ادامه گفتگوهای منظم با روسیه در مورد شرایط یمن بسیار مفید است

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران، تیموثی لیندرکینگ روز پنج شنبه به وقت محلی در گفتگویی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که وی تداوم گفتگوها با روسیه در مورد شرایط یمن را بسیار مفید یافته و اینکه پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل باید بر سر رویکردهای مورد توافق جهت پایان بخشیدن به مناقشه طولانی در یمن متحد شوند.

ادامه گفتگوهای منظم با روسیه در مورد شرایط یمن بسیار مفید است

لیندرکینگ در پاسخ به این پرسش که برای پیشبرد فرآیند صلح در یمن چه کارهایی لازم است انجام شود، گفت: چند چیز باید اتفاق بیفتد. نخست اینکه جامعه بین المللی باید بر سر رویکردهای مورد توافق برای خاتمه دادن به مناقشه یمن بسیار متحد بماند. اول از همه، تنها یک راهکار سیاسی وجود دارد و نه راهکار نظامی و اینکه سازمان ملل یا فرستاده تازه سازمان ملل باید به تمام طرف های [مناقشه] دسترسی بدون قید و شرط داشته باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: در خصوص نکته اول یعنی جایی که پنج عضو دائم شورای امنیت به نام یکی از نهادهای معین کننده بر موضوع یمن متحد و متمرکز می مانند، این می تواند در دستیابی به این هدف ها بسیار سازنده باشد.

لیندرکینگ همچنین گفت که وی به تازگی از شرکت در نشست پنج عضو دائم شورای امنیت که اواسط این هفته در ریاض مرکز عربستان برگزار شده، بازگشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1833

به "ادامه گفتگوهای منظم با روسیه در مورد شرایط یمن بسیار مفید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه گفتگوهای منظم با روسیه در مورد شرایط یمن بسیار مفید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید