10 رودخانه شگفت انگیز در اطراف جهان

به گزارش تور آسیایی ارزان، 10. کانیو کریستالس، شهرستان متا، کلمبیا

رودخانه کانیو کریستالس که به نام رودخانه پنج رنگ هم شناخته می گردد، تماشایی ترین شگفتی طبیعی در کشور کلمبیا به شمار می رود. این رودخانه در محدوده کوهستانی سرانیا دِ لا ماکارنا (Serranía de la Macarena) قرار گرفته است و با رنگ های شگفت انگیزی همچون زرد روشن، سبز، آبی، سیاه و قرمز کف آن هر بیننده ای را متحیر می نماید. علت رنگ قرمز، رشد گیاه Macarenia clavigera در بستر رودخانه است. رنگ های دیگر از صخره های سیاه، جلبک سبز، آبی آب رودخانه و شن های زرد نشات می گیرند. رودخانه کانیو کریستالس را می توان یک شگفتی خیره کننده طبیعی نامید. از آنجایی که هیچگونه ماهی و موجود آبی در این رودخانه وجود ندارد، برای شنا کردن بسیار مناسب است، بنابراین بازدیدکنندگان می توانند از حمام بی وقفه در بستر رودخانه لذت بسیار ببرند.

10 رودخانه شگفت انگیز در اطراف جهان

9. رودخانه Gros Ventre، وایومینگ، ایالات متحده آمریکا

رودخانه Gros Ventre تنها 120 کیلومتر انشعاب از رودخانه عظیم اسنیک است، با این وجود در ترکیب با محیط زیبای اطرافش چشم ها را خیره می نماید. بخش اعظم این رودخانه از بیابانی به همین نام که به خاطر طبیعت دست نخورده اش مشهور است، عبور می نماید. رودخانه مذکور در میان ماهیگیرانی که برای صید ماهی قزل آلا به اینجا می آیند، از محبوبیت بالایی برخوردار است. اسب سواری و کایاکینگ (کایاک نوعی قایق) و همچنین پیاده روی از دیگر سرگرمی های این ناحیه هستند. راستاهای پیاده روی فراوان این اجازه را به علاقه مندان می دهد تا به راحتی در طبیعت باارزش محصور شده در محدوده تیتون به گشت و گذار بپردازند و لب به تحسین مناظر نفس گیر آن باز نمایند.

8. رودخانه رادونا (Radovna)، بلد جرج، اسلوونی

رودخانه رادونا در تنگه ای زیبا در چند کیلومتری شهر بلد (Bled) واقع شده است. خود شهر بلد به خاطر دریاچه زیبایش مشهور است. دره شگفت انگیز بلد دارای یک راستا پیاده روی جنگلی و یک پل است که در طول رودخانه کشیده شده و فرصت گشت و گذار در محیط اطراف را فراهم می نماید. این راستا در نقطه ای خیره نماینده که منتهی به آبشار بسیار زیبای Šum است، به انتها می رسد و امکان تجربه یک پیاده روی هیجان انگیز در روز گرم تابستانی را در اختیار بازدیدنمایندگان می گذارد. رودخانه ای زیبا و محیط بکر و واقعا خوش منظره اطرافش که در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است به همراه راستای که تنها 3 کیلومتر طول دارد و در حدود یک ساعت کامل می گردد، فرصت های تفریحی زیادی را در اختیار گردشگران می گذارد.

7. رودخانه راپا، سوئد

رودخانه راپا تنها 75 کیلومتر طول دارد، با این حال در امتداد سرچشمه اش تا دریاچه Tjaktjajaure از میان مناطق خارق العاده ای عبور می نماید. مشهورترین بخش این رودخانه، دلتای Laitaure است که در دهانه دریاچه واقع شده است. رودخانه راپا همچنین از میان دره ای به همین نام که توسط کوه های مرتفع احاطه شده و دارای مناظری بی نظیر است، عبور می نماید. به دلیل طبیعت دست نخورده و چشم انداز خشن این ناحیه، گاهی اوقات از آن به عنوان آلاسکای اروپا یاد می گردد. اگر به طبیعت علاقه مند هستید، حیات وحش واقعا تاثیرگذاری پیش روی شما خواهد بود.

6. رودخانه Reuss، سوئیس

Reuss به عنوان چهارمین رودخانه طولانی کشور سوئیس از میان مناطق به واقع جذابی می گذرد. این رودخانه همچنین از میان شهر زیبا و تاریخی لوسرن، دره دیدنی Reuss و تنگه Schöllenen عبور می نماید که درون این تنگه می توانید پل مشهور شیطان را پیدا کنید. طبق افسانه ها، خود اهریمن در ساخت این پل شراکت داشته است. اگر روی رودخانه سوار یک قایق شوید، می توانید از مکان های متنوع و زیبایی همچون روستاهای کوهستانی و شهرهای عظیم در کوهپایه های دست نخورده عبور کنید.

5. رودخانه لی، گوانگشی، چین

رودخانه لی به خاطر مناظر زیبایش که بهتر است با تورهای قایق سواری به تماشای آن ها رفت، مشهور است. این رودخانه محبوب ترین جاذبه منطقه گوانگشی و یکی از برترین جاذبه های کشور چین به شمار می رود. تورهای قایق سواری بخش های زیادی را به گردشگران معرفی می نمایند که در هر کدام از آن ها داستانی اجمالی در خصوص منشا این مناطق را بازگو می نمایند. جهانگرد ها می توانند به تماشای ماهیگیران محلی که توسط باکلان (نوعی پرنده) مشغول صید ماهی هستند، بپردازند. کشتی های کروز 83 کیلومتر راستا بین گویلین و یانگشاو را در حدود 4 تا 5 ساعت طی می نمایند. گویلین شهری زیبا به همراه باغ های پلکانی خیره نماینده است. به دنبال این تورها، گردشگران می توانند در یانگشاو به گشت و گذار بپردازند و شب را در هتل لوکس رودخانه لی توقف نمایند.

4. رودخانه Fjaðrá، ایسلند

رودخانه Fjaðrá از میان دره شگفت انگیز Fjaðrárgljúfur که احتمالا زیباترین دره ای است (و عجیب ترین اسم!) که تا به امروز دیده ایم، می گذرد. بازدیدنمایندگان می توانند به راحتی در طول دره و رودخانه به پیاده روی بپردازند. مناظر این ناحیه به طور مداوم تغییر می نمایند. جریان رودخانه تجربه مکملی با صدای آرام بخش آب است. شما می توانید در طول این رود قدم بزنید، اما حتما پوتین های راحت مخصوص پیاده روی بپوشید، چرا که سطح آن ناصاف است. اگر به ایسلند سفر کردید، برای یک بار هم که شده حتما از این شگفتی طبیعی مسحورنماینده دیدن کنید. این رودخانه برای شما تجربه ای عالی از پیاده روی به همراه فرصت های فراوانی برای عکاسی را فراهم می نماید.

3. رودخانه کرکا، کرواسی

پارک ملی کرکا یکی از مشهورترین جاذبه های کشور کرواسی به شمار می رود. پارک زیبای کرکا در اطراف رودخانه ای به همین نام قرار گرفته است. آبشارها محبوب ترین و مشهورترین جاذبه پارک کرکا به شمار می فرایند. احتمالا هیجان انگیزترین مورد در رابطه با این مکان برخلاف اغلب پارک ها که شنا کردن را ممنوع نموده اند، این است که در اینجا بازدیدنمایندگان به شنا کردن در عمق رودخانه تشویق می شوند. یکی از جذاب ترین راه هایی که می توان از پارک دیدن کرد، قایق سواری در رودخانه است. همچنین کرکا به خاطر اکوسیستم غنی جانوری و گیاهی اش مشهور است. به علاوه، تنوع حیرت انگیز مناظری از جمله آبشار ها، دریاچه ها و راستاهای پیاده روی مکانی عالی به همراه فعالیت های تفریحی گوناگون را برای سپری کردن یک روز طولانی فراهم نموده اند.

2. رودخانه سوکا، اسلوونی

رودخانه سوکا که با نام زیبای زمردی هم شناخته می گردد، به خاطر داشتن آب شفاف فیروزه ای مشهور است. تعداد کمی رودخانه در جهان وجود دارد که اینگونه در تمام طول خود رنگ شان را حفظ می نمایند. این شگفتی طبیعی گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. ورزش های آبی مختلف، به خصوص قایق سواری و ماهیگیری در این ناحیه از محبوبیت بالایی برخوردارند. فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه و لذت بردن از زیبایی های آن است. در فصل زمستان هوا سرد و مشکل آفرین است. با این وجود می توان از اسکی کردن در کوه های جولیان نهایت استفاده را برد .منطقه ای واقعا خوش منظره و یکی از زیباترین رودخانه های اروپا که فرصت انجام فعالیت های تفریحی مختلفی را فراهم می نماید.

1. رودخانه وردن (Verdon)، آلپ-دو-اوت-پرووانس، فرانسه

آب های فیروزه ای خارق العاده این رودخانه ، تنگه وردن را به یکی از زیباترین نقاط اروپا تبدیل نموده است. دره رودخانه، ماجراجویان زیادی را به خود جذب می نماید. صخره نوردان و کوهنوردان می توانند از میان بیش از 1,500 راستا، یکی را انتخاب نمایند. قایق سواری در طول رودخانه یکی دیگر از محبوب ترین جاذبه های این منطقه است، چرا که فرصت تماشای مکان های شگفت انگیزی را فراهم می نماید. مهمتر از همه، بانجی جامپینگ، دوچرخه سواری کوهستانی، فلای فیشینگ (نوعی ماهیگیری) و پاراگلایدینگ از دیگر تفریحاتی است که در اختیار گردشگران قرار می گیرد. تنگه دو وردن به عنوان جواهری طبیعی در فرانسه شناخته می گردد که جهانگرد هایی از سراسر جهان برای تماشا و انجام تفریحات سرگرم نماینده از آن بازدید می نمایند. تنگه دو وردن را می توان بهترین دره اروپا نامید که فرصت انجام فعالیت های تفریحی بسیار و تماشای مناظر زیبا را فراهم می نماید. منبع: placestoseeinyourlifetime

منبع: کجارو
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1460

به "10 رودخانه شگفت انگیز در اطراف جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رودخانه شگفت انگیز در اطراف جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید