20 درصد دانشجویان ارشد و دکتری از استعداد های درخشان هستند

به گزارش تور آسیایی ارزان، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی وزارت علوم گفت: 20 درصد دانشجویان ارشد و دکتری وزارت علوم از میان استعداد های درخشان انتخاب می شوند.

20 درصد دانشجویان ارشد و دکتری از استعداد های درخشان هستند

محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگاران، درباره مهاجرت نخبگان گفت: مهاجرت نخبگان یک پدیده اجتماعی و فرهنگی با ابعاد خیلی گسترده و پیچیده است.

او اضافه نمود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نوبه خود در شناسایی دانشجویان استعداد درخشان در قالب المپیاد های علمی و غیر از المپیاد های علمی در طول دوران تحصیل اقدام و برنامه ریزی هایی نموده است.

آهنچیان توضیح داد: حدود 20 درصد از دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری وزارت علوم از میان دانشجویان استعداد درخشان و المپیاد های علمی انتخاب می شوند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 4 محور برای دانشجویان استعداد درخشان به صورت ویژه داریم که شامل شناسایی، پرورش، راهنمایی و پشتیبانی از این دانشجویان است که آن قسمت پرورش و راهنمایی دانشجویان استعداد درخشان بیشتر به این منظور است که تعهدات لازم را نسبت به شرایط جامعه و سرنوشت کشور خود داشته باشند و باعث تقویت آن شویم.

آهنچیان درباره مهارت شماری از نخبگان گفت گفت: داوطلبان وقتی برای تحصیل از کشور خارج می شوند ممکن است که برگشتشان با محدودیت هایی همراه گردد که این مسئله می تواند دلایل متعددی داشته باشد و وزارت علوم باید اقداماتی انجام دهد که دانشجو از کشور خارج نگردد یا اگر خارج می گردد روی جنبه های اخلاقی و تعهدیش در دوره های تحصیلی دانشجو کار فرهنگی انجام دهد که در حال حاضر چنین برنامه هایی وجود دارد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه نمود: محتمل است که برترین دانشجویان کشور به دلایل شخصی یا دلایل دیگری که که مرتبط با وزارت علوم نیست از کشور خارج شوند و دیگر بر نگردند، در عین حال وزارت علوم آمادگی این را دارد که اگر پیشنهاداتی برای توسعه برنامه های پرورش و راهنمایی دانشجویان استعداد درخشان از هریک از آحاد مردم وجود داشت در اختیار قرار بگیرد تا اقدامات موثرتری انجام دهیم.

بیشتر بخوانید

اخیرا مهاجرت نخبگان ایرانی افزایش یافته است

ورود دانشجویان واکسن نزده به کلاس ممنوع است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1932

به "20 درصد دانشجویان ارشد و دکتری از استعداد های درخشان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 درصد دانشجویان ارشد و دکتری از استعداد های درخشان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید