6 دمنوش مناسب محل کار

به گزارش تور آسیایی ارزان، خیلی از افراد ساعت زیادی را در محل کار سپری می نمایند و به همین علت باید به تغذیه خود اهمیت بدهند تا کمتر خسته شوند و انرژی بیشتری داشته باشند. یکی از موارد مهمی که می توانید با نوشیدن آن در محل کار کارکرد مغزتان را بالا ببرید، نوشیدن و انتخاب دمنوش مناسب محل کار است. محققان معتقدند مصرف بعضی دمنوش ها در محل کار باعث می گردد که انرژی شما بیشتر گردد و بازدهی تان افزایش یابد. در ادامه ابتدا با تاثیر نوشیدن دمنوش آشنا خواهیم شد و سپس درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد که کدام دمنوش مناسب محل کار است.

6 دمنوش مناسب محل کار

دمنوش ها چه فوایدی دارند؟

دمنوش ها از جمله نوشیدنی هایی هستند که به علت فواید بالا، در سال های اخیر هواداران زیادی پیدا نموده اند. این نوشیدنی های خوشمزه انواع مختلفی دارند، حاوی گیاهان و میوه های خشک هستند و طعم و مزیت آن ها نیز با یکدیگر فرق دارد. البته شاید شما ترجیح دهید که قهوه و چای بنوشید و سراغ دمنوش نروید. با وجود اینکه چای و قهوه دو نوشیدنی پرطرفدار و فوق العاده هستند، اما اگر بیش از حد مصرف شوند، باعث مسائل زیادی از جمله اضطراب، بی خوابی، افزایش فشار خون و ضربان قلب می شوند. بنابراین باید یک جایگزین خوب داشته باشند که دمنوش مناسب محل کار می توانند جایگزین مناسبی برای این نوشیدنی های پرطرفدار باشند.

از جمله مسائلی که با نوشیدن انواع مختلف دمنوش محل کار برطرف می گردد می توان به استرس، اضطراب، فشارخون، درد شکم، افسردگی، جوش صورت، چاقی اشاره نمود. بعلاوه بعضی از آن ها انرژی زا نیز هستند. بیشتر ما ترجیح می دهیم در یک روز سخت کاری با خوردن یک فنجان دمنوش، آرامش بیشتری بگیریم و انرژی خود را بالا ببریم، اما اگر انتخاب درستی نداشته باشیم به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.

معرفی دمنوش مناسب محل کار

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که کدام دمنوش مناسب محل کار است، قبل از انتخاب باید شرایط خودتان را در محل کار در نظر بگیرید.بیشتر اوقات ما سرکار دچار کمبود انرژی هستیم یا می خواهیم اعصاب و بدنمان در آرامش باشد تا بازدهی مان بالاتر رود. به همین علت، برترین دمنوش در محل کار، دمنوشی است که هم اعصاب شما را آرام نگه می دارد و هم انرژی تان را افزایش می دهد؛ در ادامه با این نوع دمنوش ها آشنا خواهیم شد.

دمنوش بابونه

اگر در محل کار خود دچار استرس و تنش هستید و در پی یک نوشیدنی آرامش بخش می گشت، بابونه می تواند برترین انتخاب باشد. این نوشیدنی تقریبا همه چیز دارد! آرام بخش است، نگرانی های شما را کمتر می نماید و روحیه تان را بالا می برد. بعلاوه یک گزینه عالی برای روزهایی با هوای آلوده است. البته کاهش اضطراب و استرس تنها فایده این نوشیدنی معجزه آسا نیست و فواید دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • بهبود علائم افسردگی
  • مدیریت سطح قند خون
  • بهبود هضم
  • تسکین گلودرد و سرفه
  • 7 دمنوش عالی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

دمنوش گل رز

اگر هنوز هم در پی جواب این سوال هستید که کدام دمنوش ها برای محل کار مناسب هستند، از کنار دمنوش گل رز به سادگی عبور نکنید. این دمنوش تاثیراتی زیادی دارد که از مهمترین آن ها می توان به افزایش تمرکز حین کار اشاره نمود. بیشتر ما از مشکل عدم تمرکز در محل کار رنج می بریم و در بیشتر مواقع همین موضوع باعث کم شدن کارایی ما می گردد. به یاری این نوشیدنی می توانید با تمرکز بیشتری کارهای خود را انجام دهید. از دیگر خواص دمنوش گل رز می توان به این موارد هم اشاره داشت:

  • بهبود خلق و خو
  • بهبود سیستم ایمنی
  • کاهش دیسترس تنفسی
  • یاری به هضم غذا

دمنوش زنجبیل

یکی دیگر از گزینه های که می توان آن را در فهرست برترین دمنوش های محل کار قرار داد، دمنوش زنجبیل است. نوشیدن زنجبیل به شما یاری می نماید که خستگی شما کمتر گردد و از بی حالی جلوگیری می نماید. یکی از مسائل رایج در محیط کار کمبود انرژی و احساس خستگی است که شما می تونید با این دمنوش انرژی خود را افزایش دهید و کمتر احساس خستگی داشته باشید. البته این مورد تنها ویژگی زنجبیل نیست و مصرف این دمنوش فواید زیر را نیز دارد:

  • تسکین دهنده اعصاب
  • جلوگیری از سردرد، استفراغ و میگرن
  • چربی سوزی و کاهش وزن
  • تقویت ریه
  • درمان سرفه

دمنوش زعفران

حتما شما هم شنیده اید که اگر می خواهید شادتر باشید، زعفران بهره ببرید. دمنوش زعفران نیز باعث ایجاد شادی و افزایش انرژی شما در محیط کار می گردد و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. بنابراین اگر می خواهید که نشاط بیشتری داشته باشید، از دمنوش زعفران یاری بگیرید. بعلاوه این نوشیدنی به تقویت حافظه یاری می نماید و می توانید یک حافظه قدرتمند داشته باشید. دمنوش زعفران برای کنترل اعصاب نیز انتخابی عالی است. البته حتما سعی کنید که در مصرف زعفران زیاده روی نکنید. از دیگر مزیت های این دمنوش می توان به این موارد اشاره نمود:

  • خاصیت ضد سرطانی
  • تنظیم فشار خون
  • ضد افسردگی
  • افزایش سلامتی چشم
  • 7 چای و دمنوش برای پایین آوردن قند خون بیماران دیابتی

دمنوش برگ و میوه به

دمنوش میوه به یکی از انتخاب های مناسب برای محل کار است که علاوه بر طعم خوشمزه، استرس را نیز کاهش می دهد و نشاط آور است. اگر سر کار دچار استرس زیادی هستید و می خواهید این شرایط را کنترل کنید، دمنوش به گزینه بسیار خوبی است. این نوشیدنی هم استرس شما را کاهش می دهد و هم انرژی تان را بالاتر می برد. البته فواید دیگری نیز دارد که شامل موارد زیر می گردد:

  • تقویت قلب، کبد و معده
  • برطرف نماینده بوی بد دهان
  • بهبود سردرد
  • یاری به هضم غذا

دمنوش چای سبز

یکی از رایج ترین و برترین انتخاب ها برای کاهش استرس چای سبز است. بنابراین اگر استرس بالایی سرکار تحمل می کنید و این دغدغه را نیز دارید که دمنوش های مناسب محل کار را پیدا کنید، سراغ چای سبز بروید. چای سبز یک داروی ضد استرس گیاهی محسوب می گردد که حاوی آنتی اکسیدان و پلی فنول و ال تیانین است و این موارد به کاهش چشمگیر اضطراب یاری می نمایند. از دیگر خواص آن می توان به ضد التهاب بودن و چربی سوزی اشاره نمود.

.

سخن پایانی

در این مقاله با دمنوش های مناسب محل کار آشنا شدیم و گفتیم که می توان این نوشیدنی های خوشمزه و مفید را جایگزین زیاده روی در نوشیدن قهوه و چایی کرد. این دمنوش ها ضد اضطراب و استرس هستند و باعث بالا رفتن انرژی شما در محیط کاری می شوند. البته نوشیدن چای و قهوه در صورتی که زیاد نباشد، مفید است؛ این نکته در خصوص دمنوش ها هم صدق می نماید. بنابراین بهتر است در استفاده از این دمنوش های مفید زیاده روی نکنید، زیرا باعث ایجاد مسائلی می گردد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 اسفند 1402 بروزرسانی: 29 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4371

به "6 دمنوش مناسب محل کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 دمنوش مناسب محل کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید