2500 نخبه را از دانشگاه های خارجی به کشور بازگرداندیم

به گزارش تور آسیایی ارزان، تهران (پانا) - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت توانستیم در 4 سال گذشته 2500 نخبه ایرانی را از 100 دانشگاه خارجی به کشور بازگردانیم.

2500 نخبه را از دانشگاه های خارجی به کشور بازگرداندیم

با ما همراه باشید و درباره خرید متعادل بیشتر بدانید.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری در مرنام مبادله تفاهمنامه های همکاری بین وزارت راه و شهرسازی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: توانستیم در 4 سال گذشته 2500 نخبه ایرانی را از 100 دانشگاه خارجی به کشور بازگردانیم.

وی ادامه داد: تمام این افراد در شرکت های دانش بنیان به کار گرفته شدند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های اجرا شده در بخش توسعه پارک های فناوری گفت: در چند سال اخیر بیش از 13 هزار میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی در پارک های فناوری سرمایه گذاری شده است.

ستاری با بیان اینکه امروز 280 هکتار اراضی تازه به پارک علم و فناوری پردیس اضافه می شود، افزود: در حال حاضر ظرفیت پارک علم و فناوری پردیس 90 هکتار است که با الحاق اراضی تازه، در پردیس تغییرات اساسی رخ می دهد و می تواند محلی برای به کارگیری نخبگان علمی کشورمان باشد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به عدم آلایندگی شرکت های دانش بنیان گفت: در هیچ یک از پارک های علم و فناوری شاهد آلایندگی شرکت ها نیستیم و اساساً این ویژگی اقتصاد دانش بنیان است که همراه با محیط زیست است و با تعریف قدیم صنایع که با آلودگی آب و هوا همراه بودند کاملا فرق دارد و امیدوارم پارک علم و فناوری پردیس به نام الگوی پیروز پایه گذار اتفاقات مهم و موثری در این حوزه باشد.

ستاری با بیان اینکه توسعه زیرساخت های پردیس به توسعه زیرساخت های شرکت های دانش بنیان کمک می کند، بیان داشت: امیدواریم الگوی پیروز پارک فناوری پردیس در پارک پرند هم تکرار شود و اهمیت دادن به اقتصاد دانش بنیان و نخبگان علمی از دستاوردهای بزرگ وزارت راه و شهرسازی است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1733

به "2500 نخبه را از دانشگاه های خارجی به کشور بازگرداندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2500 نخبه را از دانشگاه های خارجی به کشور بازگرداندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید