8 نکته برای آرایش چشم پف دار که باید رعایت کنید

به گزارش تور آسیایی ارزان، اگر این متن را می خوانید احتمالا چشم پف دار دارید! شاید چند باری آرایش چشم را امتحان کرده باشید و ناامید شده باشید چون معمولا هر چه آرایش کنید، پشت پلک های شما پنهان می شود. اگر چشم پف دار دارید یا پلک های شما افتاده است، برای آرایش چشم پف دار از این ترفندهای امتحان شده استفاده کنید.

8 نکته برای آرایش چشم پف دار که باید رعایت کنید

چرا آرایش چشم پف دار فرق دارد؟

آرایش چشم پف دار کار سختی است و نیازمند رعایت کردن چند نکته است چون بیشتر قسمت های پلک، پنهان می شود. به همین دلیل نمی توان مثل سایر انواع چشم ها آن را آرایش کرد. حتی ممکن است بخش هایی از آرایش شما مثلا سایه چشم، به هم بریزد، پخش شود و ظاهری نامرتب ایجاد کند.

این تجربه ها ناامیدکننده است ولی داشتن پف چشم یا پلک افتاده باعث نمی شود که به کلی از آرایش کردن آن صرف نظر کنید. حتی لازم نیست از ترندهای دنیای آرایش چشم پوشی کنید. کافی است چند ترفند را بشناسید و موقع آرایش کردن، آن را به کار ببرید. با این نکته ها می توانید چشم های خود را درشت تر، روشن تر و بازتر نشان دهید.

چشم پف دار چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانید چشم پف دار چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

چشم های پف دار آن دسته از چشم هایی هستند که یک لایه پوست روی استخوان زیر ابرو، آن ها را می پوشاند.

هنگامی که چشمان شما باز است، این پوست روی پلک شما می افتد. این ویژگی که باعث می شود بخش بزرگی از پشت پلک، پوشیده و پنهان بماند، دیدن آرایش چشم شما را کمی سخت می کند.

ساده ترین راه برای تشخیص اینکه آیا چشمان پف دار دارید یا خیر، بررسی آن ها در آینه است. اگر نمی توانید چین و چروک طبیعی یا پشت پلک خود را زمانی که چشمانتان باز است ببینید، احتمالاً چشمان پف دار دارید.

اگر چشم شما پف دار است، اصلا نگران نباشید. هر چشمی زیبایی خاص خود را دارد؛ فقط برای آرایش این قبیل چشم ها باید چند نکته را در نظر بگیرید.

8 ترفند برای آرایش چشم مناسب پلک های افتاده و پف دار

هدف از آرایش چشم پف دار معمولا درشت تر کردن چشم است. چون این نوع از چشم ها معمولا ریزتر از حالت عادی به نظر می رسند. با رعایت نکته های زیر برای آرایش چشم مناسب پلک های افتاده و پف دار می توانید آرایشی اصولی تر داشته باشید.

1. از پرایمر استفاده کنید

پرایمر مهم ترین لوازم آرایش چشم پف دار است. این محصول کمک می کند که سایه چشم در جای خودش ثابت بماند و پخش نشود. همچنین مانع از ایجاد خط و چروک در آرایش پشت چشم می شود.

پلک چشم های پف دار روی چشم تا می شود و فورا سایه چشم و خط چشم را پخش می کند. با پرایمر، آرایش چشم شما بدون توجه به هر اتفاقی، در جای خود ثابت باقی می ماند.

پرایمرها همچنین قدرت رنگ دهی محصولات را افزایش می دهند در نتیجه طول عمر سایه شما افزایش پیدا می کند و لازم نیست دائم نگران تمدید و اصلاح آرایش خود باشید. در مراحل آرایش چشم پف دار اولین قدم استفاده از پرایمر است.

2. یک خط تازه پشت پلک ایجاد کنید

این مرحله احتمالاً مهم ترین قدم در افزودن عمق و وضوح به چشمان پف دار است. هنگامی که سایه را روی چین پشت پلک خود اعمال می کنید، کمی بالاتر از چین واقعی آن این کار را انجام دهید. در واقع یک خط تازه بالای چین فعلی پشت پلک خود ایجاد می کنید. با انجام این کار، چشم خود را بازتر می کنید و آن را درشت تر نشان می دهید.

اگر سایه را روی چین طبیعی پشت پلک خود بزنید، وقتی چشمان شما باز است، آرایش چشم، زیر استخوان ابروی شما ناپدید می شود. علاوه بر این، چون زیر پلک می ماند، در طول روز به دلیل تماس های مکرر پلک، کم کم پخش می شود.

3. آرایش را به سمت بالا ترکیب کنید

هنگام استفاده از سایه در گوشه بیرونی چشم، رنگ را به سمت بالا و به سمت دم ابروی خود پخش کنید. این کار باعث می شود که چشمان شما کمی به سمت بالا لیفت شود و کمتر پف دار به نظر برسند. همچنین به نشان دادن ظاهر آرایش شما کمک می کند و آرایش چشم دیگر پشت پلک پنهان نمی ماند!

محو کردن آرایش چشم به سمت پایین باعث جمع شدن چشم های شما می شود و باعث می شود که افتاده و خسته به نظر برسند؛ این دقیقاً همان چیزی است که ما سعی می کنیم از آن اجتناب کنیم!

4. از رنگ های تیره در قسمت بیرونی و از رنگ های روشن در قسمت داخلی پلک استفاده کنید

اگر روش های دیگر جواب نمی دهد، از رنگ های روشن در گوشه های داخلی چشم و از رنگ های تیره در گوشه های خارجی چشم استفاده کنید. با به خاطر سپردن همین نکته ساده، می توانید عمق زیادی به چشم پف دار اضافه کنید و کاری کنید که درشت تر و روشن تر به نظر برسند.

اضافه کردن رنگ های تیره در سراسر پلک خصوصا در قسمت های داخلی آن، باعث می شود که چشم های شما کوچک تر و جمع تر دیده شود.

این قانون در مورد سایه زیر چشم هم وجود دارد و در ارایش چشم کوچک و پف دار باید رعایت کنید.

5. داخل پلک بالایی مداد چشم بکشید

شاید فکر کنید که مداد چشم کشیدن در قسمت داخلی پلک، از مد افتاده و دیگر کاربرد ندارد. اما اگر از این روش، در جای درست استفاده کنید می تواند نقش مهمی در درشت تر نشان دادن چشم داشته باشد و آن را سرحال تر و بازتر نشان دهد.

خط چشم کشیدن در قسمت داخلی پلک بالایی با خط چشم مشکی یا قهوه ای به چشم ها عمق ظریفی می بخشد. همچنین می تواند مژه های شما را پرپشت تر نشان دهد. برای اینکه چشمانتان بزرگ تر به نظر برسند (و کمی جذابیت به آن اضافه کنید)، در قسمت داخلی پلک پایین خود خط سفید بکشید.

وقتی صحبت از چشم های پف دار می شود، از کشیدن خط با رنگ های تیره در قسمت داخلی پلک پایین خودداری کنید. در حالی که این ترفند میکاپ چشم پف دار می تواند برای سایر اشکال چشم مفید باشد، اما باعث می شود چشم های پف دار کوچک تر و افتاده تر به نظر برسند.

6. گوشه داخلی چشم را هایلایت کنید

این ترفند سریع و آسان، آرایش چشم ریز و پف دار را به سطح تازهی ارتقا می دهد. با قرار دادن یک سایه روشن یا مات در گوشه های داخلی چشم خود، بلافاصله چشم ها را باز کرده و درخشان تر می کنید.

هایلایت کردن گوشه های داخلی چشم نیز می تواند به چشمان شما بُعد بدهد و چشم شما را برجسته تر و بیدارتر نشان دهد. این ترفند به چشم شما ظاهری چشم نواز می دهد و بقیه قسمت های سایه چشم را متعادل می کند.

7. خط چشم نازک بکشید

اگر از علاقه مندان به خط چشم برای پلک بالا هستید، حتما یک خط چشم بسیار نازک بکشید.

از آنجا که بیشتر قسمت های پلک در چشم های پف دار، پنهان است، یک خط چشم نازک، فضا را برای دیده شدن سایه در زمانی که چشمان شما باز است، ایجاد می کند. همچنین از تیره به نظر رسیدن چشم جلوگیری می کند که باعث می شود چشم های پف دار بسته تر و خسته تر به نظر برسند.

خط چشم سنگین و ضخیم برای چشم ریز و پف دار مناسب نیست زیرا تمام قسمت های قابل مشاهده پلک را می پوشاند؛ این تنها چیزی است که وقتی چشمان خود را باز می کنید می بینید. همچنین بیشتر مستعد پخش شدن و خراب شدن است زیرا وقتی چشمان خود را باز می کنید بیشتر احتمال دارد که به دلیل ساییده شدن با پلک، خراب شود.

8. روی مژه های پایینی ریمل بزنید

بسکمک از افراد از زدن ریمل روی مژه های پایینی خود اجتناب می کنند. اما حقیقت این است که این کار، چشم ها را بزرگ تر، جسورتر و پرتر نشان می دهد.

افزودن ریمل به مژه های بالا و پایین، چشم های پف دار را باز می کند و به طور موثری افتادگی آن را از بین می برد. همچنین می تواند به مژه های پایینی شما حجم دهد که به وضوح بیشتر آن کمک می کند.

فیلم آرایش چشم پف دار

در دو ویدیوی زیر می توانید نمونه هایی از مدل آرایش چشم پف دار را ببینید و آن را خودتان امتحان کنید.

ویدیوی اول یک آرایش مناسب مهمانی را مشاهده می کنید.

ویدیوی دوم یک آرایش ساده و روزمره برای چشم های پف دار است.

نکات بیشتری برای آرایش چشم پف دار وجود دارد، اما این فهرست از کارهایی که باید انجام دهید امتحان شده و درست است و انجام دادن آن برای همه آسان است و باعث می شود که از اجرای آن نتیجه فوری و مطلوب را بگیرید.

البته می توانید در مورد تکنیک های تازه آرایش چشم پف دار و پلک افتاده و متناسب با شکل چشم خاص خود یاد بگیرید و آن ها را امتحان کنید. فقط به این دلیل که چشمان پف دار شما کمی متفاوت به نظر می رسد، به این معنی نیست که زیبا نیستند یا نمی توانید آرایش چشم داشته باشید.

منبع: M2unyc

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 اسفند 1402 بروزرسانی: 8 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 3657

به "8 نکته برای آرایش چشم پف دار که باید رعایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته برای آرایش چشم پف دار که باید رعایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید