6 عادت اشتباه مراقبت از پوست که شادابی آن را از بین می برند

به گزارش تور آسیایی ارزان، دینو/درک دقیق این که چه نوع عادات و روش های مراقبتی برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست درست است و چه مواردی نادرست، می تواند بسیار گیج نماینده باشد. گاهی می شنویم که برای شاداب ماندن پوست باید آن را لایه برداری کنیم و گاهی متخصصان این کار را منع می نمایند. با توجه به این موارد در این مطلب قصد داریم شما را با 6 عادت اشتباه مراقبت از پوست که شادابی آن را از بین می برد آشنا کنیم تا بتوانید متناسب با شرایطتان روش های درستی را انتخاب کنید. با دینو در ادامه همراه باشید.

6 عادت اشتباه مراقبت از پوست که شادابی آن را از بین می برند

شما باید همواره به این موضوع توجه کنید که وقتی صحبت از یک روتین مراقبتی زیبایی می گردد، باید کارهایی را که متناسب با شرایط پوست خودتان است انجام دهید و برای هر پوستی این شرایط متفاوت خواهد بود. با این وجود به گفته متخصصان تعداد انگشت شماری از عادات و روش های مراقبتی از پوست وجود دارد که می تواند همواره و در همه حال صادق باشد. در ادامه با 6 عادت اشتباه مراقبت از پوست آشنا شوید و برای جوان ماندن پوستتان اشتباهات خود را تغییر دهید.

1. عدم استفاده هر روزه از کرم ضدآفتاب

با توجه به نتایج اخیر به دست آمده از تحقیقات، به نظر می رسد هیچ محدودیتی در تعداد دفعاتی که می توان به صورت روزانه از کرم های ضدآفتاب با SPF مناسب استفاده کرد، وجود ندارد. اگر می خواهید از بروز پیری زودرس در پوستتان جلوگیری کنید، یکی از مهم ترین کارها، محافظت از پوست خود در برابر اشعه مضر ماورای بنفش (UV) خورشید است. با این حال بسیاری از افراد به اشتباه فقط در ماه های تابستان از SPF برای محافظت از پوست خود استفاده می نمایند که به هیچ وجه کافی نیست. آسیب های اشعه مضر خورشید همواره وجود دارد و می تواند از پشت ابر، پنجره و حتی در سایه هم به پوست شما نفوذ کند. برترین کار استفاده از کرم های ضدآفتاب به صورت مداوم و روزانه است.

2. استفاده از دستمال مرطوب پاک نماینده آرایش به جای پاک نماینده های مخصوص

درست است که دستمال های مرطوب پاک نماینده آرایش در ظاهر راحت و ایده آل هستند؛ اما، می توانند برای شرایط پوست شما بسیار مضر باشند. این دستمال ها حاوی مواد شیمیایی مضری مانند الکل های قوی هستند که تعادل pH طبیعی پوست را از بین می برد. این مواد می توانند باعث تحریک، خشکی و دهیدراته شدن پوست شما شوند که مسائل بیشتری ایجاد می نمایند. پاکسازی بیش از حد با دستمال های زبر می تواند پوست را نازک و پیر کند.

3. استفاده زیاد از مواد پودری و پنکک

این تنها عادت های مراقبتی اشتباه نیست که می تواند باعث پیری پوست گردد، نحوه استفاده از مواد آرایشی هم می تواند تاثیرگذار باشد. استفاده بیش از حد از مواد پودری مانند پودر فیکس یا پنکک می تواند منجر به خشکی و بی رنگ شدن پوست گردد و چین و چروک های ظریف را افزایش دهد.

4. نادیده گرفتن مرطوب نماینده

اگر فکر می کنید که فقط در مواقع خشکی باید به سراغ مرطوب نماینده بروید، باید بدانید که اشتباه می کنید. برای جوان نگه داشتن پوست همواره رطوبت و هیدراتاسیون آن را در بالاترین اولویت خود قرار دهید. پوست همواره به آبرسانی احتیاج دارد. بدون استفاده از مرطوب نماینده ها، به علت کم آبی چین و چروک ها بسیار عمیق تر به نظر می رسند.

5. انتخاب آرایش بیش از حد تیره برای چشم

یک آرایش چشم تیره می تواند گزینه ای عالی و پایدار برای یک مهمانی طولانی باشد؛ اما، استفاده مداوم از مواد آرایشی تیره رنگ، شما را پیرتر نشان می دهد. البته باید بدانید که این مواد در طولانی مدت اثر تیره خود را روی پوست می گذارند و به خصوص دور چشم شما را تیره می نمایند. برای داشتن یک آرایش برجسته بهتر است به جای رنگ مشکی به سراغ رنگ هایی مانند قهوه ای یا خاکستری ملایم برای چشم ها و صورتی روشن برای لب های خود بروید.

6. لایه برداری بیش از حد

استفاده بیش از حد از اسکراب ها و مواد لایه بردار صورت، در طولانی مدت اثر بسیار منفی و ناخوشایندی روی پوست می گذارد. این مواد سد چربی طبیعی شما را از بین می برند و پوست را نازک و حساس نموده و آن را در برابر اشعه های مضر آسیب پذیرتر می نمایند. برای پاکسازی و جدا کردن سلول های مرده پوست، کافی است فقط هفته ای یکبار و حتما از لایه بردارهای ملایم بهره ببرید.

نظر شما درباره 6 عادت اشتباه مراقبت از پوست چیست؟ آیا اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید تا با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید؟ نظرات و پیشنهادات ارزشمندتان را برای ما بنویسید.

منبع: همگردی
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1860

به "6 عادت اشتباه مراقبت از پوست که شادابی آن را از بین می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 عادت اشتباه مراقبت از پوست که شادابی آن را از بین می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید