آغاز طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در منطقه ها شهری ایلام

به گزارش تور آسیایی ارزان، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه منطقه ها شهری برای نخستین بار در ایلام کلید خورده است.

آغاز طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در منطقه ها شهری ایلام

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از ایلام، حسین نورعلیوند اظهار کرد: این طرح با هدف شناسایی افراد دارای معلولیت در منطقه ها روستایی و ارایه خدمات مختلف به آنها از دهه 80 آغاز و بتازگی اجرای آن در منطقه ها شهری آغاز شده است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح در منطقه ها شهری کشور و به تبع این استان در محله های کم برخوردار و آسیب پذیر این منطقه ها اجرا که در نخستین گام شهرستان ایلام برای اجرا انتخاب شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی ایلام تاکید کرد: چهار منطقه آسیب پذیر ایلام شامل بانبور، سبزی آباد، کارخانه نمک و بانبرزر در این طرح با جمعیت 37 هزار و 785 مورد نظر قرار گرفته است.

نورعلیوند افزود: این طرح در قالب پنج مولفه مختلف سلامت، آموزش، امرار معاش، اجتماعی و توانمندسازی اجرا که در قالب هریک از این مولفه ها خدمات مورد نیاز به افراد دارای معلولیت زیر پوشش این طرح ارایه خواهد شد.

وی یادآور شد: این طرح از طریق 2 دفتر تسهیل گری مستقر در این محلات اجرا و تا انتها سال ادامه خواهد داشت.

معاون توانبخشی بهزیستی ایلام افزود: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از دهه 80 در منطقه ها روستایی این استان آغاز که دستاورد آن شناسایی پنج هزار و 751 معلول اعم از زن و مرد در 494 روستای مختلف شهرستان های سراسر استان بوده است.

بیش از 17 هزار فرد دارای معلولیت در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1906

به "آغاز طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در منطقه ها شهری ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در منطقه ها شهری ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید