6 مدل موی کلاسیک مردانه که هیچ وقت دمده نمی شوند

به گزارش تور آسیایی ارزان، مو تنها یک بخش جزئی از ظاهر نیست بلکه قدرتی خارق العاده تر دارد. مو این قابلیت را دارد که ظاهر کلی یک مرد را به صورت کامل تغییر دهد. ترندهای دنیای مد تغییر می کنند اما مدل موهای کلاسیک مردانه هیچگاه دمده نمی شوند. این مدل های ماندگار در طول زمان امتحان خود را پس داده اند و به جزء اصلی استایل تبدیل شده اند. فرقی نمی کند که مدل مو پیچیده، مدل اسلیک بک یا کرو کات باشد، در هر حال در این مطلب بهترین انواع مدل موی کلاسیک مردانه که برای همه آقایان مناسب است را توضیح داده ایم. بنابراین در صورتی که در پی بهبود استایل خود هستید از این مدل موهای ماندگار و جاودانه که هیچگاه دمده نمی شوند استفاده کنید یا از آن ها الهام بگیرید.

6 مدل موی کلاسیک مردانه که هیچ وقت دمده نمی شوند

انواع مدل موی کلاسیک مردانه

1. فرنچ کراپ

فرنچ کراپ یک مدل موی کلاسیک مردانه کوتاه است که به دلیل سادگی اش معروفیت دارد. ذات ساده و مینیمال این مدل با کناره های کوتاه تر و تکه های کوتاه یکنواخت در بالای سر به یکی از مدل های پرطرفدار در میان نسل های مختلف آقایان تبدیل شده است. فرنچ کراپ به دلیل اینکه ظاهر متعادل و متناسبی را بدون تمایز زیادی بین قسمت های کناری و بالایی سر ایجاد می کند بسیار کاربردی بوده و تنوع زیادی دارد.

هنگام انتخاب مدل فرنچ کراپ به نوع موهای خود توجه کنید. افرادی که موهای پرتر و ضخیم تری دارند باید از آرایشگر خود بخواهند انتهای موهایشان را برای بعد دادن به موها به صورت حرفه ای قیچی کند. مدل فرنچ کراپ برای صورت های مستطیلی بسیار مناسب است و به کوتاه تر به نظر رسیدن صورت کمک می کند. علاوه بر این صورت های بیضی شکل و لوزی شکل هم می توانند از مدل های کوتاه تر فرنچ کراپ استفاده کنند.

چگونه موها را به مدل فرنچ کراپ استایل کنیم؟

در ابتدای انجام کار مطمئن شوید که فرنچ کراپ مدلی است که مناسب نوع موهایتان است این کار باعث می شود بسیار ساده تر بتوانید موهایتان را استایل کنید. به آرایشگر خود درباره نوع موها و اندازه بلندی ای که مورد نظرتان است بگویید سپس با کمک او درباره ی اندازه بلندی ای که مکمل و مناسب صورتتان است تصمیم بگیرید.

چگونگی قرار گرفتن موها روی سر و صورتتان را مشخص کنید. مدل سنتی فرنچ کراپ شامل ریختن موها روی جلوی صورت و سشوار کشیدن آن ها هنگام خیس بودنشان بود. در این روش با استفاده از یک سشوار و یک برش گرد موها را در جهتی که می خواهید قرار بگیرند حالت دهید. فقط توجه داشته باشید که در این شرایط سشوار را با فاصله از موها نگه دارید. در صورتی که می خواهید موهایتان ظاهر براقی داشته باشد از واکس مو در جهتی که موها را سشوار کشیده اید استفاده کنید.

2. اسلیک بک

مدل موی کلاسیک مردانه اسلیک بک، باعث براق شدن موها شده و در عین حال جذابیتی همیشگی و جاودانه را ایجاد می کند. این مدل هم برای زمانی که موها رشد کرده اند مناسب است و هم می توان آن را با مدل آندرکات استفاده کرد. البته نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که برخی موها ممکن است نتوانند به خوبی سایر جنس موها این مدل مو را حفظ کنند.

داشتن این مدل مو برای افرادی که موهای ضخیمی دارند بسیار چالش برانگیز است و افرادی که موهای نازکی دارند هم باید موهایشان حجم کافی برای مدیریت محصولات براق کننده را داشته باشد. با وجود اینکه مدل اسلیک بک برای افراد دارای صورت های مستطیلی و بیضی شکل مناسب است و یک مدل موی کلاسیک مردانه برای صورت گرد محسوب می شود زیرا باعث قد بلندتر به نظر رسیدن آن ها می شود.

چگونه موها را به مدل اسلیک بک استایل کنیم؟

موها را به سمت عقب به گونه ای شانه کنید که خیلی محکم به هم نچسبند. با این کار می توانید تنوع بیشتری به این مدل موی کلاسیک بدهید. از یک واکس مو که قدرت نگهداری و کمی درخشندگی داشته باشد استفاده کرده و محصول را روی موهای خود که به سمت بالا رو به عقب شانه کرده اید بزنید. موی هر کس جنس مخصوص به خود را دارد بنابراین با توجه به شکل صورت و نوع موی خود تصمیم بگیرید که کدام مدل برایتان بهتر است. در صورتی که می خواهید موهایتان محکم تر بایستند از یک اسپری مو در طول روز برای نگه داشتن موها در جای خود استفاده کنید.

3. ساید پارت یا فرق کج

مدل فرق کج یک مدل موی کلاسیک مردانه نو است که در طی سالیان همواره جزو مدل های پرطرفدار بوده است. این مدل را می توان به صورت مدل های بسیار ظریف یا حالت دار تغییر داد تا زیبایی و قابلیتش در بزرگسال یا جوان نشان دادن شما را نمایش دهد. نحوه نگرش شما به این مدل مو هم بسیار مهم است. برای داشتن ظاهر مدرن باید در قسمت بالای سر موها بلندتر و در کناره ها موها کوتاه تر باشند. اما در صورتی که مدل ساختارمند را ترجیح می دهید مدل فرق کج با موهای کوتاه تر را باید انتخاب کنید. موهای براق و درخشان ظاهری نوستالژی دارند اما موهای مات جلوه ای مدرن تر را به نمایش می گذارند. بدون در نظر گرفتن شکل صورت مدل ساید پارت یک گزینه عالی و فوق العاده برای مردان مدرن است.

چگونه موها را به مدل ساید پارت استایل کنیم؟

در ابتدا دقت کنید که موهایتان به صورت طبیعی از چه سمتی رشد می کنند. این کار به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که فرق موهایتان را از کدام قسمت باز کنید. گوشه شانه را داخل خط طبیعی ای که موهایتان از آن جا رشد می کنند حرکت دهید. این کار باعث می شود بتوانید خط فرق خود را به صورت پیوسته و مرتب باز کنید. سپس از یک موس یا واکس مو استفاده کرده و آن را روی موهایتان بزنید. از فرق موها به عنوان شاخصی برای چگونگی تقسیم کردن موها استفاده کنید. می توانید از نوک انگشتان خود هم به عنوان شانه استفاده کرده و موها را با واکس مرتب نگه دارید. برای دقت و مراقبت بیشتر موها روی موهایتان را شانه بکشید. در صورتی که موهایتان روی قسمت نازک تر قرار گرفته است باید حجم بیشتری به آن بدهید بنابراین از انگشت هایتان استفاده کنید. در نهایت کار را با استفاده از یک اسپری موی خوشبو برای افزایش ماندگاری مدل ساید پارت به خاتمه برسانید.

4. پمپادور

مدل موی پمپادور یک مدل موی نیمه بلند مردانه کلاسیک است که در حدود قرن هجدهم در فرانسه هم بین آقایان و هم بین خانم ها ترند بود. در این مدل بخش زیادی از موها به سمت بالا شانه شده و در تضاد با قسمت های کوتاه تر قرار گرفته است. پمپادور برای افراد دارای صورت های بیضی شکل، مستطیلی و گرد بیشتر مناسب است زیرا مکمل شکل و اجزای صورت آن ها است.

چگونه موها را به مدل پمپادور استایل کنیم؟

  • موهایتان را با حوله خشک کنید که خیلی خیس نباشد.
  • هنگام شانه کردن موها با سمت بالا و دور از صورت آن ها را سشوار بکشید.
  • با استفاده از یک واکس موی قوی در ابتدا محصول را به موهای کنار سر زده و سپس قسمت بالای سر را حجم دهید.
  • در صورت نیاز از یک شانه استفاده کنید اما در صورتی که تمایل دارید ظاهر نهایی موهایتان حالت دار باشد انگشت هایتان را داخل موهایتان ببرید.
  • در نهایت برای تثبیت حالت مدل پمپادور از یک اسپری موی قوی استفاده کنید.

5. کوئیف

کوئیف یک مدل موی کلاسیک مردانه است که محبوبیت بسکمک داشته و روی حوزه های مختلفی از جمله ورزش، سیاست و فرهنگ پاپ تاثیر گذاشته است. این مدل نقاط مشترکی با مدل پمپادور دارد البته مدل کوئیف اغلب تضاد قابل توجهی بین کناره ها و بالای مو را نشان می دهد. برای ایجاد این مدل محصول حالت دهنده مو را هم قبل و هم بعد از سشوار کشیدن موها استفاده کنید. آقایانی که فرم صورتشان بیضی، مربعی، قلبی و مثلثی است می توانند با اعتماد به نفس کامل از مدل کوئیف برای تکمیل ویژگی های صورت خود استفاده کنند.

چگونه موها را به مدل کوئیف استایل کنیم؟

  • از ژل یا موس مو روی موهای تمیزی که با حوله خشک شده اند استفاده کنید.
  • با استفاده از سشوار موها را به سمت بالای سر سشوار کشیده و موها را به یک طرف سر شانه کنید. هنگام سشوار کشیدن از یک برس گرد استفاده کنید. با این کار موهایتان در نهایت ظاهر نرم تر و لخت تری خواهد داشت.
  • اندازه کافی از اسپری مو را روی موهای خود اسپری کنید و مطمئن شوید که موهایتان به خوبی حالت گرفته است.

6. بازکات

بازکات مدل بسیار ساده تر فرنچ کاپ است اما دهه ها است که جزو مدل موهای مدرن محسوب می شود و در دسته مدل موهایی است که به مراقبت کمی نیاز دارد. این مدل مو جزو مدل هایی است که در آن طول موها به میزان ای کوتاه است که نزدیک به کف سر هستند. در دنیای مدرن افرادی که در پی تراشیدن کامل موی سر خود هستند باید شکل صورتشان را در نظر بگیرند. مدل بازکات اغلب برای آقایانی مناسب است که شکل صورتشان مربعی یا بیضی شکل است زیرا ابعاد صورت می توانند برای سرهای بدون مو تا موی کاملا کوتاه مناسب باشند.

منبع: The Trend Spotter

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 بهمن 1402 بروزرسانی: 30 بهمن 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 3392

به "6 مدل موی کلاسیک مردانه که هیچ وقت دمده نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 مدل موی کلاسیک مردانه که هیچ وقت دمده نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید