کلروفیل چیست؟ فواید باورنکردنی و آموزش چگونگی مصرف

به گزارش تور آسیایی ارزان، کلروفیل، رنگدانه ای است که باعث می شود گیاهان با همین رنگ سبز درخشان در طبیعت خود را به نمایش بگذارند. پس می توان گفت، در بیشتر سبزیجات می توانید آن را بیابید و مردم از این ماده به عنوان یک ماده دارویی استفاده می کنند. این ماده سبزرنگ شامل خواصی برای سلامتی شما خواهد بود.

کلروفیل چیست؟ فواید باورنکردنی و آموزش چگونگی مصرف

کلروفیل، این سبز کننده طبیعی دارای خواص بسکمک برای بدن شماست و در این زمینه، تحقیقاتی هم اجرا شده است؛ اما این را در فکر داشته باشید که این ماده و خواص آن برای بدن شما، تقریبا نو به حساب می آیند و هنوز نیاز به آزمایش های بیشتری در این زمینه داریم که با اطمینان از خواص آن بگوییم؛ در ادامه به بررسی برخی از خواصی کلروفیل، که تا حدی اثبات شده است، می پردازیم.

با کلروفیل دیرتر پیر شوید و پا به سن بگذارید

استفاده از کلروفیل به صورت موضعی می تواند شامل خواصی برای عقب انداختن روند پیری صورت شما باشد. مطالعات نشان داده اند که استفاده ژل حاوی کلروفیلین برای پوست، می تواند روند پیری در اثر برخورد نور خورشید که به پیری نوری معروف است را کاهش دهد. از طرف دیگر، این ماده سبز رنگ دارای خواص احیای سلولی نیز هست، که باعث می شود پوست شما دارای چین و چروک کمتری شود و از پوستی شفاف برخوردار شوید.

با کلروفیل، دیگر از جوش ها و آکنه ها خبری نیست

آزمایش هایی در این زمینه نشان می دهند که استفاده از ژل حاوی میزانی از کلروفیل، می تواند به پوست شما در بهبود جوش ها، کمک کند. کلروفیل موجود در این ژل ها همانند یک آنتی باکتریال و ضد التهاب کار کرده که در کاهش التهابات حاصل از جوش های صورت شما بسیار موثر واقع می شوند و قرمزی و درد ناحیه جوش را تا حد زیادی کاهش می دهند.

سم زدایی را با کلروفیل امتحان کنید و تاثیرش را ببینید

کلروفیل در برخی از آزمایش های انجام شده، خواص سم زدایی را از خود نشان داده است. در بدن شما، کلروفیل با چسبیدن به سموم، از جذب شدن آن ها از طریق بدن جلوگیری می کند و با این کار میزان سموم بدن شما را تا حد زیادی کاهش می دهد و سلامت بدن شما را به میزان قابل توجهی تامین می کند. همان طور که اشاره کردیم خواص ضد التهابی و تولید سلولی آن نیز می تواند در اینجا به کمک شما بیاید. کلروفیل با بهبود روند تولید سلول های گوارشی، در سم زدایی طبیعی بدن شما تاثیر مثبت خواهد داشت.

هضم غذاها با کلروفیل بسیار آسان تر خواهد شد

همان طور که اشاره کردیم، خواص کلروفیل روی هم رفته در بهبود گوارش شما تاثیر مثبت بسکمک خواهد داشت. این ماده با بهبود تولید باکتری های مفید گوارش شما، هم در هضم غذا کمک می کند و هم با خواص سم زدایی خود از بروز سرطان روده جلوگیری خواهد کرد. کلروفیل به سموم مستعد سرطان می چسبد، از جذب آن ها از طریق بدن شما جلوگیری می کند که در ادامه، باعث جلوگیری از بروز بیماری هایی مثل سرطان روده نیز می شود.

زخم های خود را با کلروفیل زودتر ترمیم کنید

کلروفیل با خواص ضد التهابی که دارد، برای بهبود زخم های به وجود آمده، موثر واقع می شود. همچنین خواص ضد باکتریایی این ماده، در جلوگیری از بروز عفونت های زخمی، به شما کمک می کند و روند بهبود زخم های شما را سرعت می بخشد.

همان طور که گفتیم این ماده و خواص آن، تقریبا نو و نو به حساب می آیند و هنوز نیازمند آزمایش های بیشتری در این زمینه هستیم، پس به شما پیشنهاد می کنیم اگر علاقه مند به استفاده از درمان هایی شامل این ماده گیاهی هستید، حتما با پزشک خود در میان بگذارید و مشورت های لازم را در این زمینه به عمل آورید.

از چه راهی می توانیم کلروفیل مورد نیاز خود را تامین کنیم؟

کلروفیل این روز ها در بین مردم به دو صورت مصرف می شود. برخی کلروفیل مورد نیاز بدن خود را از طریق سبزیجات و مواد طبیعی به دست می آورند و برخی رو به کلروفیل های خوراکی و آزمایشگاهی می آورند. در ادامه هر دوی این کلروفیل ها را برایتان شرح می دهیم. اگر می خواهید با اسموتی های مقوی بیشتری آشنا شوید به طرز تهیه 13 اسموتی دیتاکس برای پاکسازی بدن و کاهش وزن سری بزنید

کلروفیل را با مواد طبیعی دریافت کنید و لذت ببرید

همان طور که گفتیم، کلروفیل در بیشتر سبزیجات یافت می شود و شما با مصرف این سبزیجات، میزانی از کلروفیل آن ها را جذب خواهید کرد. از جمله این سبزیجات می توانیم به اسفناج و یونجه اشاره کنیم. از طرف دیگر چمن نیز شامل مقادیر زیادی از کلروفیل است که می توانید آن را به صورت پودر شده، آبمیوه یا کپسول خریداری و مصرف کنید. از دیگر مواد سرشار از این ماده می توان به کرفس، جعفری، بروکلی، کلم پیچ و شوید اشاره کرد. در ادامه برخی نوشیدنی های دارای کلروفیل را به شما آموزش می دهیم.

گرین دتاکس اسموتی، یک اسموتی خوش طعم

در این اسموتی از بیشتر موادی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، استفاده خواهیم کرد و یک اسموتی خوشمزه و در عین حال مقوی را به شما آموزش خواهیم داد. برای درست کردن این اسموتی به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • دو لیوان اسفناج
  • دو لیوان کلم پیچ
  • دو عدد کرفس خرد شده
  • یک سیب سبز خرد شده
  • یک لیوان موز یخ زده
  • یک لیوان شیر بادام
  • یک قاشق چایخوری زنجبیل له شده
  • یک قاشق چایخوری دانه چیا
  • یک قاشق چایخوری عسل

برای درست کردن گرین دتاکس اسموتی و بهره بردن از کلروفیل فراوان آن، کافیست موادی را که در بالا برایتان لیست کردیم را در یک مخلوط کن ریخته و همه را باهم مخلوط کنید تا به یک رنگ سبز روشن زیبا برسید.

اسموتی توت فرنگی و اسفناج، یک اسموتی بی نظیر

درست کردن این اسموتی بسیار ساده خواهد بود.

مواد لازم آن عبارت است از:

  • توت فرنگی
  • اسفناج
  • شیر بادام
  • موز

کافی است توت فرنگی را با اسفناج و شیر بادام و میزانی موز، مخلوط کنید تا به این اسموتی خوشمزه دست یابید. در این اسموتی اسفناج کلروفیل مورد نیاز بدن شما را تامین خواهد کرد، در کنار دیگر خواص بسکمک که برای بدن و سلامتی شما خواهد داشت.

التیمیت گرین اسموتی، برای گیاه خوارها

برای درست کردن این اسموتی سبز، به لیست زیر نیاز پیدا خواهید کرد.

  • اسفناج
  • کلم پیچ
  • کاهو
  • خیار
  • کرفس
  • سیب
  • گلابی
  • موز
  • آب لیمو

مانند تمام اسموتی هایی که تا الان به شما آموزش دادیم، تمام این مواد را در مخلوط کن ریخته و همه را با یکدیگر خوب مخلوط کنید تا به رنگ سبز اسموتی سرشار از کلروفیل خود برسید.

اسموتی بروکلی، یک اسموتی با طعمی که دوست دارید

بروکلی، همان طور که گفتیم، جزو مواد غذایی سرشار از کلروفیل به شمار می رود که شما می توانید با درست کردن اسموتی بروکلی، از کلروفیل موجود در آن به خوبی بهره مند شوید. برای درست کردن این اسموتی باید مواد اولیه زیر را در مخلوط کن ریخته و همه را با هم حسابی مخلوط کنید تا به اسموتی خوش طعم خود برسید.

  • نصف پیمانه بروکلی
  • نصف پیمانه شیر بادام شیرین نشده
  • نصف پیمانه ماست
  • یک پیمانه اسفناج
  • یک پیمانه موز یخ زده
  • نصف پیمانه انبه یخ زده

کلروفیل خوراکی، برای آن ها که علاقه ای به سبزی ها ندارند

این نوع از کلروفیل، به صورت آزمایشگاهی در بین مردم رواج پیدا کرده است و در آزمایشگاه های پیشرفته از سبزیجات استخراج و عرضه می شود. تمامی خواص این نوع از کلروفیل، مانند کلروفیل طبیعی موجود در گیاهان بوده و چه بسا تاثیر قوی تری نسبت به نوع طبیعی آن برای بدن شما داشته باشد. در مصرف این مایع حتما باید با پزشک خود مشورت کرده باشید و بیشتر از دوز مصرفی آن که غالبا روزانه، یک قاشق چایخوری در آب یا به تنهایی توصیه می شود، مصرف نکنید.

حرف آخر اینکه

ما تلاش کردیم خواص کلروفیل را برای بدن، شرح دهیم و تعدادی از نوشیدنی هایی که می توانید با خوردن آن ها کلروفیل دریافت کنید را آموزش دهیم. حتما این نکته را در فکر داشته باشد که مصرف کلروفیل و بالا بردن میزان آن در بدن شما، نیازمند توصیه و رضایت پزشک است و به صورت خودسرانه نباید سراغ مصرف مکمل های حاوی این ماده بروید. اگر در مصرف این ماده سبز رنگ، با احتیاط و مناسب رفتار کنید، می توانید از خواص بسیار آن به بهترین شکل بهره مند شوید.

منابع: curology.com , medicalnewstoday.com , damndelicious.net , keepingthepeas.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 بهمن 1402 بروزرسانی: 11 بهمن 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2941

به "کلروفیل چیست؟ فواید باورنکردنی و آموزش چگونگی مصرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلروفیل چیست؟ فواید باورنکردنی و آموزش چگونگی مصرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید