استراتژی آگاهانه اسکوچیچ اشتباه محض بود، به جام جهانی می رویم

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتبال ایران در خاتمه روز چهارم از مرحله نهایی رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 با 10 امتیاز صدرنشین گروه A شد اما تساوی یک - یک مقابل کره جنوبی باعث بروز انتقاداتی از سوی کارشناسان درباره تاکتیک دراگان اسکوچیچ برای ملی پوشان فوتبال ایران شد.

استراتژی آگاهانه اسکوچیچ اشتباه محض بود، به جام جهانی می رویم

ناصر ابراهیمی مربی پیشین تیم ملی ایران در تبادل نظر با خبرنگاران، درباره عملکرد تیم ملی ایران در ملاقات مقابل کره جنوبی گفت: مقابل حریفی که نسبت به بقیه دشوارتر بود دچار مسائل اساسی شدیم. باید بگویم متأسفانه فضای میانه میدان را به حریف دادیم و هیچ چیز نمی توانست بدتر از این باشد.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: وقتی متوجه شدم آقای اسکوچیچ عامدانه تصمیم گرفته بود فضای میانه میدان را به حریف بدهد کاملا تعجب کردم. همه می دانیم در فوتبال روز جهان هافبک ها هستند که همه کار می نمایند. تاکتیک تیم های مطرح جهان روی دیدگاه هافبک ها می چرخد اما سرمربی تیم ملی می گوید خود خواسته تصمیم به این کار گرفته است. هافبک ها نقش ویژه خود را دارند. استراتژی او اشتباه محض بود.

او تاکید نمود: نسلی بی نظیر را در تیم ملی داریم اما واقعا از ترکیب و تاکتیک تیم ملی متعجب شدم. کادر فنی هیچ برنامه ای برای بردن نداشت. فکر می کنم کمی غرور هم سراغمان آمد تا کره جنوبی اینگونه تنبیه مان کرد.

ابراهیمی با اشاره به سیستم دفاعی تیم ملی ایران توضیح داد: متأسفانه مدافعان کناری به علت فاصله با خط هافبک بی فایده پیش می رفتند و فشار زیادی روی مدافعان کناری آمد. البته از دقیقه 45 تا 75 توانستیم بهتر شویم اما در 15 دقیقه انتهای باز هم توپ و میدان را به حریف دادیم. باید اصلاح اساسی صورت بگیرد.

ابراهیمی اعلام نمود: وحید هاشمیان و کریم باقری نه تنها احتیاج به فضا برای یاری به سرمربی تیم ملی دارند بلکه می توانند مجهولات اسکوچیچ را رفع نمایند. من معتقدم به جام جهانی می رویم چون گروه آسانی داریم اما باید فکری اساسی برای حل مسائل تیم کنیم.

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در انتها درباره رویارویی پرسپولیس با الهلال عربستان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا یادآور شد: فکر می کنم اعتماد به نفس پرسپولیس و میل به قهرمانی آنها در آسیا باعث ترس حریف گردد. این تیم برنامه دارد و ستاره محور نیست. در نتیجه می تواند نتیجه هم بگیرد. پرسپولیس اگر اشتباه فردی کمی داشته باشد به برد می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1867

به "استراتژی آگاهانه اسکوچیچ اشتباه محض بود، به جام جهانی می رویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراتژی آگاهانه اسکوچیچ اشتباه محض بود، به جام جهانی می رویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید