ابراز نگرانی مرکل درباره شرایط وخیم کرونایی آلمان

به گزارش تور آسیایی ارزان، صدر اعظم آلمان در سخنانی درباره آمار بالای مبتلایان به کرونا و شرایط بخش های مراقبت های ویژه در کشورش ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی مرکل درباره شرایط وخیم کرونایی آلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلزبلات آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنانی درباره آمار اخیر مبتلایان به کرونا در کشورش و شرایط در بخش های مراقبت های ویژه ابراز نگرانی نموده و گفت: اکنون زمانی برای استثناها نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس اطلاعات محافل شرکت کننده در نشست مجازی فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در مجلس آلمان که امروز برگزار گردید آنگلا مرکل در این نشست خاطرنشان کرد: اگر ما دوباره در جریان محدودیت ها به دنبال استثناء باشیم شرایط اشتراکی خوبی نخواهیم داشت؛ چرا که باید مدت طولانی تری در قرنطینه باقی بمانیم.

وی این انتقاد را به بعضی ایالات آلمان وارد کرد که قواعد بسیار سخاوتمندانه ای از جمله درباره مدارس خود در دستور کار قرار داده اند و بر لزوم پایین آوردن آمارهای مبتلایان به حدود 50 مبتلای جدید به ازای هر 100 هزار نفر تاکید نموده و خاطرنشان کرد که ماه های ژانویه و فوریه پیش رو ماه های کرونایی بسیار سختی خواهد بود. وی اضافه نمود: ما نباید در این باره هیچ توهمی داشته باشیم. حدود 10 روز است که تعداد مبتلایان به کرونا در کشور به شدت افزایش پیدا نموده است.

مرکل ابراز امیدواری کرد که در این چند روز باقی مانده تا آغاز قرنطینه در آلمان شهروندان به خریدهای کریسمس روی نیاورند.

لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام نموده که آلمان به دلیل ساختار جمعیتی پیری که دارد در موج دوم کرونا در معرض خطر ویژه ای قرار گرفته است. وی تاکید نمود که در آلمان حدود 23 میلیون فرد بالای 60 سال وجود دارد. به گفته ویلر سن همچنان معیار مهمی در ابتلا به این بیماری است. وی اضافه نمود: هر چقدر یک بیمار کرونایی پیرتر باشد خطر مرگ وی بر اثر ابتلا به این بیماری بیشتر می گردد.

لوتار ویلر، درباره بخصوص مبتلا شدن افراد کهنسال به کرونا در کشورش ابراز نگرانی نموده و گفت: همچنین شمار انسان هایی که در تخت های مراقبت های ویژه بستری می شوند همچنان افزایش می یابد.

وی شرایط کرونایی در کشورش را هرگز از آغاز بحران کرونا تا این اندازه جدی و بحرانی ندیده بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نشریه بیلد آلمان با استناد به محافل دولتی و اروپایی نوشته است که هم دفتر صدر اعظم آلمان و هم وزارت بهداشت این کشور در محافل داخلی درخواست نموده اند که واکسن شرکت فایرزو بیونتک تا 23 دسامبر در سطح اتحادیه اروپا و همچنین آلمان تایید گردد. آژانس دارویی اروپا تا به حال از احتمال تایید واکسن برای 29 دسامبر را خبر داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آلمان برای مهار کرونا از روز چهارشنبه قرنطینه سراسری را در این کشور تا 10 ژانویه اعمال نموده است.

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان مرتبا افزایش پیدا می نماید و بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 1371198 نفر به کرونا مبتلا شده و 23291 نفر هم در اثرابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1405

به "ابراز نگرانی مرکل درباره شرایط وخیم کرونایی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی مرکل درباره شرایط وخیم کرونایی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید