4 روش دکوراسیون خانه با جوت یا کنف هندی

به گزارش تور آسیایی ارزان، در چند سال اخیر دکوراسیون خانه با کنف هندی بسیار ترند شده است و علاوه بر زیبایی شناسی مزایای دیگری نیز دارد. کنف با جوت در واقع یک فیبر گیاهی تجدیدپذیر است و به محیط خانه گرما و بافت خاصی می دهد. این الیاف دوستدار محیط زیست به راحتی با هر سبک یا پالت رنگی از طرح های مینیمالیستی و مدرن گرفته تا دیزاین بوهو و سنتی ترکیب می شود.

4 روش دکوراسیون خانه با جوت یا کنف هندی

جوت چیست؟

جوت یک ماده طبیعی است که از الیاف براق گیاه کرکروس ساخته شده است. این گیاه در منطقه ها گرم و مرطوب آسیا و جنوب هند رشد می کند و تا 3 متر بلند می شود و برگ هایی با لبه های دندانه دار و گل های زرد ریز دارد. پس از یک فرآیند زمان بر که با خیساندن این گیاه به مدت 30 روز شروع می شود، رشته های بلندی از زیر پوست ساقه خارج می شوند. در مرحله بعد این الیاف شسته، خشک و دسته بندی می شوند و به کارخانه برای ساخت منسوجات فرستاده می شوند.

جوت که با نام هسین نیز شناخته می شود، یک الیاف دوستدار محیط زیست است. جوت باعث آلودگی محیط زیست نمی شود و برای کشت و بدست آوردنش نیاز به فرآیند های صنعتی و شیمیایی نیست، بنابراین کشت آن ردپای اکولوژیکی کمتری بر جای می گذارد. این فیبر طلایی به راحتی در یک چرخه سریع تا 6 ماه رشد می کند و آن را به یک منبع تجدید پذیر باورنکردنی تبدیل می کند. دکوراسیون خانه با کنف هندی یکی از موارد کاربرد این الیاف طبیعی است.

نحوه استفاده از جوت در دکوراسیون خانه

جوت یا کنف هندی به جز مزایای زیست محیطی به فضای داخلی خانه گرما، دوام و بافت می افزاید و برای طراحی لوازم خانه، فرش و پنجره ها ایده آل است. بافت درشت جوت الگو های منحصر به فردی ایجاد می کند و عمق و مجذوب کنندهیت بصری را به فضا می بخشد. در ادامه 5 روش دکوراسیون خانه با کنف هندی را توضیح می دهیم.

1. بافت طبیعی به دیوار های خانه اضافه کنید

هیچ چیز زیباتر از دیوارپوش های زیبا که از طبیعت ساخته شده اند نیست. الیاف بلند جوت بسیار بادوام هستند و وقتی بافته می شوند اثر هنری زیبایی به وجود می آید. می توانید اتاق نشیمن خود را با کاغذ دیواری جوت بپوشانید یا از لایه ای نازک جوت برای این کار استفاده کنید. رنگ های طلایی و طبیعی کنف هندی به فضای اتاق گرما و آرامش می بخشد و به همین دلیل برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب عالی است. به علاوه پالت رنگ خنثی آن تقریبا با تمام دکورها و پالت رنگی ترکیب می شود.

2. از کنف هندی برای پنجره ها استفاده کنید

یکی از راه های دکوراسیون خانه با کنف هندی استفاده از آن به عنوان پرده پنجره است. این جنس پرده علاوه بر این که بسیار زیبا است هنگام فیلتر کردن نور، درخششی نرم و پراکنده به فضای داخلی می افزاید و فضایی دنج ایجاد می کند. هنگام انتخاب پرده برای اتاق خواب پرده ای که بافت ریز داشته باشد را انتخاب کنید و آن را با یک آستر تیره جداگانه ترکیب کنید. رنگ های طبیعی و خاکی جوت به طور یکپارچه با پالت های رنگی مختلف ترکیب می شوند.

3. از فرش های از جنس جوت استفاده کنید

اگر در پی فرشی با الیاف طبیعی هستید، فرش جوت را انتخاب کنید. فرش های جوت در حالی که به اتاق ها زیبایی بصری می بخشند، الگو ها و بافت های منحصر به فردی دارند. فرش های جوت علاوه بر زیبایی به دلیل خاصیت عایق و ضد الکتریسیته ساکن و آکوستیک و رسانایی حرارتی کم انتخابی بسیار عالی هستند. جوت همچنین به طور طبیعی مقاوم در برابر آتش و حشرات است و برای افرادی که آلرژی یا تحریکات پوستی دارند عالی است. در حالی که جوت ماده ای بادوام است، تمیز کردن آن می تواند چالش برانگیز باشد و با آب یا مواد شیمیایی واکنش نشان دهد، بنابراین بهتر است از آشپزخانه، حمام و مکان های پرتردد مانند راهرو ها و راه پله ها دور نگه داشته شود.

برای یک دکوراسیون مجذوب کننده یک قالیچه جوت را زیر یک فرش طرح دار قرار دهید تا حالتی مانند بوهو استایل داشته باشد یا چند طرح مختلف را برای بافت بیشتر روی هم قرار دهید. در دکوراسیون خانه با کنف هندی از فرش های جوت استفاده کنید زیرا برای هر سبک و سلیقه ای طرح های خاصی دارد.

4. مبلمان را با جوت دیزاین کنید

جوت به دلیل راحتی و دوام زیاد در طراحی مبلمان، صندلی های راحتی بسیار ایده آل است. بافت درشت کنف هندی باعث مجذوب کنندهیت زیاد فضای داخلی خانه می شود. این الیاف طبیعی برای مبلمانی که استفاده زیادی از آن ها می شود ایده آل است، زیرا در برابر سایش و پاره شدن مقاوم هستند. به علاوه رنگ خنثی و بافت ظریف آن به خوبی با بیشتر منسوجات دیگر خانه مکمل است. بنابراین در دکوراسیون خانه با کنف هندی دیزاین صندلی های راحتی را با جوت در نظر بگیرید.

کلام آخر

با انتخاب لوازمی از جنس جوت یا کنف هندی نه تنها یک انتخاب مسئولانه و زیست محیطی انجام می دهید بلکه عنصری از گرما و بافت را به خانه خود اضافه می کنید که فراتر از ترند های روز دنیا است. الیاف طبیعی جوت به طور یکپارچه با سبک های مختلف دکوراسیون از بوهو تا طراحی های انگلیسی به خوبی ترکیب می شود.

منبع: bhg

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5064

به "4 روش دکوراسیون خانه با جوت یا کنف هندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روش دکوراسیون خانه با جوت یا کنف هندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید