آمریکا به دنبال ممنوعیت سرمایه گذاری در چین

به گزارش تور آسیایی ارزان، یک منبع مطلع در دولت آمریکا از احتمال ممنوعیت سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی در چین اطلاع داد.

آمریکا به دنبال ممنوعیت سرمایه گذاری در چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، در شرایطی که آمریکا و چین خود را آماده از سر گیری مذاکرات تجاری در روز یازدهم اکتبر پس از یک وقفه دو ماهه می نمایند، به نظر می رسد آمریکا نه تنها قصدی برای عقب نشینی از فشارهای قبلی ندارد بلکه خود را آماده افزایش فشارها بر طرف چینی نیز می نماید.

آن طور که یک مقام مطلع در وزارت خزانه داری آمریکا گفته است، کاخ سفید در حال ارزیابی طرحی است که به موجب آن سرمایه گذاری های آمریکا در چین هدف قرار خواهد گرفت و اتباع آمریکایی از هر گونه سرمایه گذاری اقتصادی در شرکت های چینی منع خواهند شد.

این منبع مطلع با اشاره به این که این طرح تنها یکی از طرح های در دست آنالیز است، گفت که هنوز در حال بحث مقدماتی در مورد اقدامات تنبیهی لازم هستیم و به جمع بندی نهایی در مورد میزان، شدت و زمان اجرای این اقدامات نرسیده ایم.

در حال حاضر آمریکا و چین بر واردات کالاهایی به ارزش صدها میلیارد دلار از یکدیگر تعرفه وضع نموده اند و احتمال افزایش تعرفه ها نیز در صورت نتیجه بخش نبودن روند مذاکرات وجود دارد. با این حال طرفین توافق نموده اند که فعلا تا زمان از سر گیری مذاکرات از هرگونه اقدام تنش زای جدید پرهیز نمایند.

از سوی دیگر بعضی از منابع از احتمال اخراج شرکت های چینی از بورس آمریکا خبر داده اند که این خبر نیز تاکنون توسط هیچ مقام رسمی در کاخ سفید تایید نشده است.

وانگ یی، وزیر خارجه چین در سخنرانی خود در سازمان ملل هشدار داده است که تعرفه ها و جنگ تجاری بین آمریکا و چین می تواند اقتصاد جهانی را با رکود روبرو کند و خطاب به مقامات امریکایی گفته است: ساخت دیوار کمکی به حل اختلافات نمی نماید و این که دیگران را مقصر ناکامی های خود جلوه دهید چیزی را حل نخواهد کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 299

به "آمریکا به دنبال ممنوعیت سرمایه گذاری در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به دنبال ممنوعیت سرمایه گذاری در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید