100 برنامه برای تامین برق پایدار در فارس

به گزارش تور آسیایی ارزان، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس گفت: دولت سیزدهم برای تامین انرژی برق مورد احتیاج مشترکان همه ارکان علمی و دانشگاهی تا قانونگذاری و اجرایی به کار گرفت و 100 برنامه در 4 محور اجرایی شد.

100 برنامه برای تامین برق پایدار در فارس

مهندس یدالله حقیقی در نشست خبری رویکرد های اجرایی عبور از تابستان گذشته را تبیین کرد و محور های مد نظر در این رابطه را تامین حداکثر فراوری، آمادگی مطلوب شبکه انتقال و توزیع، مدیریت مصرف و تقاضای موثر و مدیریت هماهنگی و همکاری و ارتباط دوسویه با مشترکان و مدیران ارشد استان ها گفت.

او گفت: در استان های فارس و بوشهر اجرای همه این محور ها به واسطه همکاری استانداران، فرمانداران، مدیران دستگاه های مختلف و تعامل مطلوب مشترکان صنعتی، کشاورزی و خانگی، به نتیجه رسید و بدون خاموشی برنامه ریزی شده تابستان را پشت سر گذاشتیم.

حقیقی، ضمن تاکید بر اینکه، وظیفه ذاتی شرکت برق منطقه ای و شرکت های تحت مدیریت، تامین برق مطمئن و پایدار برای همه مشترکان است، گفت: یکی از دغدغه های مهم در تابستان سال جاری، مواجهه با مسئله ای به نام فروپاشی شبکه به علت ناترازی موجود بود که، از آن عبور کردیم.

او با اشاره به تعامل مطلوب مشترکان دیماندی در بخش های صنعت و کشاورزی برای عبور پیروز از بحران تامین انرژی برق ایام تابستان، گفت: سال جاری در کل کشور بالغ بر 11 میلیون مشترک مشمول دریافت مشوق های تعریف شده مطابق دستورالعمل ها شدند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر با اشاره به کسب عنوان اول به وسیله این شرکت در جشنواره استانی شهید رجایی، به بهره برداری از پروژه های متعدد در ایام هفته دولت، علی رغم وجود موانع اعتباری اشاره نمود.

او گفت: در هفته دولت عملیات اجرایی 24 پروژه تاثیرگذار در 2 استان فارس و بوشهر با اعتباری بالغ بر 5300 میلیارد تومان شروع شد که 2300 میلیارد تومان آن مربوط به فارس و 3 هزار میلیارد تومان مربوط به استان بوشهر بود.

حقیقی در بیان اقدامات شاخص اجرایی شده به وسیله صنعت برق در فارس گفت: بهره برداری از نیروگاه خورشیدی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با ظرفیت منصوبه 200 کیلووات، اجرای یک تونل خط انتقال برای تامین برق مورد احتیاج قطار شهری شیراز و بعلاوه تامین برق مورد احتیاج خط دوم انتقال آب درودزن به شیراز، جزو پروژه های مهم اجرایی و افتتاح شده بوده است.

او با اشاره به سفر وزیر نیرو به استان بوشهر و بهره برداری از پروژه های متعدد در این استان، گفت: اجرایی شدن پروژه های افزایش ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه و افزایش ظرفیت ایستگاه 400 کیلوولت کنگان جزو این طرح ها بود.

حقیقی ضمن یادآوری اینکه تامین برق جزیره خارک به عنوان یکی از جزایر مهم و استراتژیک کشور، برعهده این شرکت است، گفت: در سنوات گذشته اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده بود و همین امر منجر به بروز خاموشی در ایام تابستان 1400 در خارک شد.

او، با بیان اینکه تامین برق مورد احتیاج خارک، از شبکه سراسری جداست، وجود پایانه های نفتی در این منطقه را یادآور شد و گفت: به واسطه اهمیت تامین انرژی برق موضوع ایجاد نیروگاه های نو در خارک در دستور کار قرار گرفته است، اما برای عبور از پیک بار تابستان سال جاری، برنامه سرویس و نگهداری واحد های قدیمی با قوت انجام شد به نحوی که یک ساعت هم خاموشی در خارک حادث نشد.

حقیقی، شرکت برق منطقه ای فارس را یکی از حامیان شرکت ها و فعالیت های دانش بنیان دانست و با بیان اینکه هم اینک 6 قرارداد با دانش بنیان ها منعقد شده است، گفت: در این بخش بالغ بر 40 پروژه تحقیقاتی و ساخت تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس مقدار مطالبات این شرکت را بالغ بر 1700 میلیارد تومان گفت و گفت: بزرگترین بدهکار این شرکت، صنایع آلومینیوم جنوب واقع در لامرد است؛ حال آنکه این صنعت قرار بود برای تامین احتیاج خود به انرژی برق یک نیروگاه 913 کیلوواتی را احداث کند، اما تا به امروز به تعهد خود عمل نکرده است.

این مقام مسئول، استان های فارس و بوشهر را مناطقی دارای ظرفیت مطلوب برای ایجاد نیروگاه های انرژی های نو به ویژه خورشیدی دانست و گفت: در سنوات قبل مجوز ایجاد 4 هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی صادر شده بود که به دلایل مختلف دریافت کنندگان مجوز، در راه اندازی پیروز نبودند.

او ظرفیت عملیاتی کنونی نیروگاه خورشیدی در فارس را بالغ بر 100 مگاوات اعلام و ابراز امیدواری کرد که این مقدار طی 3 سال آینده به عدد 500 مگاوات افزایش یابد.

حقیقی بعلاوه، برخورد با تخلفات حوزه برق به ویژه استخراج رمز ارز را جزو اولویت ها برشمرد و ضمن یادآوری اینکه دستگاه های امنیتی و انتظامی وظیفه اصلی در این بخش را عهده دار هستند، گفت: هرگونه استفاده غیرمجاز در زمینه استخراج رمزارز ها منجر به برخورد شدید قانونی خواهد شد.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2172

به "100 برنامه برای تامین برق پایدار در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 برنامه برای تامین برق پایدار در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید