شارژ می شود. انرژی به دست آمده در خواب برای ایجاد تغییرات ضروری است. از آن طرف کمبود خواب می تواند منجر به تحریک پذیری و احساس خستگی شود که به راحتی شما را از حرکت در مسیرتان متوقف می کند.

آب

هیدراتاسیون کلید اصلی بسکمک از عملکردهای بدن شما است. بدون هیدارته ماندن نه بدن و نه فکر شما نمی تواند به فرآیندهای تغییرات سبک زندگی رسیدگی کند. پس همیشه یک بطری آب در کنار خود داشته باشید و به صورت منظم آب بنوشید.

استرس

با مراقبت از بدن خود به طور طبیعی به مغز این پیغام را می دهید که سطح استرس شما می تواند پایین بیاید. شروع یک عادت نو می تواند مدیریت استرس را در شما تقویت کند و در نهایت به مدیریت کامل استرس منجر شود. پس بهتر است در پی عادت نوی بشد که بتوانید به راحتی آن را به برنامه روزانه تان اضافه کرده، به صورت بلند مدت آن را دنبال کنید.

تغذیه

تغذیه یکی از مهم ترین اجزای پازلی است که از آن صحبت کردیم. .وقتی بدن خود را با مواد سالم و مقوی شارژ کنید می توانید روی ایجاد و حفظ عاعدت های سالم تمرکز کنید. وقتی غذای ناسالم بخورید مثل این است که سوخت نامناسب به یک ماشین داده باشیم. در این حالت تصادف و ایجاد مسائل فنی کاملا منطقی به نظر می رسد. در پی جایگزین کردن غذاهای سالم با خوراکی های ناسالم باشید. البته باید گزینه هایی را انتخاب کنید که بتوانید به مصرف آن ها پایبند باشید.

ورزش

فعالیت بدنی بر سلامت جسمی و روانی شما تاثیر می گذارد. با پیدا کردن راه های سرگرم کننده برای فعالیت می توانید اندورفین بیشتری در بدن خود ترشح کنید تا عملکرد مغز و بدن شما را در بهترین حالت نگه دارد.

2. اهداف واقع بینانه و قابل دستیابی معین کنید

اهدافی را انتخاب کنید که بخشی از موفقیت کلی شما در تغییر سبک زندگی تان باشد. این اهداف را واقع بینانه انتخاب کنید. مثلا به جای اینکه از خودتان انتظار داشته باشید که بعد از 6 ماه تمرین بتوانید جایزه مسابقه ماراتن را بگیرید، برای 5 کیلومتر دویدن مداوم تمرین کنید. معین اهداف واقع بینانه می تواند رسیدن به آن ها را ممکن ساخته و به شما انگیزه کافی برای حفظ عادت نو را بدهد.

3. فعالیت های منظم روزانه را مرتبط با اهداف خود معین کنید

ایجاد فعالیت های روزانه مرتبط با هدف می تواند به شما کمک کند تا در مسیر اصلی خود بمانید. مثلا اگر قصد دارید نوع تغذیه خود را تغییر دهید و غذاهای سالم بخورید، زمانی از روز را به خرید کردن در فروشگاه هایی بگذرانید که مواد غذایی طبیعی می فروشند یا در تراس خانه چند گلدان سبزی بکارید و به صورت روزانه آن ها رسیدگی کنید.

4. عادت هایی بسازید که می توانید حفظشان کنید

این توقع غیرواقعی است که همیشه در اوج و سرشار از انرژی باشید. به طور طبیعی سطح انرژی و انگیزه هر کسی می تواند از بیشترین تا کمترین حالت تغییر کند. پس باید عادت های نوی را انتخاب کنید که در هر حالتی بتوانید از آن ها پیروی کرده و به عادت پایدار در زندگی تان تبدیل شود. مثلا اگر می خواهید یک رژیم غذایی را رعایت کنید بهتر است به سراغ رژیمی بروید که در روزهای بیماری و زمان هایی که توانایی فعالیت بدنی ندارید هم بتوانید آن را حفظ کنید.

5. عادت های نو را به آرامی به زندگی تان اضافه کنید

ایجاد عادت های نو نیاز به زمان دارد. صبور باشید، به خودتان سخت نگیرید و فراموش نکنید که سریع ترین راه پیمودن مسیر همیشه هوشمندانه ترین راه است. هدف از ایجاد انتخاب عادت های نو تغییر سبک زندگی به روشی مناسب است، نه اینکه در زمان کوتاهی به خط سرانجام برسید. شما با کسی مسابقه نمی دهید. به خودتان زمان بدهید و از کارهای کوچک شروع کنید تا به مرور به موفقیت بزرگ برسید. با این روش است که نتیجه نهایی، هرچه که باشد، می تواند در زندگی تان برای همیشه پایدار باقی بماند.

6. در این مسیر یک دوست پیدا کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد تغییر در سبک زندگی، انجام آن به همراه یک دوست است. کسی را پیدا کنید که می تواند به این روند متعهد بماند و بتواند شما را هم در برابر تعهداتتان پاسخگو نگه دارد. این کار به شما کمک می کند که عادت های نو پیدا کنید، انگیزه کافی برای حفظ آن ها را داشته باشید و درباره آن ها با کسی که شما را درک می کند، صحبت کنید.

7. پیشرفت خود را پیگیری کنید

یک راه آسان برای شکست در تغییرات، ردیابی و پیگیری نکردن پیشرفت است. ردیابی پیشرفت برای موفقیت مستمر بسیار مهم است چون به شما نشان می دهد که چه اندازه از مسیر را به چه شکلی پیش آمدید و چقدر تا هدف فاصله دارید.

8. هر بار یک عادت را تغییر دهید

نیازی نیست که در یک زمان کوتاه تعداد زیادی از عادت های خود را تغییر داده، انبوهی از عادت های نو را به زندگی تان وارد کنید. انجام این کار تقریبا غیرممکن است. همانطور که گفتیم ایجاد تغییرات نیاز به صبر و حوصله دارد پس انتظار نداشته باشید که در زمان کوتاهی زندگی تان زیر و رو شود. عادت ها را یکی یکی تغییر دهید، عادت های نو را به مرور وارد زندگی تان کنید و به خودتان زمان کافی بدهید تا به روتین زندگی تان تبدیل شوند.

9. تغذیه مناسب خود را بشناسید

واکنش بدن هر فرد به غذا فرق دارد و متابولیسم همه به یک شکل کار نمی کند. کاهش کالری مصرفی تنها راه برای سالم ماندن نیست و همانطور که شما هم دیده اید، رژیژم های غیر اصولی می توانند سلامت افراد را با خطر روبرو کنند. بدن شما به یک رژیم غذایی متعادل حاوی مواد مغذی، چربی های سالم و کربوهیدرات نیاز دارد. پس پیدا کردن یک روش تغذیه ای متعادل و متناسب با بدنتان یکی از قدم های مهم در ایجد تغییرات پایدار در سبک زندگی است.

10. دلیل اصلی خود برای ایجاد تغییرات را پیدا کنید

شاید این اصلی ترین بخش ایجاد تغییرات باشد. شما باید عمیق ترین و اصلی ترین دلیل خود از ایجاد تغییرات را پیدا کنید تا بتوانید در طول مسیر انگیزه کافی برای ادامه داشته باشید. این هدف می تواند سلامتی، کاهش وزن، افزایش سطح روحیه، مبارزه با یک مشکل روان یا هر چیز دیگری باشد. پس بهتر است قبل از شروع، حتما به چرایی این اتفاق فکر کنید.

مرور کلی

تغییر سبک زندگی همیشه می تواند کاری مجذوب کننده باشد. اما معمولا انگیزه شما بعد از یک هفته یا ده روز از بین می رود و دوباره به همان عادت های قدیمی برمی شد. در این مطلب 10 اصل برای تغییر سبک زندگی را بیان کردیم که می تواند به شما کمک کند تغییرات پایدار و مثبت ایجاد کنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: chear.ucsd

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5076

به "10 راه برای تغییر سبک زندگی به روش پایدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 راه برای تغییر سبک زندگی به روش پایدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید